Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@15:13:54 GMT

توضیح ظریف درباره سفرش به بیاریتز

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۰۱۰

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدجواد ظریف در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما برنامه‌ای داشتیم برای گفت‌وگوهای دوره‌ای با دوستانمان در چین و بحث‌هایی در ژاپن و مالزی. در چین بحث ما هم مشورت درباره آخرین وضعیت برجام است و هم بحث درباره آخرین وضعیت منطقه.

وی افزود: بعد از  آن ارائه برنامه ۲۵ ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین را در دستور کار داریم که طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته همکاری و کار مشترکی در دستگاه‌های ایرانی صورت گرفته و یک تصویر درازمدتی از همکاری‌های ایران و چین را در حوزه‌های مختلف ارائه می‌کند و قرار است این برنامه امروز به طرف چینی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف تاکید کرد: در ژاپن ادامه گفت‌وگوها را خواهیم داشت این دومین سفر من در چند ماه گذشته به ژاپن است و در مورد مالزی هم با توجه به تقارب دیدگاه‌های ما و دولت جدید مالزی نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و همکاری دو جانبه انجام گیرد.

وی درباره سفر غیرمنتظره‌اش به فرانسه گفت: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر امور خارجه فرانسه و برای ادامه مشورت‌هایی بود که در هفته‌های گذشته بین رئیس‌جمهور و ماکرون صورت گرفته بود .روز جمعه هم من در پاریس با وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور فرانسه ملاقات کردم و نیاز بود یک دوره دیگر برخی نکاتی که لازم به توضیح و مذاکره بیشتر بود، مطرح شود مخصوصا در مورد مسائل بانکی و نفتی مطالب بین متخصصان ما بررسی شود و این کار در مذاکره فشرده حدود چهارساعته انجام شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: فرصتی هم پیش آمد که آخرین تحولات و هماهنگی‌ها را با مشاور نخست وزیر انگلیس و مرکل و سایر اعضای سه کشور اروپایی مرور کنیم. امیدواریم که این گفت‌وگوها برای اجرای تعهد اروپایی‌ها در مورد برجام موثر باشد و اروپایی‌ها توان این را پیدا کنند که تعهدات خود در قبال ایران را عملیاتی کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم

توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم

دیگر خبرها

  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • توضیح تصویری ژابی آلونسو درباره نقش‌هایش در تیم‌های مورینیو و گواردیولا / فیلم
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد