Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@07:14:56 GMT

کاهش دمای سواحل دریای خزر تا 5 درجه

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۱۰۷

آفتاب‌‌نیوز :

احد وظیفه اظهارکرد: در ساعات بعد از ظهر امروز (۴ شهریور) برای شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران همچنین شرق هرمزگان رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد و برای استان‌های گیلان و مازندران بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فردا (۵ شهریور) علاوه بر این مناطق در غرب استان گلستان بارش خفیف باران و در شمال استان‌های کردستان و زنجان شاهد رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از بعد از ظهر و اوایل شب چهارشنبه (۶ شهریور) به‌تدریج با نفوذ جریانات شمالی، برای سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه در روز پنجشنبه (۷ شهریور) برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد و برای جنوب غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: در روز جمعه (۸ شهریور) علاوه بر مناطق یاد شده در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مناطقی از خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: تا آخر هفته در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل، شرق کرمان و هرمزگان در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه فردا (۵ شهریور) دریای خزر مواج پیش بینی می‌شود، گفت: طی سه روز آینده دمای هوا در سواحل دریای خزر بین سه تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به شرایط آب و هوایی تهران طی دو روز آینده گفت: فردا (۵ شهریور) آسمان تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۳۴ و ۲۴ درجه سانتیگراد است همچنین پس فردا (۶ شهریور) هوای تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بالاترین و پایین‌ترین دمای تهران در این روز ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کاهش دما هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • (تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • ۲۵ میلیمتر باران در مشهد بارید
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش بینی وقوع تندر و آذرخش در تهران