Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکران فیلم های خوب و پرطرفدار درهفتمین روز جشنواره سی و دوم ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان، پس از افتتاحیه جشنواره در روز 29 مرداد ماه اکران فیلم ها در پردیس های سینمایی آغاز شد. پردیس سینمایی ساحل، چهارباغ، سیتی سنتر و بهمن میزبان فیلم های جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و فیلم های خاطره انگیز کودکان و نوجوانان تاریخ سینمای ایران از جمله «دزد عروسک ها» و «شهرموش ها» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز هفتم جشنواره نیز:

پردیس سینمایی ساحل، میزبان فیلم های:

سالن نصف جهان

" اکران فیلم بلند «هایدی» به کارگردانی آلن گسپونر در ساعت 16، فیلم «برگزیده» در ساعت 18:15 و فیلم بلند «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری"

سالن زنده رود

 " اکران فیلم کوتاه و بدون کلام «بادبادک» به کارگردانی مارتن اسماتانا در ساعت 16:15، فیلم کوتاه «دوایزتاک» به کارگردانی گالن فوت به همراه فیلم کوتاه‌ «جیکوب، می می و سگ های سخنگو» در یک سانس اکران می شود. پویانمایی«جوانمردان»به کارگردانی علی احمدی ساعت 18:30 و فیلم«غرغرو وارد می شود» به کارگردانی آندرس کونوریه در ساعت 20:45 به روی پرده می رود."



پردیس سینمایی چهارباغ، میزبان فیلم های:
 

سالن نقش جهان

" پویانمایی «بنیامین»به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی ساعت 10 صبح ویژه توان خواهان، فیلم کوتاه «6:01» به کارگردانی سرگئی ریابوف، فیلم کوتاه «پلنکتون» به کارگردانی گوستاو لیندستورم و فیلم بلند «یافتن کالارو» به کارگردانی لئولی در ساعت 16:30 به روی پرده می رود.

پویانمایی«بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی در ساعت 18:30، فیلم «داستان های باغ جادویی آنتوان کرینگز» به کارگردانی آنتون کرینگز و آرنود بورون در ساعت 20:45 اکران خواهد شد.


سالن چهلستون

«مجموعه وب سری7» و فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر در ساعت 16، فیلم «پارتال و آرزوهای کوچک» به کارگردانی مسعود کرامتی، فیلم «فرزند زمین» به کارگردانی مژگان بیات در ساعت 20 اکران می شود.

 

سالن چارسوق

فیلم«داستان های باغ جادویی آنتوان کرینگز» به کارگردانی آنتوان کریگز و آرنود بورون در ساعت 17، فیلم بلند «تورنا2» به کارگردانی سید جواد هاشمی ساعت19 اکران می شود.

 


سینما بهمن، میزبان فیلم های:


فیلم «جزیره گنج» به کارگردانی حمیدرضا لوافی در ساعت 16:30، پویانمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی ساعت 18:30، فیلم کوتاه «سرخابی» به کارگردانی مرتضی آسمانی و فیلم بلند «بازیوو» به کارگردانی امیرحسن قهرایی در ساعت 20:30 اکران خواهد شد.


پردیس سینمایی سیتی سنتر، میزبان فیلم های:
 

سیتی سنتر یک

فیلم کوتاه و بدون کلام «ابری» به کارگردانی فیلیپ درلک و زوزانا کاپووا و فیلم کوتاه «کلاف» به کارگردانی ملیحه غلام زاده و فیلم بلند «لوته و اژدهایانی گم شده» در ساعت 17، فیلم«برگزیده» در ساعت 19،  فیلم کوتاه «نه گام» به کارگردانی ماریسا کرسئو و موزز و فیلم بلند «شاهین ها» به کارگردانی براگی تور هینریکسون درساعت 21 اکران می شود.


سیتی سنتر دو

پویانمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی در ساعت 16:30،  فیلم بلند «دوچرخه باز» به کارگردانی مصطفی نظری زاده در ساعت 18:30، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» به کارگردانی بابک نبی زاده ساعت 20:30 اکران می شود.


سیتی سنتر چهار

فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» به کارگردانی مسعو کرامتی ساعت 17:30، فیلم «پت و مت: شادی زمستانی» به کارگردانی مارک بنس در ساعت 19:30 اکران خواهد شد.

پایان پیام/557

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شیراز اردبیل روزنامه مراسم عمامه گذاری سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شبستان یزد سیتی سنتر پردیس سینمایی چهارباغ پردیس سینمایی سیتی سنتر سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان پردیس سینمایی ساحل سینما بهمن سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یکشنبه‌ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی بهمن برگزار شد.

در این جلسه ۴ فیلم کوتاه «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی، «زخم» به کارگردانی سحر نورمنّور، «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری و «قضاوت» به کارگردانی آریا گازُر به نمایش درآمدند و سپس محمد علیزاده‌فرد کارگردان سینمای کوتاه به‌‌عنوان کارشناس و محمد صابری به‌عنوان مجری‌کارشناس برنامه به نقد این آثار پرداختند.

فیلم‌سازی بدون دیالوگ؛ ریسک یا فرصت؟

در بخش ابتدایی این نشست، فیلم «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی با حضور این کارگردان جوان مورد بررسی قرار گرفت و محمد علیزاده درباره ویژگی «بدون دیالوگ بودن» این فیلم، توضیح داد: خیلی وقت‌ها ساخت فیلم بدون دیالوگ می‌تواند باعث ابهام شود چون شما با طیف مختلفی از مخاطبان روبه‌رو هستید. البته در فیلم‌کوتاه ما با مخاطبان خاص مواجه هستیم؛ افرادی که به شکل خاص سینما را دنبال می‌کنند. در فیلم‌هایی که به سمت این نوع روایت‌ها می‌روند کار سخت می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم‌کوتاه «حیوان» ساخته برادران ارک هم تقریبا هیچ دیالوگی ندارد. امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران «ضلعی برای خروج» را هم داشتیم که آن هم دیالوگ نداشت، یک وقت‌هایی روایت این اقتضا را ایجاد می‌کند که فیلم شما دیالوگ نداشته باشد اما یک وقت‌هایی اصرار داریم که فیلم هیچ دیالوگی نداشته باشد. در حالت دوم وقتی فیلم را می‌بینید با خود می‌گویید باید اینجا دیالوگی را می‌شنیدیم.

مرادی هم گفت: زمانی که ایده این فیلم به ذهنم آمد، اینچنین نبود که اصرار داشته باشم تا حتما دیالوگی در آن نباشد بلکه به این فکر می‌کردم که فیلم چه چیزی می‌طلبد. خودم البته این تجربه را دوست داشتم. من خودم را کامل در فرآیند ساخت فیلم‌کوتاه «شیوع» به‌عنوان اولین فیلمم، رها کردم و به این فکر نمی‌کردم که اگر این کار را کنم کسی خوشش می‌آید یا نه.

این کارگردان ادامه داد: «شیوع» چیزی بین فیلم داستانی و تجربی است. برای تک‌تک اتفاقات داخل فیلم دلیل دارم، البته می‌دانم فیلمی موفق است که نیاز به توضیح نداشته باشد، در عین حال به نظرم فیلمی موفق است که بر سرش بحث شود. از این رو معتقدم فیلمی که همه از آن تعریف کنند موفق نیست.

علیزاده‌فرد توضیح داد: این فیلم نه به آن معنا تجربی است، نه داستانی. چون در فیلم تجربی قرار است یک تجربه جدید در روایت یا تکنیک ببینیم اما من در این فیلم تجربه جدیدی در تکنیک و روایت ندیدم و به تصور من «شیوع» یک فیلم داستانی است که اتفاقاً عناصر داستانی در آن نحیف‌تر به کار رفته است. البته این هم یک مدل از فیلمسازی است. من خودم فیلمسازم و می‌دانم که فیلمسازی چقدر سخت است.

فیلمی که هم می‌خنداند و هم حرف دارد

در ادامه نوبت به فیلم‌کوتاه «قضاوت» به کارگردانی آریا گازر رسید که در ابتدا به صورت مختصر به معرفی خود پرداخت و این فیلم را اولین تجربه کارگردانی‌اش معرفی کرد. سپس علیزاده‌فرد گفت: من «قضاوت» را دو سال پیش در جشنواره فیلم کوتاه تهران دیدم که یادم است بسیار مورد استقبال واقع شد. چون «قضاوت» فیلمی بود که موقعیت‌های کمیک آن به‌خوبی درآمده بود.

گازر درباره شکل‌گیری ایده فیلم «قضاوت» توضیح داد: دغدغه «قضاوت» از دوران تحصیل من در هنرستان می‌آید، در آن زمان همیشه وقتی کلاس داشتیم به دفتر مدیر احضار می‌شدیم که او هم مدام حرف می‌زد و ما کلاس را از دست می‌دادیم. همان موقع فیلم‌هایی را می‌دیدیم که یکی بیشتر از دیگری استانداردهای فیلمسازی را نداشتند! زمانی بیشتر متعجب می‌شدم که می‌دیدم اغلب به این فیلم‌ها خوب پرداخته می‌شد و از جشنواره سالانه هنرستان چند جایزه می‌گرفتند.

وی افزود: به این روند فکر می‌کردم که چگونه می‌توان این موقعیت را به نمایش دربیاورم. وقتی فیلم در پردیس ملت اکران شد عده‌ای در مواجهه با سکانس اول می‌گفتند این دیگر چه فیلمی است! اما از جایی به بعد مخاطب به‌یک‌باره غافل‌گیر می‌شد. البته من خیلی از جشنواره‌ها را به واسطه همین امر از دست دادم چون خیلی از جشنواره‌ها حوصله ندارند تا انتها فیلم را ببینند و وقتی ابتدای فیلم را می‌بینند، گمان می‌کنند یک فیلم کلاسی و آماتور است و آن را پس می‌زنند. ریسک دومی که انجام دادم نام این فیلم است که دم‌دستی است و خودم فکر می‌کنم بدترین اسم را انتخاب کرده‌ایم!

در ادامه علیزاده‌فرد درباره ویژگی‌های «قضاوت» گفت: مدل و خلاقیت گاهی در چینش حوادث و گاهی در اجرای فیلم رخ می‌دهد، خلاقیت در اجرای برخی اتفاقات در «قضاوت» ما را یاد کارهای سروش صحت می‌اندازد. با آنکه در روایت «قضاوت» داریم مدل فیلم در فیلم را می‌بینیم که یک مدل تکراری است، ولی این فیلم در چیدمان حوادث متفاوت است و خلاقیت دارد. خیلی‌ها معتقدند در فیلم‌های کمدی آن چیزی که سبب خنده می‌شود شگفت‌زدگی مخاطب است که این اتفاق چندبار در «قضاوت» رخ می‌دهد.

این کارگردان توضیح داد: پس از پایان برخی از فیلم‌های کمدی، شما وقتی با خودت تنها می‌شوی متوجه می‌شوی فیلم گرچه لحظات مفرحی برای تو داشته اما پیامی نداشته است اما ما با «قضاوت» می‌خندیم، شگفت‌زده می‌شویم و در انتها برای ما حرفی برای گفتن دارد. وقتی «قضاوت» را دیدم بیش از اینکه در قصه آن رابطه یک مدیر مدرسه با دانش‌آموز را ببینم رابطه یک مدیر فرهنگی با یک فیلمساز را دیدم.

چالش‌های روایت یک «زخم»

در ادامه پاتوق فیلم‌کوتاه نوبت به «زخم» به کارگردانی سحر نورمنور رسید که کارگردانش در نشست غایب بود. علیزاده‌فرد درباره «زخم» گفت: در این پکیج از فیلم‌ها، من حس متفاوت‌تری نسبت به «زخم» داشتم، این فیلم را قبلا هم دیده بودم و باید بگویم پرداختن به برخی از موضوعات در فرهنگ و جامعه ما کار ساده‌ای نیست و «زخم» و «دابر» فیلم‌هایی هستند که موضوعات سختی دارند.

وی ادامه داد: «زخم» علاوه بر اینکه به مسأله بلوغ یک دختربچه می‌پردازد، موضوع احساس‌برانگیز نبود مادر را هم به تصویر می‌کشد که این امر می‌تواند همدلی مخاطب را به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه کارگردانی و نویسندگی آن، کار ساده‌ای نبوده و حتی تدوین آن هم به‌اندازه است. همه این موارد کمک می‌کند تا دنیای فیلم برای ما باورپذیر باشد.

این کارگردان سینمای کوتاه، در ادامه در پاسخ به اظهارنظر یکی از مخاطبان مبنی‌بر اینکه «زخم» تنها در پی این بوده است که اشک مخاطب را دربیاورد، گفت: اینکه بگوییم فیلم می‌خواسته اشک مخاطب را دربیاورد و آن را محل اشکال بدانیم درست نیست، چون ما فیلم می‌سازیم که موضوعی را برای مخاطب باورپذیر کنیم. اگر منطق اتفاقات درون قاب درست نباشد، می‌شود پذیرفت که فیلم به دنبال ترحم مخاطب بوده است. اما در این فیلم این‌چنین نیست، «زخم» به لحاظ منطق روایی به دنبال این نبوده که گریه مخاطب را دربیاورد.

استفاده هنرمندانه «گرازها» از عناصر داخل قاب

فیلم «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری هم آخرین فیلم‌کوتاهی بود که در پاتوق هفتم مورد بررسی قرار گرفت اما کارگردانش در نشست حضور نداشت.
علیزاده‌فرد درباره این فیلم گفت: از یک جهت موقعیت «گراز» جذاب است اما یک بدی هم دارد و آن، این است که موضوع بکری ندارد. چون در فیلم کوتاه مهم این است که سوژه‌های بکری داشته باشید. در «گراز» از عناصر داخل قاب به شکل هنرمندانه‌ای بهره گرفته شده اما تکراری بودن سوژه و پایان‌بندی بد به آن ضربه زده است.

وی افزود: پایان باز در فیلم‌سازی به این معنا این نیست که به همه موضوعات پاسخی داده نشود، بلکه به این معناست که تنها یکی دو سوال باقی بماند اما پایان این فیلم اصلا رهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • «عینک قرمز» ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • «عینک قرمز»ِ حامد بهداد با «تگزاس۳» اکران می‎‌شود
  • «عینک قرمز» و «تگزاس۳» اکران می‎‌شوند
  • از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد