Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محسن جهانشاهی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران با تاکید بر نخبه شناسی و حمایت از نخبگان و نخبه گماری اظهار داشت: تعدادی از نخبگان در حوزه دانش بنیانی و شرکت های فناور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه دانشگاهی تحت پوشش بنیاد نخبگان در استان هستند اظهار داشت: همچنین هزار عضو هیئت علمی نخبه و نخبه پرور در استان مازندران شناسایی شده است و باید از این ظرفیت ها در جای مناسب بهره برداری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عصاره فضائل دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی می تواند بنیاد  نخبگان باشد و با افرادی سر و کار داریم که استعداد برتر و نخبه هستند.

جهانشاهی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان زیر نظر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری است تصریح کرد: بهر حال باید تکلیف خود را بدانیم که متولی حوزه نخبگان و نخبه پروری کیست از اینرو با انجمن ها و مجموعه های غیردولتی تعامل مطلوبی داریم.

وی با تاکید براینکه بنیاد ملی نخبگان از فعالیت های سیاسی پرهیز می کند تصریح کرد: بنیاد نخبگان تنها بنیاد دولتی با شرح و وظایف مشخص است که به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی به تسهیلات و حمایت های ارائه شده به افراد تحت پوشش گفت: بنیاد ملی نخبگان در سطح کشور و استان عضو ندارد بلکه افرادی را در قالب های مختلف تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان مازندران درباره اعطای تسیهلات ملی بلاعوض به دانشجویان مستعد گفت: یک دانشجوی کارشناسی تا ۴۱ میلیون تومان می تواند به شیوه های مختلف تسهیلات لازم را از بنیاد نخبگان دریافت کند و این رقم برای کارشناسی ارشد ۵۷ میلیون تومان و برای دانشجوی دکترای تخصصی تا سقف ۱۳۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی بنیاد نخبگان از سال ۹۰ در استان تصریح کرد: سال ۹۰ حدود هشت برنامه مصوب در بنیاد نخبگان وجود داشت و این میزان در سال جاری ۷۸ برنامه مصوب است که رشد مطلوبی را نشان می دهد.

جهانشاهی با بیان اینکه در حال حاضر مخترع سطح یک در کشور نداریم گفت: مازندران بعد از تهران رتبه دوم را در مخترعان سطح دوم کسب کرده است و ۱۵۰ مخترع سطح سه نیز در استان شناسایی شده است.

کد خبر 4702336

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد ملی نخبگان استان مازندران شهرستان ساری هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد عید غدیر خم گرگان یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری با صدور پیامی درگذشت غمبار و تأسف انگیز نخبه مازندرانی، شادروان سید اسماعیل نصرالهی را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان تسلیت گفت. ‎

در این پیام آمده است: درگذشت تالم بار و غم انگیز نخبه ملی و استانی جناب آقای سید اسماعیل نصرالهی موجب تأثر فراوان اینجانب و جامعه فرهنگی و علمی دیار علویان شد.

آن جوان با همت که از معلولیت جسمی رنج می‌برد، در سایه توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام) و عزم و اراده انسانی اش و توفیق خیره کننده در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه ۲۵ در زیر گروه علوم انسانی ثابت کرد که هیچ مانعی نمی‌تواند ظرفیت و قدرت روحی انسان را سد کند و با این موفقیت؛ الگویی ماندگار برای جامعه دانش آموزی استان و کشور به یادگار گذاشت.

مصیبت درگذشت نخبه علمی؛ سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش؛ دکتر سید احمد نصراللهی را به خانواده محترم و سوگوار ایشان، جامعه بزرگ فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ؛ برای آن عزیز سفر کرده؛ رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مادر آن فقید سعید، که در این حادثه آسیب دیده‌اند، شفای عاجل و کامل آرزومندم.

کد خبر 6096770

دیگر خبرها

  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور