Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@06:58:25 GMT

سير تا پياز سفر به مشهد با تورهاي لحظه آخري

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۶۴۵

سير تا پياز سفر به مشهد با تورهاي لحظه آخري

خبرگزاری آریا- شهر مشهد به‌واسطه‌ی وجود حرم امام رضا (ع) یکی از نگین‌های درخشان ایران است که سالانه مسافران زیادی برای زیارت به این شهر سفر می‌کنند اما مشهد با توجه به پیشینه‌ی تاریخی از این نظر نیز اهمیت دارد و دارای مکان‌های دیدنی و تاریخی زیادی است. مسافرانی که با تور مشهد از تهران و سایر شهرهای ایران به این مقصد سفر می‌کنند علاوه بر زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، به بازارها و مراکز خرید مشهد می‌روند و در کنار سفر از امکانات تفریحی این شهر نیز بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاذبه‌های گردشگری و زیارتی

حرم مطهر امام رضا

این مکان آرامگاه امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) است که زائران زیادی به این مکان مقدس سفر می‌کنند به دعا و نیایش مشغول می شوند .

مسجد گوهرشاد

این مسجد در قسمت جنوبی حرم امام رضا (ع) است که در دوره‌ی تیموری به دستور گوهرشاد همسر شاهرخ ساخته شد و شاهکار معماری و کاشی‌کاری و ظرافت است.

باغ‌موزه نادری

 در این باغ‌موزه علاوه بر آرامگاه نادرشاه افشار که زمانی به‌عنوان پادشاه سلسله‌ی افشاریه در مشهد حکم می‌راند مجسمه‌ی بزرگ یادبود او ساخته‌شده است، موزه‌ی اسلحه و دیگر آثار دوره‌ی افشاریه در این موزه وجود دارد.

موزه‌های آستان قدس رضوی

در این مکان علاوه بر اشیا تاریخی مربوط به حرم، سکه‌ها، تمبرها تابلوهای نفیس و اشیا اهدایی به حرم دیده می‌شود.

مقبره فردوسی

این مقبره در شهر توس 20 کیلومتری مشهد واقع‌شده است و آرامگاه شاعر بزرگ شاهنامه فردوسی است که مقبره او با الهام از آثار هخامنشی در محوطه‌ای زیبا و بزرگ ساخته‌شده است.

 

خانه ملک

این خانه مربوط به دوره قاجار است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. معماری زیبا که شامل گچ‌بری و منبت‌کاری است و حمام خصوصی این خانه از دیدنی‌های آن است.

پارک طبیعی هفت‌حوض:

این پارک طبیعی در دل کوه‌های خلج قرار دارد و از جاذبه‌های بسیار زیبای مشهد است که در 7 کیلومتری این شهر واقع‌شده و دارای مناطق سرسبز و دیدنی است.

باغ ملی

یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های مشهد است که مشاهیر زیادی در دل آن خفته‌اند و دارای مکانی زیبا و فضایی با درختان بلند و آب‌نما است.

دهکده‌ی ییلاقی شاندیز:

یکی از جاذبه‌های مشهد شاندیز است که آب‌وهوایی خوبی دارد و در 38 کیلومتری مشهد واقع‌شده است. این منطقه با درختان سپیدار، رودخانه و دره‌های سرسبز از جاذبه‌های دیدنی مشهد است که رستوران و فروشگاه صنایع‌دستی در این مجموعه قرار دارد.

پارک جنگلی وکیل‌آباد

این پارک در انتهای بلوار وکیل‌آباد در حاشیه شهر مشهد است که درختان سر به فلک کشیده و رودخانه از زیبایی‌های این منطقه است.

طرقبه

در 18 کیلومتری مشهد ییلاقی خوش آب‌وهوا واقع‌شده که دارای مکان‌های تاریخی و تفریحی، رودخانه، رستوران، فروشگاه سوغات و فضایی دل‌انگیز است.

 

تفریحی

سرزمین موج‌های آبی

این مجموعه آبی دارای مجهزترین امکانات تفریح آبی و از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در خاورمیانه است که لذت سفری متفاوت در مشهد را برای شما رقم می‌زند.

 

سد چالیدره

این سد در 17 کیلومتری شهر مشهد است که علاوه بر جاذبه طبیعی چشم‌نواز دارای امکانات تفریحی مانند، قایق‌سواری، تله سیژ، زیپ لاین، برج گردان، ترن و... است.

تونل باد صبا

اگر مایل به تجربه‌ی سقوط آزاد از هواپیما هستید می‌توانید تونل باد صبا را امتحان کنید!

سرزمین عجایب الماس شرق

این شهربازی در مجتمع الماس شرق قرارگرفته است که دارای تفریحات هیجان‌انگیز و جالب است.

مجمتع گردشگری سپاد

این مجموعه بزرگ دارای امکانات تفریحی مانند، سرزمین علمی پرفسور بازیما، آکواریوم، شهربازی، عکاس‌خانه، پارکینگ و مرکز خرید است.

 

رستوران

سدروس

این رستوران دارای 4 شعبه در شهر است که شعار آن ((طعمی لذیذ، خاطره‌ای ماندگار)) است و منو شامل انواع غذاهای ایرانی است و میز اردور هم به‌صورت سلف‌سرویس است.

رستوران پسران کریم

این رستوران از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین رستوران‌های مشهد است که سرویس‌دهی و کیفیت بالایی دارد. غذای معروف این رستوران چلو ماهیچه است.

رستوران باغ زیتون

باغ زیتون فضایی کوچک و دنج دارد که بهتر است قبل از رفتن میز خود را رزرو کنید. این رستوران غذاهای باکیفیت و با تزئین زیبا دارد و دارای پارکینگ اختصاصی است.

مجتمع بابا قدرت

بابا قدرت یک مجتمع سنتی مربوط به دوره‌ی قاجار است که دارای رستوران سنتی و چایخانه و بازار است و انواع غذاهای سنتی و غیر سنتی را سرو می‌کند، فضای این رستوران بسیار آرامش‌بخش است.

پدیده شاندیز

این رستوران فضایی بسیار بزرگ با امکانات تفریحی و رفاهی دارد و موسیقی زنده همراه با میل کردن غذا برای شما پخش می‌شود. این رستوران علاوه بر انواع غذاهای سنتی و غیر سنتی، غذاهای بومی مخصوص به خود را دارد.

 

مرکز خرید:

الماس شرق

این مجتمع بزرگ دارای انواع مغازه‌های لوازم‌خانگی، پوشاک، جواهرات و آرایشی و ... است هم‌چنین انواع خدمات رفاهی و تفریحی، شهربازی، رستوران و کافی شاپ و فست فود، سینما و آکواریوم و...در الماس شرق جای دارد.

 

پروما

این مجتمع بزرگ شامل انواع مغازه‌های البسه، سوپرمارکت لوازم آشپزخانه، سیسمونی، لوازم‌خانگی، تزئیناتی و. است که قیمت‌های متوسط رو به بالا دارد.

بازار رضا

این بازار با قدمت زیادی در مشهد که دارد میزبان گردشگرانی است که بیشتر مایل به خرید سوغات‌های مشهد مانند، زعفران، زرشک و نبات و ... هستند.

مجتمع آرمان

در این پاساژ برندهایی مانند ال سی وایکیکی و چرم مشهد فعالیت دارند و دارای آب‌نمای بسیار زیبایی برای تماشای افراد است و قیمت ها تقریباً بالاست.

مرکز خورشید

در این مرکز انواع برندهای معتبری مانند، کوتون، مانگو دیاموند و ... وجود دارند و قیمت‌ها متوسط رو به بالاست.

توصیه‌های کلی سفر به مشهد

سفر به مشهد از طریق راه‌های زمینی، هوایی یعنی قطار و اتوبوس و هواپیما انجام می‌شود، قطعاً قطار امن‌ترین راه و هواپیما کوتاه‌ترین راه ممکن به مشهد است.قبل از برنامه ریزی برای سفر به مشهد پروازهای مختلف مبدا موردنظرتان را جستوجو کنید، به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد، قیمت بلیط هواپیما تبریز مشهد، پرواز اصفهان مشهد و.. را جستجو کنید. بهترین قیمت بلیط هواپیما را بیابید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.سعی کنید هتل خود را نزدیک به حرم بگیرید تا دردسر ترافیک‌های شهر به‌خصوص هنگام اذان، نداشته باشید و بتوانید با پای پیاده تا حرم بروید.قبل از سفر به مشهد بهتر است محل اقامت خود را رزرو کنید زیرا در اکثر مواقع به دلیل شلوغی به‌خصوص در ایام پر رفت‌وآمد ممکن است با مشکل پر شدن اتاق‌ها مواجه شوید.سبک سفر کنید و هر چیزی که لازم دارید را می‌توانید از خود مشهد تهیه کنید درنتیجه بار زیاد به‌خصوص هنگام بازدید از مراکز گردشگری و یا زیارت شمارا خسته می‌کند.اگر قصد دارید در ایام تعطیل به مشهد بروید از قبل ، هم بلیت رفت‌وبرگشت و هم هتل خود را رزرو کنید.آب‌وهوای مشهد در تابستان‌ها گرم و خشک و در زمستان سرد و خشک است لباس مناسب را در این فصول با خود به همراه داشته باشید.بهترین زمان سفر به مشهد بهار است زیرا هم مناظر زیباتر هستند و هم قیمت‌ها مناسب‌تر از قبل است.به دلیل تنوع بالای مراکز تفریحی و رستوران و مراکز خرید در مشهد پیش از سفر برنامه‌ی کلی از رفتن به هرکدام داشته باشید.شما می‌توانید با مراجعه به سایت مهمانسرای رضوی از پیش نوبت رزرو کرده و غذا را مهمان حرم باشید.برای تردد در شهر علاوه بر تاکسی و اتوبوس می‌توانید از خطوط مترو استفاده کنید، مراقب باشید که سوار خودروهای شخصی نشوید.دفترچه بیمه و کارت ملی و شناسنامه خود را حتماً به همراه داشته باشید.وسایل مهم و گران‌قیمت را در کیف کوچکی گذاشته و دور گردنتان بیندازید.در هرکجا هستید می‌توانید از طریق نرم‌افزارهایی که مختص مشهد است مکان خود را پیداکرده و یا مکان موردنظر خود را جستجو کنید.

تلفن‌های ضروری مشهد

پیش‌شماره مشهد: 051اطلاعات پرواز 199پلیس 110اورژانس 115تاکسی بی‌سیم 133راه‌آهن مشهد:32004740اطلاعات راه‌آهن 139درمانگاه حسین بن علی:38538980 آستان قدس رضوی: 33200141

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مشهد تورهای لحظه آخری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی دارایی نژاد، رییس پیشین اتحادیه بار فروشان درباره گرانی صیفی‌جات به مهر گفت: اسفند ماه سال گذشته هشدار دادم و اعلام کردم برای چند ماه آینده نسبت به قیمت پیاز و گوجه فرنگی نگران هستم. پاکستان و هند کشورهایی هستند که خود تولیدکننده پیاز هستند اما به دلیل کمبود، صادرات خود را به کشورهای حاشیه خلیج فارس ممنوع کردند در حالی که ما به راحتی اجازه صادرات دادیم و هنوز هم ادامه دارد. این شد که در اواخر فروردین شاهد افزایش برخی محصولات از جمله پیاز و گوجه فرنگی بودیم.

وی افزود: در برخی مناطق نرخ هر کیلو گرم پیاز به حدود ۴۰ هزار تومان هم رسید که در این راستا باید وزارت جهاد کشاورزی مدیریت لازم را از ماه‌های قبل انجام می‌داد.

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی، میزان صادرات تا دی ماه ۱۴۰۲ بعد از اعمال عوارض، ۹ هزار تن بود و این عدد برای سال ۱۴۰۱، ۸ هزار تن به ثبت رسیده بود.

پیش بود بازار مرکبات

بازار میوه نسبتاً بازار آرامی است و قیمت‌ها در این بازار تثبیت شده است. دارایی نژاد در این خصوص گفت: فقط استان مازندران ۳.۸ میلیون تن تولید مرکبات داشت که اگر این آمار با یک میلیون تن مرکبات تولیدی کرمان جمع شود حاکی از بیش بود تولید در حوزه مرکبات است. سیب درختی هم بین ۴.۵ تا ۵ میلیون تن در شهرهای ارومیه، نقده، دماوند، سلماس و… تولید شد در نتیجه ذخیره این اقلام بیش از نیاز بازار انجام شده است.

رییس پیشین اتحادیه بار فروشان با اشاره به صادرات حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون تن، گفت: صادرات باید ادامه پیدا کند زیرا محصولات زیادی باقی مانده اگر چه گذشت زمان از کیفیت آنها کاسته و اگر پیش تر می‌توانستیم به امارات، افغانستان، کویت، هندوستان و… صادرات داشته باشیم امروز به دلیل افت کیفیت با گذشت زمان، تمایلی به خرید مرکبات ایرانی در این بازارها وجود ندارد.

دارایی نژاد با بیان اینکه همچنان حدود ۱.۵ میلیون تن سیب و پرتقال در انبارها دپو شده است، گفت: هنگامی که در بازار داخل کمبود وجود دارد باید صادرات ممنوع شود و در زمان فراوانی صادرات باید با قوت انجام شود در حالی که این مدیریت از سوی نهاد متولی دیده نمی‌شود.

الگوی کشت در حرف مانده است

نهم اسفند ۱۴۰۱ در نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر اسبق وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد، در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی نابیناست، چون آمار دقیقی از تولید محصولات و سایر فعالیت‌های کشاورزی ندارد. با نبود اطلاعات درست، چگونه می‌توان برنامه‌ریزی مناسب داشت.

وی اعلام کرد: با ورود پیازهای نو دزفول به بازار از ماه بعد قیمت‌ها شکسته می‌شود. در حال حاضر توزیع قطره چکانی پیازهای انبار شده توسط سوداگران منجر به افزایش قیمت‌ها شده اما از ماه آینده حداقل ۱۰ هزار تومان قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.

وی گفت: پیش از این ورودی بار پیاز به میدان بارفروشان بین ۱.۵ تا ۲ هزار تن بود که در حال حاضر به ۳۰۰ تا ۵۰۰ تن رسیده است.

رییس پیشین اتحادیه بار فروشان با اشاره به وضعیت بازار گوجه فرنگی هم اظهار کرد: توزیع مناسب گوجه فرنگی حتی قیمت آن را در میادین عمده فروشی به ۸ هزار تومان هم رساند. در ادامه کاهش عرضه قیمت‌ها را صعودی کرد؛ البته نرخ گوجه فرنگی هم از هفته آینده کاهش خواهد یافت.

دارایی نژاد با بیان اینکه تا هنگامی که الگوی کشت در کشور اجرا نشود شاهد این نوسان قیمتی در بازار خواهیم بود، گفت: پیش تر اعلام کردیم با توجه به اینکه ایران جز نادر کشورهایی با اقلیم متفاوت است، می‌توانیم برخی میوه‌های وارداتی را در داخل کشت کرد. در حال حاضر سالانه ۸۰۰ میلیون دلار برای واردات موز هزینه می‌شود در حالی که می‌توان در داخل کشت کرد. میوه‌هایی مانند آواکادو و آناناس از جمله میوه‌هایی است که امکان کشت در داخل وجود دارد؛ اما نیاز به مدیریت دارد.

کد خبر 6092077 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • واکنش جالب توییتر وولفسبورگ به بازگشت‌های لحظه آخری بایرلورکوزن / عکس
  • سفر به دنیای زیبایی و ابتکار؛ تور سوئیس با ما
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!