Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ هزاران برزیلی در شهر ریودوژانیرو در اعتراض به عملکرد ضعیف دولت در مهار آتش سوزی گسترده در آمازون تظاهرات کردند.
به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، این معترضان خواستار اقدامات بیشتر برای مهار این آتش سوزی گسترده شدند.
این تظاهرات در حالی برگزار شد که طی روزهای اخیر چند شهر برزیل و جهان صحنه اعتراض ها علیه عملکرد دولت «ژائر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل در مساله آتش سوزی جنگل های آمازون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در تظاهرات روز گذشته (یکشنبه) ریودوژانیرو معترضان پلاکاردهایی را در دست داشتند که حاوی پیام های درخواست حفاظت از کره زمین و جنگل های آمازون بود.
معترضان همچنین شعارهایی را علیه بولسونارو سر دادند.
آتش سوزی ها در برخی مناطق برزیل از جمله آمازون امری عادی است اما این آتش سوزی ها در سال جاری میلادی به شدت افزایش یافته و کارشناسان یکی از دلایل آن را کم کاری دولت بولسونارو خوانده اند.
در همین حال براساس گزارش ها، وزارت دفاع برزیل اعلام کرد که یک هواپیمای ارتش به منظور پاشیدن آب بر فراز آسمان آمازون مورد استفاده قرار گرفته و حدود ۴۴ هزار نیروی نظامی نیز در یک منطقه شمالی آمازون مستقر شده اند.
تداوم آتش سوزی ها در جنگل های کره زمین از جمله جنگل های آمازون فاجعه ای جدی برای سیاره زمین به حساب می آید.
اگر جنگل ها در کره زمین بسوزند، گونه های مختلف گیاهی نیز از بین خواهند رفت.
افزون بر اینکه آتش سوزی در آمازون بر روند گرم شدن آب و هوا در کره زمین بواسطه تاثیرات گازهای گلخانه ای تاثیر مثبت می گذارد.
فقط در منطقه آمازون حدود ۷۵ میلیارد تن کربن در درخت ها ذخیره است که در صورت آتش سوزی به دی اکسید کربن تبدیل شده و به هوا می رود.
از آنجایی که دی اکسیدکربن تولیدی خودروها و کارخانه ها بر هوا اثر منفی گذاشته و علاوه بر آلودگی آن سبب گرم شدن کره زمین شده، آتش سوزی در آمازون می تواند تاثیرات ناشی از گازهای گلخانه ای را در کره زمین تشدید کند.
دانشمندان نگران هستند این تاثیرات منجر به تسریع روند تغییرات جوی در کره زمین شود.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا

گسترش اعتراضات دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه در کشورهای مختلف بویژه آمریکا، هراس وزرای اسرائیلی را برانگیخته است و خواستار اقدام فوری برای مهار آن هستند.

به گزارش مشرق، «وجدان جهانی.. شعله های یک قیام جهانی» را برانگیخت». این بخشی از تحلیل روزنامه ترکیه‌ای «دوگرو هابر» از تظاهرات‌های دانشجویی در سراسر دنیا بویژه آمریکا علیه نسل‌کشی در غزه است.

این روزنامه در ادامه با تاکید بر اینکه بیداری مردمی نظام تحت هدایت آمریکا و اسرائیل را سرنگون می‌کند، نوشت که خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان با حمایت مقامات، «چهره واقعی کشورهای غربی» و حامیان آنها را آشکار کرد. به راستی «آزادی بیان و دموکراسی که تقدیس می‌شد کجا رفته است؟».

روزنامه ینی شفق ترکیه نیز در یادداشتی با تیتر «از خودتان خجالت خواهید کشید»، به گسترش نفرت در جهان نسبت به صهیونیسم و فروپاشی جایگاه و اعتبار «اسرائیل» پرداخت و نوشت که این امر پس از آن اتفاق افتاد که نوار غزه چهره واقعی قاتلان جنایتکار بین‌المللی را نشان داد.

در چنین فضای رسانه‌ای، رسانه‌های اسرائیلی نیز این روزها به صورت گسترده در حال پوشش «ناامیدی» وزرای اسرائیلی از وضعیت دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی در پی تظاهرات‌های گسترده در اعتراض به نسل‌کشی در غزه در دانشگاه‌های آمریکایی و بین‌المللی هستند.

این رسانه‌ها امروز گزارش دادند که در نشست روز گذشته کابینه، وزرا ضمن ابراز ناامیدی از دیپلماسی عمومی اسرائیل در قبال اعتراضات گسترده دانشجویی در سراسر جهان بویژه آمریکا علیه تل‌آویو، راهکارهایی نظیر انتشار ویدئوهایی از عملیات هفتم اکتبر حماس را پیشنهاد دادند. ویدئوهایی که در صحت بسیاری از آنها در همان‌ روزهای نخست جنگ تردید به وجود آمده بود.

وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل در نشست روز گذشته اذعان کرد که « افکار عمومی آمریکا یک تهدید وجودی برای اسرائیل است».

این ابراز هراس و نگرانی در وزرای اسرائیلی پس از گسترش تظاهرات‌های دانشجویی علیه نسل‌کشی در غزه با هدف پایان دادن به این جنگ و توقفر کمک‌های مالی و نظامی به اسرائیل به وجود آمده است. تظاهرات‌هایی که در بیش از ۷۹ دانشگاه و کالج آمریکایی برپا شد و به دیگر کشورهای غربی و عربی از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا، لبنان و ...نیز رسید.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، به نظر می‌رسد که غزه در زیر سوال بردن روایت اسرائیل از جنگ، موفق بوده است و این همان چیزی است که اسرائیلی‌ها را دیوانه می‌کند و آنها را به سوی متوسل شدن به جعل حقایق، پخش ادعاها و تحریف تمامی صداهایی که جنایات آنها را محکوم می‌کنند، تحت عنوان «یهودی‌ستیزی» سوق می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هراس وزرای اسرائیلی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • شکایت علیه ChatGPT به دلیل ناتوانی در تصحیح خطاها
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • پاسور برزیلی به شهداب یزد پیوست
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد