Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوشنبه ۴ شهریورماه در جمع  کارکنان کانون پرورش فکری شیراز گفت: برای سیاست‌گذاری در کانون باید در وهله اول بدانیم در کجای جغرافیای فرهنگی کشور قرار داریم و از چه ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی برخوردار هستیم.

محمدرضا زمردیان عنوان کرد: نیاز مخاطب در هر دوره زمانی متفاوت است و کانون پرورش فکری در ظرف زمانی خود قابل تعریف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: نیازهای مخاطب امروز با مخاطب چند دهه پیش تفاوت‌های بسیاری دارد و دیگر در عصر دیجیتال نمی‌توان خواسته‌های کودکان و نوجوانان را تنها با برگزاری کلاس‌های سفالگری و نقاشی برطرف کرد.

زمردیان، یکی از معیارهای طبقه‌بندی اجتماعی در جهان امروز را میزان و الگوی مصرف کالاها و خدمات عنوان کرد و گفت: مصرف‌گرایی و جوان‌گرایی از معیارهای اصلی جهان امروز هستند و ما با مخاطبانی روبه رو هستیم که با چنین معیارهایی قرابت دارند.

کانون پرورش فکری باید خلاق‌تر شود

وی تنوع‌طلبی، آرمان‌گرایی و خلاقیت را از ویژگی‌های جوانان و نوجوانان جامعه امروز دانست و گفت: کانون باید برای ارتباط با جامعه هدف، خلاق‌تر شود؛ چراکه با روش‌های گذشته نمی‌توان به نیاز مخاطب امروز جواب داد.

 معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به‌روز شدن کانون را در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ضروری دانست و بیان داشت:  مشکلات و محدودیت‌های مالی ممکن است اجازه به‌روزرسانی سخت‌افزارها را ندهد، اما می‌توان در بخش‌های نرم‌افزاری روزآمدتر رفتار کرد.

این مقام مسئول یکی از اقدام‌های جدید کانون پرورش فکری را در این زمینه توجه به آموزش مهارت‌های زندگی عنوان کرد و ادامه داد: امروز می‌توانیم بگوییم کانون محتوای مورد نیاز  ۱۲ کارگاه آموزشی سبک‌ها و مهارت‌های زندگی را تولید کرده است که  در رفع بحران هویت افراد موثر است.

خواسته‌های نادرست والدین باعث آسیب به فرزندان است

وی با تاکید بر اینکه کانون باید در زمینه رفع بحران هویت، آموزش سبک و مهارت‌های زندگی و همچنین پرورش شخصیت اعضای خود به خوبی کار کند، ادامه داد: امروز تفکر غالبی که در برخی خانواده وجود دارد این است که فکر می‌کنند آینده فرزندشان در صورتی تامین می‌شود که فوتبالیست، بازیگر و یا خواننده شوند؛ اما واقعیت این است که در این مسیر آسیب‌های زیادی کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش دیگری از سخنانش به راه‌اندازی انجمن‌هایی مانند انجمن قصه‌گویی، شعر، فیلم و سینما، تئاتر، عکس و... در ساختار کانون اشاره و بیان کرد: این کار با هدف رفع نیاز مخاطب و عملیاتی‌شدن اهداف تعریف شده کانون انجام شده است.

زمردیان از دیگر اهداف راه‌اندازی این انجمن‌ها را شکوفایی استعداد و توانمندی افراد در فضایی تخصصی عنوان کرد و ادامه داد: با این  همه، کانون باید به دنبال جذب ظرفیت دستگاه‌های دیگر برای تحقق اهداف خود باشد.

وی همچنین ترویج کتاب و کتاب‌خوانی را محور اصلی فعالیت‌های کانون دانست و ادامه داد: اداره‌های کل کانون استان‌ها می‌توانند از محل تفاهم‌نامه‌های خود با استانداری‌ها و یا از محل اعتبارات عمرانی، بخشی را برای خرید کتاب‌های مورد تایید شورای کتاب کانون هزینه و نیازهای مربیان و اعضای خود را تامین کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه خرید کتاب از مرکز ممکن است بدون توجه به نیازهای فرهنگی هر استان صورت پذیرد و اثربخشی لازم را نداشته باشد، گفت: در خصوص طرح تقسیم و ارسال کتاب برمبنای نیازهای روز کانون بازنگری‌هایی در حال انجام است و با فراهم‌کردن زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم، وضعیت کتابخانه‌ها و کتاب‌های مورد نیاز آن‌ها در همه زمینه‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد و بهینه می‌شود.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۶۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین