Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@02:24:28 GMT

سفر «چرخ» به آینده رباتیک ایران

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۵۷۳۰

سفر «چرخ» به آینده رباتیک ایران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه محمدحسین ‌جهان‌پناه به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با دکتر سروش صادق‌نژاد، نایب‌رئیس فدراسیون جهانی رباتیک فیرا گفت‌وگو خواهد کرد. هفته‌ی گذشته تیم‌های دانش‌آموزی و دانشجویی ایران در بیست‌و‌چهارمین دوره‌ی رقابت‌های جهانی رباتیک فیرا که از ۲۰ تا ۲۶ مرداد با حضور ۱۸۰۰ شرکت‌کننده در چهار دسته‌ی اصلی در کره جنوبی برگزار شد، موفق به کسب ۱۴ مقام قهرمانی؛ ۸ مقام نایب‌قهرمانی و ۵ مقام سومی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس فدراسیون جهانی رباتیک فیرا خبر داده است که تابستان سال ۹۹ ایران برای نخستین‌ بار میزبان برگزاری بزرگترین رویداد ورزشی ربات‌ها (فیرا ۲۰۲۰)  خواهد بود.

در بخش دیگری از برنامه، علی خورشیدی، کارشناس «چرخ»، مهم‌ترین خبرهای دنیای رباتیک را بررسی خواهد کرد. گزارش مستند محمدحسین جهان‌پناه از آزمایشگاه رباتیک دانشگاه تهران بخش دیگری از بیست‌وچهارمین قسمت فصل ششم «چرخ» خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» در تابستان امسال در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران رقابت علم و فناوری فرهنگ و هنر نخبگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«امتداد»، در راه شبکه چهار سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این برنامه تلویزیونی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهدی انصاری و سردبیری سیدعرفان حسینی قصد دارد به بررسی اندیشه‌ای و فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه نظیر فیلم و سریال، تکنولوژی، فضای مجازی و موسیقی در گفتگو با مهمانان بپردازد.

هدف از ساخت «امتداد»، علاوه بر به تصویر کشیدن طرح‌ها و اندیشه‌هایی که جهان امروز را ساخته‌اند، انتقال این گزاره به مخاطب است که «مولفه‌های زندگی و سبک زندگی به شکل باری به هر جهت و خود به خودی به وجود نمی‌آیند و منشا آن‌ها، وادی فکر و اندیشه است.»

این برنامه به میزبانی رامین پورمند، در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه‌ای در مرکز سیمرغ تولید شده است.

 

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • برگزاری مسابقه رباتیک ورزشی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • شکل‌گیری امید‌آفرینی در جامعه پس از مشاهده دستاوردهای پژوهشی سمپادی‌ها
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • «امتداد»، در راه شبکه چهار سیما
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا