Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@21:47:47 GMT

آزادی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد البرز از محل موقوفات

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۴۴۷

آزادی ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد البرز از محل موقوفات

حجت الاسلام حسین قبادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: باتوجه به رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی منسجمی در سراسر کشور انجام شد تا به مناسبت عید ولایت تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد و به آغوش خانواده بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با اجرای این طرح ۲۸۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد که از سال ۹۰ با مبلغ کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال در زندان گرفتار شده بودند و خانواده آن‌ها نان‌آوری نداشتند، آزاد می‌شوند.
قبادی اجرای این طرح را در راستای تقویت کارکردهای خیریه در امور اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین و تحقق فرامین و منویات مقام معظم رهبری در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: در این راستا ۲۸۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بالغ بر بیست میلیارد ریال در سراسر کشور آزاد می‌شوند که میزان بدهی ۱۴ زندانی البرزی به یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال می‌رسد.
وی با بیان اینکه آزادسازی این زندانیان برای برگشت به آغوش خانواده تا دو یا سه روز آینده انجام می‌شود، افزود: این میزان بدهی از محل موقوفات منطبق، کمک متولیان و خیرین، تامین و پرداخت شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز از همکاری گسترده با اداره کل امور زندان‌های استان البرز خبرداد و گفت: همکاری این دو نهاد در حوزه‌های مختلف به ویژه رفع آسیب‌های اجتماعی به واسطه استفاده از ظرفیت عظیم بقاع متبرکه و موقوفات استان ادامه پیدا خواهد کرد و در این خصوص مقدمات نوشتن یک تفاهم‌نامه همکاری فراهم شده است.
این مسئول تصریح کرد: از جمله برنامه‌هایی که در راستای تقویت همکاری فی‌مابین دو نهاد در دستور کار قرار گرفته، برگزاری دوره‌های آموزشی و نشستهای تخصصی در کنار بقاع متبرکه استان برای خانواده زندانیان، زوج‌های جوان، افراد و جوانان در معرض خطر و ابتلا به آسیب‌های اجتماعی و... خواهد بود.
وی در پایان از همت، تلاش و همکاری همه کسانی‌که در این امر نیک و خداپسندانه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را یاری کرده‌اند قدردانی کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی قبادی اوقاف آزادی زندانی جرائم غیرعمد محل موقوفات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد

استان تهران با اختلاف بسیار از اصفهان، کردستان و خراسان‌رضوی بیش‌ترین تعداد زندانیان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از ستاد دیه کشور، عباس کشانی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران با اعلام این خبر گفت: زندان‌های سطح پایتخت با میزبانی از ۱۷۹۴ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در صدر فهرست عددی زندانیان جرایم غیرعمد قرار دارد.

وی با بیان این که ۱۱۹ نفر از این محبوسان را بانوان شامل می‌شوند، افزود: طبق فرآیند رسیدگی به پرونده مددجویان تحت پوشش ستاد دیه و بنا به ملاحظات مندرج در اساسنامه و شیوه‌نامه اجرایی از جمعیت تقریبا یک‌هزار و هشتصد نفره زندانیان جرایم غیرعمد استان تهران در شرایط فعلی تنها ۳۱۹ نفر مشمول شرایط کمک و مستحق دریافت حمایت‌های حقوقی و مردمی در راستای آزادی قرار دارند و الباقی یا بابت سوء سابقه یا تعدد جرایم عمد و غیرعمد در فهرست مددجویان واجد شرایط قرار نگرفته‌اند.

کشانی با بیان اینکه بنا به موقعیت جغرافیایی و جمعیت بالا زمینه بروز جرایم و ورود ناخواسته افراد به داخل بند‌ها در شهرستان‌های استان تهران بالاست، اظهار کرد: هر چند سال گذشته و در قالب برپایی جشن‌های گلریزان فیزیکی و مجازی و بدنبال راه‌اندازی پویش‌های انساندوستانه تعداد ۶۶۰ نفر از زندانیان بدهکار غیربزهکار با کمک‌های نیکوکاران استان تهران و در قالب تلاش مددکاران ستاد مردمی دیه استان با رقم بدهی بالغ بر یک هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان از بند آزاد و به آغوش پرمهر جامعه بازگشتند، اما بنا به ارقام سنگین بدهی و شرایط بعضا نامساعد معیشتی برای برخی از طبقات اجتماعی همچنان جمعیت زندانیان غیرعمد در این استان بالا بوده و برای استخلاص این زندانیان اغلب عائله‌مند و سرپرست خانه مساعدت هرچه بیشتر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی را می‌طلبد.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر