Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@07:10:04 GMT

سیرتا پیاز سفر به کوالالامپور با تورهای لحظه آخری

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۱۷۹

سیرتا پیاز سفر به کوالالامپور با تورهای لحظه آخری

کوالالامپور ازنظر تنوع فرهنگی و هزینه‌های نسبتاً پایین مقصد مناسبی برای گردشگری به شمار می‌رود و محل زندگی بسیاری از چینی‌ها و هندی‌ها نیز است. این شهر شامل جاذبه‌های تفریحی و گردشگری مانند، بلندترین برج دوقلوی جهان می‌شود که برای توریست‌ها مکانی ایده آل برای داشتن یک سفر متفاوت با تور لحظه آخری مالزی و شهر کولالامپور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذبه‌های گردشگری

شهر مالاکا Malacca l

این شهر تاریخی در قسمت غرب مالزی واقع‌شده که زمانی میزبان فرهنگ پرتقالی‌ها، هلندی‌‌ها و انگلیس‌ها بوده و معماری و فضای این شهر نیز از فرهنگ آنان الهام گرفته‌شده است. بسیاری از آثار به تاریخی به‌جامانده در این شهر در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

مسجد نگارا Negara Mosque l

مسجد مالزی یا نگارا از مساجد تاریخی این شهر است که در میان چند هکتار باغ ساخته‌شده و در ساخت آن از کاشی‌های مرمر، حوضچه‌های رنگارنگ استفاده‌شده و معماری آن برای گردشگران بسیار جذاب است.

 

میدان مردکا  l Merdeka Square

میدان مردکا زمانی محل بازی کریکت و باغ پادشاهی بود که بعد از اعلام استقلال مالزی پرچم این کشور در این میدان نصب شد و نام آن به میدان استقلال تغییر پیدا کرد. امروزه موزه تاریخ ملی و باشگاه سلطنتی سلانگور در این مکان قرار دارد.

معبد تین هو l Thean Hou Temple

این معبد را چینی‌های مقیم مالزی برای الهه دریا ساخته‌اند و سبک معماری چینی آن بی‌نظیر است. در این معبد جشن‌های متنوع مانند، جشن سال نوی چینی‌ها برگزار می‌شود. همچنین این مکان، موردعلاقه‌ی زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم عروسی و عکاسی است.

غارهای باتو Batu Caves l

غار باتو یا غار میمون درواقع مکانی مقدس برای هندوها شناخته می‌شود که دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا و پله‌های بی‌شماری است. در ورودی این مکان مجسمه‌ای بزرگ از الهه هندوها قرار دارد و همچنین چندین معبد، نقاشی و مجسمه مربوط به هندوها در این مکان است.

 

باغ دریاچه کوالالامپور Perdana Botanical Gardens l

این پارک در سال 1980 طراحی و ساخته شد. این باغ مملو از انواع گیاهان گرمسیری، درختان و دریاچه است. این باغ به بخش‌های مختلفی مانند، باغ پرندگان، پارک آهوان و پارک پروانه‌ها تقسیم می‌شود. در این باغ می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی را تجربه کنید و از مناظر اطراف لذت ببرید.

باغ پروانه و پرندگان کوالالامپور Kl Bird & Butterfly Garden l

باغ دریاچه به دو بخش باغ پروانه‌ها و پرندگان تقسیم می‌شود که باغ پروانه‌ها محل زندگی مجموعه‌ای از انواع پروانه‌های رنگارنگ است که در دل گیاهان سرسبز و مختلف قرار دارند. این پارک برای گذراندن یک روز پر آرامش مکان مناسبی است. باغ پرندگان مجموعه‌ای از بیش از 3 هزار نوع پرنده است که به‌صورت آزادانه در طبیعت زندگی می‌کنند و گردشگرها می‌توانند میان آن‌ها قدم بزنند و آن‌ها را تماشا کنند.

برجیا هیل l Berjaya Hills Resort

برجیا هیل از مناطق توریستی کوالالامپور است که دارای جاذبه‌های مختلفی است. دهکده فرانسوی‌ها که با الهام از معماری یکی از شهرهای فرانسه ساخته‌شده و دهکده چینی‌ها که خانه‌هایی چینی در دل طبیعت قرار دارد، از مکان‌های موردعلاقه‌ی توریست‌ها است. برجیا هیل دارای رستوران، چشمه آب‌گرم و مرکز تفریحی نیز است.

جاذبه‌های تفریحی

آکواریوم KLCC

این آکواریوم محل زندگی انواع مختلفی از آبزیانی است که در اعماق دریا زندگی می‌کنند و بعضی از آن‌ها بسیار عظیم‌الجثه هستند. در این آکواریوم امکان غذا دادن به آبزیان و غواصی نیز وجود دارد.

برج‌های دوقلو پتروناس l Menara Berkembar Petronas

این دو برج از بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان به شمار می‌رود. این برج‌ها دارای 88 طبقه و 78 آسانسور می‌باشد. برج‌های پتروناس در ارتفاع 175 متری از سطح زمین با یک پل به هم وصل شده‌اند که گردشگران برای بازدید روی این پل می‌روند. در برج‌ها مرکز خرید  Suria Klcc و ارکستر فیلارمونیک قرار دارد.

 

برج کی‌ال KL l

این بنا درواقع یک برج مخابراتی است به همین دلیل در بالای آن آنتن نصب‌شده است که جز یکی از بلندترین برج‌های جهان به شمار می‌رود که در طبقات بالای آن رستوران گردانی وجود دارد که منظره آن کل شهر را در برمی‌گیرد. همچنین رصدخانه‌ای در بالای برج است که از طریق آن هلال ماه را رؤیت می‌کنند تا اعیاد مسلمانان را جشن بگیرند.

محله چینی‌ها China Town l

محله چینی‌ها از معروف‌ترین جاذبه‌های کوالالامپور است که بیشتر توریست‌ها به آنجا می‌روند. در این محله بازار‌های رنگارنگ چینی‌ها که فروشندگانی بسیار خونگرم دارند، خودنمایی می‌کند. در اینجا علاوه بر آشنا شدن با سبک و سیاق زندگی چینی می‌توانید اجناس خوب و باکیفیتی بخرید.

شهربازی سان‌وی‌لاگون l Sunway Lagoon

این شهربازی که درواقع شامل پارک آبی نیز می‌شود از بخش‌های هیجان‌انگیز سفر به مالزی است. سان‌وی‌لاگون بلندترین سرسره‌‌های آبی و پل معلق را در خود جای‌داده است و شامل باغ‌وحش، پارک وحشت و هیجان نیز می‌شود.

رستوران و کافه

رستوران مارینی l Marini’s On 57

سرو انواع غذای ایتالیایی، کیفیت عالی. واقع در برج پتروناس با نمایی از شهر کوالالامپور از ارتفاع.

رستوران انکان l Enak Restaurant KL

طبخ انواع غذای محلی و پر ادویه مالزی، کیفیت عالی، فضایی سنتی و لوکس.

کافه آنتی‌پودین l Antipodean Café

سرو انواع غذا و صبحانه متنوع، فضایی مدرن، کیفیت عالی و قیمت ارزان.

رستوران ال کردو El Cerdo  l

طبخ انواع غذای لذیذ با تناسب گوشت و چربی، کیفیت غذا عالی و قیمت متوسط.

فست فود کی. جی. بی KGB l

انواع همبرگر لذیذ و باکیفیت با گوشت حلال و یا گیاهی، چاشنی‌های متفاوت، قیمت مناسب.

مراکز خرید

خیابان بوکیت بینتانگ l Bukit Bintang

از خیابان‌های معروف کوالالامپور، مرکز انواع برندهای مطرح و اروپایی مانند، ورساچ و مکس‌مارا، انواع بوتیک و فروشگاه‌ متنوع، رستوران و کافه‌های محلی و مدرن.

مید‌ ولی Mid Valley

شامل پنج طبقه و بیش از 400 فروشگاه مد و فشن و...، دارای رستوران و سینما و سالن کنفرانس، مناسب برای خرید لوکس.

سوریا کی.ال.سی.سی l Suria KLCC

در برج‌های دوقلو واقع‌شده، مرکز انواع برندهای بین‌المللی و محلی، کالاهای متنوع و باکیفیت. دارای وسایل تفریحی و رستوران.

پاویلیونl  Pavilion

در خیابان بوکیت بیتانگ واقع‌شده، مرکز انواع برندهای بین‌المللی و محلی و مد روز، محل برگزاری شوهای مد و فشن مالزی.

سونگی وانگ پلازا l Sungei Wang Plaza

مرکز خرید 7 طبقه، انواع مغازه‌های کیف، کفش، لباس و... تنوع اجناس بالا، قیمت‌ها ارزان و مقرون‌به‌صرفه.

توصیه‌های سفر به کوالالامپور

زبان رسمی مردم کوالالامپور مالایی است اما مردم تا حدودی به انگلیسی نیز مسلط هستند. واحد پول مالزی رینگیت است که معاملات با این واحد پول انجام می‌شود برای تبدیل ارز می‌توانید به بانک و صرافی‌ها بروید. ساعت کوالالامپور 4 ساعت و نیم از تهران جلوتر است. دین بیشتر مردم اسلام است اما دین‌های دیگر نیز در این مکان تبلیغ می‌شود. آب‌وهوای کوالالامپور به دلیل نزدیکی به خط استوا گرم و مرطوب و بهترین زمان سفر به این شهر دی تا اسفند است. برای حمل‌ونقل در شهر بهترین گزینه تاکسی و قطار شهری است اما توجه کنید بعد از سوارشدن به تاکسی راننده تاکسی‌متر را روشن کند تا در آخر هزینه گزافی را از شما طلب نکند. برای رفت‌وآمد زیاد و به‌صرفه در شهر بهتر است از قبل بلیط کارت تهیه کنید که می‌توانید آن را از ایستگاه‌ها خریداری کنید. بهتر است لباس خنک و نخی بپوشید تا گرما شما را اذیت نکند و یک بطری آب‌معدنی همراه داشته باشید. مراقب وسایل گران‌بها و گذرنامه هنگام تردد در شهر و مکان‌های شلوغ باشید. یک کپی از گذرنامه و شناسنامه خود پیش از سفر تهیه کنید. سعی کنید تور ارزان قیمت این مقصد را تهیه کنید، پیش از سفر هزینه‌هایتان را برآورد کنید تا با مشکل مواجه نشوید. اگر با تور سفر نمی‌کنید بهتر است برای بازدید‌ها برنامه مشخصی از قبل تعیین و حتی محل اقامت را از پیش رزرو کنید. در ورود به مکان‌های مذهبی حفظ پوشش و درآوردن کفش الزامی است. ورود بعضی داروها به مالزی ممنوع است پس قبل از سفر اگر داروی خاصی را با خود می‌برید نسخه پزشک و شرح‌حال وضعیت خود را فراموش نکنید. از رستوران‌های معتبر و تمیز غذا بخرید و غذایی را انتخاب کنید که با ذائقه شما جور است. به دلیل وجود حشرات زیاد در این شهر اسپری دافع حشرات را با خود ببرید. قبل از عکس‌برداری بهتر است حتماً اجازه بگیرید. در صورت بروز هرگونه مشکل با سفارت ایران در کوالالامپور در تماس باشید.

شماره تلفن‌های ضروری

کد کشور:60+ پلیس و آمبولانس: 999 آتش‌نشانی و امدادنجات:994 سفارت ایران در کوالالامپور: 4 - 21612911-00603

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: تورهای لحظه آخری کوالالامپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

جدیدترین قیمت انواع لپ تاپ‌های ایسر (ACER) موجود در بازار را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

منبع: اقتصاد ۲۴

tags # لپ‌تاپ سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است!

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۵ اردیبهشت
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • سریع‌ترین راه‌های از بین بردن بوی سیر دهان
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • مواد غذایی که آلرژی بهاری را کاهش می‌دهند
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • قیمت انواع لپ تاپ ایسر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول