Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@14:53:01 GMT

سوگواری با جیغ و دست و هورا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۶۰۹۲

سوگواری با جیغ و دست و هورا

‍‍‍‍‍‍

دریافت 17 MB

مجله مهر:عزاداری و به سوگ نشستن در غم عزیزان  بدیهی‌ترین واکنش بشر از زمان هبوط آدم به روی زمین بوده است. آدمها از دیرباز تا به الان با هر قومیت،ملیتی و آئینی روی کره زمین با رفتن و مرگ اطرافیان برای مردگانشان اشک می ریخته اند و ماتم می‌گرفتند. برای همین هم  بسته به رسم و رسوم هر اقلیمی روزها و هفته ها خودشان را از شادی دور نگه می‌داشتند ومناسک عزاداری‌شان را به شیوه های متفاوت برپا می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرو همین موضوع از دیروز فیلمی در فضای مجازی به اننتشار رسید که از فرط عجیب بودن با واکنش کاربران آن هم با دیدگاه‌ها و باورهای متفاوت رو به رو شد. فیلمی از مراسم تدفین در بهشت زهرای تهران که خانواده داغدیده هنگام دفن پیکر متوفی به جای رعایت آداب عزاداری و ماتم، کف وسوت می‌زنند و دف نوازی می‌کردند. چیزی که باعث شد تا عده ای این مراسم را به درد دیده شدن و متفاوت بودن به هرقیمتی نسبت دهند.

اتفاقی که بسیاری معتقد بودند فارغ از باورهای مذهبی و عرف رایج در کشور ما رفتاری است که حتی مغایر با فطرت آدمیزاد تلقی می‌شود؛ چون به طور معمول ذات انسان با از دست دادن هر عزیزی غمگین می‌شود و اشک می ریزد. کافی است نگاهی به شیوه های عزاداری ایرانیان طی تاریخ بیندازید  تا متوجه شوید که حتی مردمان باستان هم با وجود منع خودزنی و شیون های زیاد در مناسک‌شان هیچ گاه به هنگام دفن و سوگواری برای مردگان به شادی و پایکوبی نپرداخته اند.

کد خبر 4702360 رویا سادات هاشمی

منبع: مهر

کلیدواژه: مراسم عزاداری بهشت زهرا س تدفین شادی صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران کیوسک مطبوعاتی صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی اینفوگرافیک عید غدیر خم شهید ایالات متحده آمریکا کاربران ایرانی رادیو مهر حزب الله لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مردم مؤمن و مذهبی شهرستان دماوند در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، با حرکت دسته‌های سینه‌زنی به سوگواری پرداختند.

بر اساس این گزارش و به‌همین مناسبت از صبح شنبه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند با حرکت دسته‌های سینه‌زنی در سوگ شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) به عزاداری پرداختند.

گفتنی است که این آئین عزاداری از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز با آغاز از میدان امام خمینی (ره) به سمت گزار شهدای گمنام مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد.

لازم به ذکر است آئین سوگواری دوستداران اهل بیت (ع) با حضور مردم ولایتمدار و مذهبی در مساجد و حسینیه‌های شهرستان دماوند با نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی طی شب گذشته و امروز برگزار شد.

کد خبر 6096263

دیگر خبرها

  • گوشه‌هایی از مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) از لنز دوربین شهروندخبرنگار‌ها
  • برگزاری مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) در پلدشت
  • سوگواری سلماسی‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سوگواری مردم شهرستان خوی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • سوگواری بوشهری‌ها به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • دماوندی‌ها به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) سوگواری کردند
  • برگزاری مراسم عزاداری ششمین اختر تابناک امامت در شهر انابد + تصاویر
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد+فیلم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم