Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فیلمی چند دقیقه‌ای از یک مراسم خاکسپاری غیر متعارف در یک آرامستان اطراف تهران چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست میشود. تاریخ انتشار: 10:29 - 04 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۴۷۳

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، چند روز پیش بود که فیلمی به ظاهر از یک مراسم خاکسپاری در شبکه اجتماعی دست به دست می شود، هنجار شکنی و رفتارهای خارج از عرف همراه با سوت، کف و موسیقی در این فیلم با توجه به اینکه مراسم خاکسپاری است بسیار نامتعارف و ساختار شکنانه به نظر می‌آید و انسان را به فکر فرو می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در توضیحات این فیلم عنوان شده بود که این اتفاق در بهشت زهرا رخ داده است، اما در همان نگاه اول و با تامل و توجه به فضا‌های موجود، تصاویر قبور، مکان و علامت‌ها به راحتی میتوان فهمید که این فیلم به هیچ وجه مربوط به بهشت زهرای تهران نبوده با وجودی که بهشت زهرا ۷۵۰ هکتار وسعت و قریب به یک میلیون و پانصد هزار سنگ قبر دارد و فیلم منتشره مربوط به یکی از گورستان‌های شهر‌های اطراف تهران است.

فارغ از اینکه، برگزاری این چنین مراسمی در هر کجا و با هر شکلی که باشد خاکسپاری غیر متعارف محسوب می‌گردد، جامعه شناسان و پژوهشگران حوزه مطالعات اجتماعی و فرهنگی باید بروز چنین مسائلی در جامعه، هرچند بسیار اندک انجام شود بررسی کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خاکسپاری هنجار شکنی تصاویر قبر غیر متعارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • احمد خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد | انگ زدن بی‌حجابی را حل نمی‌کند
  • خطیب نماز جمعه تهران: به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد
  • احمد خاتمی : به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • بازی با ایران بازی با دم‌ شیر است/به‌زور کسی را بهشت نخواهیم برد اما مقابل ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • خاتمی: به زور کسی را به بهشت نمی‌بریم، اما جلوی ناهنجاری خواهیم ایستاد
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت