Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:08:43 GMT

۵۰۰ طرح هادی روستایی کرمان آماده بهره برداری است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۰۰۷

۵۰۰ طرح هادی روستایی کرمان آماده بهره برداری است

به گزارش ایرنا، علی اکبر سلطانی روز دوشنبه در نشست خبری ضمن تکریم و تبریک هفته دولت گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای توسعه زیرساخت های عمرانی به خصوص در روستاها به عنوان یک رسالت ارزشمند و خطیر تلاش می کند و در این زمینه روستاهایی که جمعیتی قابل توجه داشتند خدمات مسکن، آسفالت و بهسازی این دستگاه را در طرح هادی روستایی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن زنجیره خدمات تولید مسکن ارزان قیمت را دنبال می کند و در این زمینه نیازهای روستا و خدمات را می سنجد و تامین اراضی، تسهیلات ارزان قیمت، خدمات مهندسی، مصالح، دانش اجرایی و فنی را در اختیار متقاضیان می گذارد که جامعه روستایی مسکن مقاوم داشته باشد و در کنار آن معیارها را اصلاح و فضای معیشتی را حمایت می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: این خدمات به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر توسعه یافته است زیرا این شهرها کالبد، معیشت و فرهنگ روستایی دارند و این بنیاد نگاهی حمایتی به این نقاط دارد.

وی ادامه داد: ۴۰ درصد از جمعیت استان کرمان در روستاها زندگی می کنند و این آمار در شرق و جنوب استان به بیش از ۷۰ درصد می رسد که این امر ضرورت خدمات زیربنایی را افزایش و جامعه هدف ما را گسترش داده که شانس بزرگی برای تولید است.

وی گفت: ۵۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر و پنج هزار و ۸۰۰ روستا در استان وجود دارد که این جمعیت را باید در روستاها حفظ و تقویت کنیم.

سلطانی تصریح کرد: امسال ۱۵ هزار واحد مسکونی در بخش مسکن روستایی و شهر زیر ۲۵ هزار نفر را تامین اعتبار کردیم که به ازای هر متقاضی نوسازی و احداث تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود.

وی افزود: ۱۰ هزار واحد نیز با تفاهم نامه سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت جدی دنبال می کنیم و ۵۰۰ واحد مسکونی تا پایان شهریور به اتمام می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان بیان کرد: ۶۴ درصد از واحدهای مسکونی احداث شده توسط بنیاد مسکن در روستاهای استان کرمان مقاوم هستند و این عدد با اقدامات بنیاد مسکن به زودی ارتقاع می یابد.

وی افزود: دولت اجرای ۱۰۰ هزار واحد از طرح اقدام ملی مسکن را بر عهده بنیاد مسکن قرار داده و استان کرمان پایلوت اجرای این طرح شده است.

سلطانی بیان کرد: به زودی سامانه ای برای ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن راه اندازی می شود و در صورت نهایی شدن بخش نرم افزاری آن، شاهد آغاز این طرح خواهیم بود و این طرح با مشارکت مردم اجرا می شود.

وی گفت: طرح بازآفرینی شهری و سکونتگاههای غیر رسمی را در کرمان آغاز کردیم و به زودی فعالیت در این طرح آغاز می شود.

سلطانی اضافه کرد: بنیاد مسکن استان کرمان به عنوان نخستین استان تعهد خود را در شهرستان حمیدیه خوزستان انجام داد و ۲ هزار واحد خسارت دیده را احداث، بهسازی و نوسازی کرد و فاز پایانی پروژه تا سه ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان افزود: مسکن امروز به کالای لوکس و تجملاتی تبدیل شده در حالی که در گذشته ساخت مسکن یک مهارت برای ارتقای زندگی و کسب تجربه افراد بوده است.

۷۴۲۰ / ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت کارآمدی دولت بنياد مسكن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است