Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت در خصوص جزئیات مذاکره ظریف – مکرون گفت: این مذاکره صرفا در چارچوب انتظارات و دیدگاه‌های ما در خصوص برجام بود و هیچ مسئله دیگری مانند مسائل موشکی و ... در آن مطرح نشد. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به هفته دولت گفت: دولت در کنار مردم ۱۸ ماه سخت را از سر گذرانید و ترامپ پدیده نامیمون این روز‌ها فشار بی حدی برای تسلیم ایران به شکل بی سابقه‌ترین تحریم‌ها آغاز کرد بر این اساس آمریکا فکر می‌کرد ایران بزرگ، کوچک خواهد شد البته بر اثر این فشار‌ها بی ثباتی ارز و تنش در بازار ما ایجاد شد، اما مردم کنار دولت و دولت کنار مردم بودند و در هیچ جلسه دولتی نبود که مشکلات و رنج‌های مردم مورد بحث قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربیعی با اشاره به مسائلی مانند کمبود دارو و مواد اولیه گفت: این اتفاقات همه تلخی‌هایی بود که بعد از بازه ۵۵ ماهه به کام ملت و دولت نشست، اما با لطف خدا و صبوری مردم و رهنمود‌های مقام معظم رهبری توانستیم در همین وضع ثباتی نسبی در جامعه ایجاد کنیم هر چند شوک‌های ناشی از تحریم‌ها آثاری بر جامعه ما گذاشته است، اما علائم بهبود وضعیت امروز هویدا شده و با یک تاخیر زمانی کوتاه در زندگی مردم موثر خواهد بود.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه هفته دولت امسال با یک برنامه ۲۴ ماهه و کم کردن فشار تحریم، دولت دو ساله دوم خود را آغاز کرد.

وی با تاکید بر دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری در آستانه هفته دولت این دیدار را دیداری دلگرم کننده دانست و به عنوان سخنگوی دولت از مقام معظم رهبری تشکر کرد که نسبت به دولت لطف پدرانه داشتند و ضمن حمایت از دولت در نکات مهمی از جمله اینکه قوه مجریه میاندار اداره کشور است و ادامه فعالیت‌های دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی تاکید کردند.

ربیعی مهمترین نکته در فراز‌های سخنرانی رهبری را اشاره به این دانست که معظم له تولید کنندگان را سربازان عرصه جنگ اقتصادی نامیدند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در همین راستا دولت در جلسه روز گذشته خود رهنمود‌های رهبری بر مبنای تاکید بر تولید را سرلوحه خود قرار داد و بر این اساس با تشکیل مالکیت فکری موافقت کرد.

وی در ادامه با اشاره به تحولات دیپلماسی در هفته جاری و رفت و آمد‌های وزیر امور خارجه کشورمان به کشور‌های مختلف گفت: این نشان دهنده آن است که دولت تسلیم فشار‌های حداکثری آمریکا نشده و تمام توان خود را به خدمت گذاشته است و در مرحله اول در پی آن است که تحریم‌های آمریکا که شامل تروریست اقتصادی و آثار آن است را در زندگی مردم کاهش دهد و در مرحله دوم باقی ماندگان را در برجام وادار به اجرای تعهدات خود کند.

ربیعی در ادامه به پیام سیدحسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: این پیام در حقیقت متوجه رژیم صهیونیستی بود که تجاوزات آن‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند و این رژیم که از تجاوزات خود به سایر کشور‌ها با سربلندی یاد می‌کند و تجاوز به عراق و سوریه را نیز به کارنامه خود در نقض حقوق ملت‌ها اضافه کرده است باید بداند ما از حق دفاع برای ملت‌ها حمایت می‌کنیم و هر گونه پاسخ متقابل به اسرائیل مورد حمایت ما نیز خواهد بود.

در سفر ظریف به فرانسه هیچ تمایلی برای ملاقات با مقامات آمریکایی وجود نداشت/ دولت فرانسه گفتگو‌هایی با مقامات آمریکایی داشت که ما در آن دخالت نداشتیم

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی در خصوص محور مذاکرات ظریف و مکرون در روز گذشته گفت: سفر ظریف بی ارتباط با برگزاری اجلاس J۷ در فرانسه بود، اما به درخواست مقامات فرانسوی صورت گرفت.

وی افزود: در این سفر هیچ تمایلی از طرف ایران برای ملاقات با مقامات آمریکایی نبود و دولت فرانسه به ابتکار خود گفتگو‌هایی را با طرف آمریکایی داشت که ما نیز استقبال کردیم، اما در آن دخالت و نقشی نداشتیم.

ربیعی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است عمل به تعهدات برجامی طرف‌های عضو برجام است و ما براساس نتیجه و خروجی آن تصمیم می‌گیریم.

سخنگوی دولت با اشاره به خبر‌هایی مبنی بر اینکه این سفر مخفیانه صورت گرفته است، گفت: این ادعا را کاملا بی اساس می‌دانم و اینکه برخی کشور‌ها از حضور ظریف در فرانسه اظهار غافلگیری کردند البته بعید است، اما در مرحله بعد به ضعف دستگاه دیپلماسی آن‌ها برمی گردد.

وی محور مذاکرات را پیگیری مکالمات تلفنی مکرون – روحانی دانست و گفت: این مذاکرات صرفا در چارچوب برجام بوده است و دیدگاه‌ها و انتظارات ایران در خصوص برجام بیان شده است و موضوعات موشکی و سایر مسائل هیچ جایگاهی در آن نداشته است.

ربیعی تاکید کرد: این رفت و آمد‌ها تنها در خصوص چگونگی اجرای برجام بوده البته منتظر خواهیم ماند تا نتیجه مذاکرات مشخص و اعلام‌ها عملیاتی‌تر شود.

در حال تکمیل ...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ربیعی مذاکرات ظریف برجام نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۷۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

 ناصر کنعانی در پیامی در شبکه ایکس نوشت: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله میان شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است. مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مکرون: اروپا در حال مردن است