Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:56:40 GMT

اصفهان| سپاهان و شاهین بوشهر؛ صدرنشینی از همین ابتدا

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۳۸۷

اصفهان| سپاهان و شاهین بوشهر؛ صدرنشینی از همین ابتدا

دلایل موفقیت سپاهان برابر شاهین بوشهر را می‌توان در ۳ فاکتور آمادگی جسمانی-روانی بالای بازیکنان این تیم، نظم تاکتیکی و آهنگ حرکتی بهتر زردپوشان و بازی‌خوانی و تعویض طلایی قلعه‌نویی خلاصه کرد. ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته نخست لیگ برتر فوتبال شب گذشته با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید که در یکی از این بازی‌ها سپاهان تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان نخستین بازی خود در فصل جدید را با یک پیروزی پرگل به پایان رساند تا از همین ابتدایی برای سایر مدعیان خط و نشان بکشد.

سپاهانی‌ها که در آخرین هفته لیگ هجدهم جام را به پرسپولیس واگذار کرده و به عنوان نایب‌قهرمانی رسیدند، در این فصل هزینه و تدارک بسیاری برای قدرت‌نمایی دوباره و قرار گرفتن در مسیر قهرمانی انجام داده‌ و بازیکنان باکیفیت و نامدار زیادی را به خدمت گرفتند. تداوم حضور قلعه‌نویی، جذب بازیکنان تراز اول و برنامه‌های آماده‌سازی این تیم، سپاهان را تبدیل به یکی از مدعیان قهرمانی نموده و بسیاری از فوتبال‌دوستان منتظر رونمایی از آن بودند.

سپاهان این برد ارزشمند را در حالی به دست آورد که این دیدار به دلیل مساعد نبودن شرایط ورزشگاه با 24 ساعت تأخیر برگزار شد و گرما و رطوبت بالای هوا شرایط را برای بازیکنان سخت کرده بود.

هر 2 تیم در شرایطی به میدان رفتند که کسب 3 امتیاز این بازی برایشان ارزش بالایی داشت؛ سپاهانی‌ها قصد داشتند که از همین بازی ابتدایی امتیازات را جمع‌آوری کنند و از کورس مدعیان عقب نمانند، شاگردان ویسی نیز که بعد از حدود 7 سال دوری دوباره به لیگ برتر برگشته‌اند، قصد داشتند با پیروزی مقابل سپاهان مدعی، این بازگشت را خاطره‌انگیز کرده و بازگشت باشکوهی به لیگ داشته باشند اما به هدفشان دست نیافتند.

سپاهان مقابل شاهین بوشهر بازی خوبی را به نمایش گذاشته و نشان داد که جزو آماده‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ است. قلعه‌نویی در این بازی با توجه به غیبت استنلی و حسینی، از قربانی بهره گرفته  و در خط دفاع نیز منصوری را جانشین ایران‌پوریان کرده بود.

ژنرال مقابل شاهین بوشهر تیمش را با سیستم 1-4-1-4 روانه میدان کرده و سعی کرد تا با تعداد نفرات بالا در خط میانی، مالکیت توپ و میان را تصاحب کند و با کشاندن بازی به کناره‌ها خط دفاعی شاهین را دور زده و دروازه این تیم را تحت فشار بگذارد. سپاهان در نیمه نخست با وجود آنکه به بازی احاطه کاملی داشته و از هر نظر تیم برتر میدان محسوب می‌شد، اما در خلق موقعیت با مشکل مواجه بوده و روند انتقال توپ این تیم کامل نبود. نقطه ضعفی که به درستی توسط کادرفنی سپاهانی‌ها تشخیص داده شد و با آوردن نورافکن به زمین روند حرکتی سپاهان تغییر چشم‌گیری کرد.

سپاهان در نیمه دوم نمایش بدون نقصی ارائه داده و در فاز هجومی خوب ظاهر شد. شاگردان قلعه‌نویی در نیمه دوم موقعیت‌های پرشماری خلق کردند و از موقعیت‌های به وجود آمده نیز به خوبی بهره بردند. سپاهان مقابل شاهین بوشهر در تمامی پارامترها از جمله مالکیت توپ، تعداد پاس، پاس‌های صحیح و نرخ بهره‌وری از موقعیت عملکرد قابل توجهی را به جای گذاشتند و تنها نکته منفی عملکرد آنها در بازی شب گذشته، دقت پایین بازیکنان این تیم در زدن ضربات آخر بود. شاگردان قلعه‌نویی مقابل شاهین بوشهر 23 بار شوت زدند که تنها 4 شوت آنها در چارچوب بود.

زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی نیز خوب ظاهر شده و نمایش کم‌اشتباهی داشتند. عمق خط دفاعی سپاهان در نیمه نخست تا حدودی متزلزل نشان داد و بازیکنان شاهین بوشهر با هدف قرار دادن آن در ضد حملات، چند موقعیت گل به وجود آوردند که نیازمند با واکنش‌های به‌موقع مانع گلزنی آنها شد. در نیمه دوم شرایط سپاهان در فاز دفاعی نیز بهبود یافته و شاگردان ویسی نتوانستند کار خاصی از پیش ببرند.

نکته قابل توجه بازی شب گذشته سپاهانی‌ها آمادگی بالای جسمانی و همچنین هماهنگی کامل بازیکنان این تیم بود. شاگردان قلعه‌نویی از نظم تاکتیکی و تیمی بالایی بهره برده و آهنگ حرکتی قابل قبولی داشتند.

در مجموع می‌توان دلایل موفقیت سپاهان را در 3 فاکتور آمادگی جسمانی-روانی بالای بازیکنان این تیم، نظم تاکتیکی و آهنگ حرکتی بهتر زردپوشان و بازی‌خوانی و تعویض طلایی قلعه‌نویی خلاصه کرد.

در آن سو، شاهین بوشهر نمایش خوبی نداشت. بازیکنان این تیم در فاز هجومی سردرگم نشان داده و با وجود موقعیت‌های خوبی که به دست آوردند اما نتوانستند از آنها بهره بگیرند. شاگردان ویسی از نظر آمادگی جسمانی با مشکل مواجه بوده و در نیمه دوم از نظر بدنی با افت مواجه شدند. شاهینی‌ها در بعد دفاعی نیز ضعیف ظاهر شده و بعد از دریافت گل نخست، رو به بازی احساسی آورده و نظم دفاعی و تاکتیکی این تیم از هم پاشید.

لیگ برتر فوتبال| نخستین پیروزی تیم سپاهان اصفهان در بوشهر رقم خوردلیگ برتر فوتبال| برتری پُرگل سپاهان در بوشهر/ شاگردان قلعه‌نویی فصل را با صدرنشینی آغاز کردندلیگ برتر فوتبال| شاهین شهرداری بوشهر - سپاهان؛ بدون کی‌روش در گرمای طاقت‌‌فرسا

مربی سپاهان: قلعه‌نویی از حق خود و تیمش گذشت تا هواداران شاهین به ورزشگاه بیایند اما آنها به او توهین کردند

مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان از توهین هواداران تیم شاهین شهرداری بوشهر به سرمربی زردپوشان انتقاد کرد.

سعید الهویی پس از برتری 3 بر صفر تیم فوتبال سپاهان اصفهان برابر شاهین شهرداری بوشهر اظهار داشت: ابتدا از اتفاقی که در گرم کردن دو تیم افتاد و برخی هواداران علیه قلعه‌نویی شعار دادند، دلخوری‌ام را ابراز می‌کنم. قرار بود بازی بدون تماشاگر برگزار شود که قلعه‌نویی از حق خودش و تیمش گذشت تا هواداران شاهین به ورزشگاه بیایند، اما همان هواداران علیه قلعه‌نویی شعار دادند. البته می‌دانیم شاهین هواداران خونگرم خوبی دارد و قلعه‌نویی که از مکتب شاهین است، حساب این تعداد تماشاگر را جدا می‌کند.

وی درباره عملکرد ضعیف محسن مسلمان گفت: نسبت به نیمه اول تغییر داشتیم، اما در کیفیت تیم تغییری ایجاد نشد. در نیمه اول پنج و در نیمه دوم، چهار موقعیت داشتیم. محسن مسلمان هم عملکرد بدی نداشت، اما با سبک بازی که ارائه می‌کردیم، روی ضدحملات شاهین نگران بودیم. قلعه‌نویی با تعویض تاکتیکی خود، تلاش کرد با ضدحملات شاهین مقابله کند و نورافکن وارد زمین شد. با مسلمان کیفیت خوبی ارائه و موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. این نشان می‌دهد مسلمان خوب کار می‌کرد.

مربی تیم سپاهان درباره اینکه همه فکر می‌کردند زردپوشان به خاطر گرمای بوشهر، از دقیقه 70 به بعد کم بیاورند، تصریح کرد: در دنیای امروز، علم به این مسائل و استرس‌های محیطی خیلی کمک می‌کند. توانستیم با این موضوع مقابله کنیم و روی آن کار و برنامه‌ریزی کردیم. دو روز زودتر به بوشهر آمدیم که به نفع ما شد. قلعه‌نویی اصرار داشت سطح آمادگی جسمانی و تغذیه بازیکنان روی جدیدترین متد روز باشد که خدا را شکر نتیجه آن را در بازی دیدیم و بازیکنان ما تا دقیقه 90 عملکرد بسیار خوبی داشتند.

الهویی با بیان اینکه میانگین سنی تیمش 25.8 سال است، خاطرنشان کرد: هیچ مربی نمی‌تواند پیش از شروع مسابقه، اتفاقات آن را پیش‌بینی کند. مشخص است که اگر بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، می‌توانیم پیروز شویم.

وی درباره عزم تیمش برای قهرمانی گفت: این مسابقه اولین گام سپاهان در لیگ برتر بوده است. از اولین روزی که شروع به تمرین کردیم، می‌خواستیم که سپاهان موفق باشد و قدم به قدم خوب باشد. حضور در لیگ برتر، جام حذفی و مسابقات آسیایی خیلی سخت است و نمی‌توان درباره هفته آخر صحبت کرد. تیم ما با هدف موفقیت و بازگشت به جایگاه بالای جدول تلاش می‌کند.

مربی سپاهان در مورد تیم شاهین شهرداری بوشهر اظهار داشت: از رسانه‌ها و هواداران بوشهری خواهش می‌کنم از تیم خود حمایت کنند. شاهین با بضاعتی که دارد، عملکرد بدی نداشته است و اگر از تیم شاهین حمایت کنید، می‌توانید تیم موفقی داشته باشید. شاهین می‌تواند جایگاهش را در لیگ برتر تثبیت کند.

ویسی: مقابل سپاهان نالایق و ناشایست بازی کردیم و باید می‌باختیم

سرمربی تیم شاهین شهرداری بوشهر به این نکته اعتراف کرد که تیمش عملکرد بدی مقابل سپاهان داشته و مستحق باخت در این بازی بوده است.

عبدالله ویسی پس از شکست 3 بر صفر شاگردانش برابر تیم فوتبال سپاهان اصفهان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کردیم بازی خیلی سختی پیش رو داشته باشیم. تمام تلاش خود را کردیم تا مقابل تیم گردن‌کلفت سپاهان نتیجه بگیریم که نشد.

وی ادامه داد: شرمنده هوادارانی شدیم که در این هوای بد از ما حمایت کردند و ما نتوانستیم آنها را خوشحال به خانه بفرستیم. ما ناشایست و نالایق بازی کردیم و در تمام نقاط زمین بد بودیم. به تیم سپاهان تبریک می‌گویم که شایسته برد بود. امیدوارم در بازی‌های بعدی، ضعف‌های خود را پوشش دهیم و پاسخگوی مردم و باشگاه باشیم. با یک باخت مغموم نمی‌شویم. همان‌طور که اگر می‌بردیم، مغرور نمی‌شدیم. زندگی ادامه دارد و مطمئن باشید روزهای خیلی خوبی در پیش خواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر در مورد بازی دادن به مصطفی احمدی گفت: هفته گذشته پیمان شیرزادی مصدوم شد و نتوانستیم بازیکنی را جایگزین کنیم. سپاهان مهاجمان سرعتی دارد و مدافع سرعتی ما، احمدی بود. وقتی 2 بر صفر عقب بودیم، می‌خواستیم حمله کنیم و بازیکن سرعتی به زمین فرستادیم. بچه‌ها اما تحت تأثیر نام سپاهان قرار گرفتند و در تمام نقاط زمین خوب نبودیم. همه‌ی بچه‌ها غیرقابل انتظار بودند، اما مطمئن باشید بهتر خواهیم شد.

ویسی با تمجید از محمد محبی، بازیکن پیشین شاهین و فعلی سپاهان تصریح کرد: محمد در آینده نزدیک یکی از بازیکنان بزرگ کشور می‌شود. سپاهان با جذب او انتخاب خوبی کرد. خوشحالیم از بوشهر یک بازیکن به سپاهان رفته است و به او که به تیم ملی هم رسید، تبریک می‌گویم. در نیمه اول به خوبی سپاهان را بسته بودیم و به جز ارسال‌های بلند، موقعیت آنچنانی به حریف ندادیم. در نیمه دوم اما پس از دریافت گل اول، تیم ما باز شد و سپاهان فضای لازم را پیدا کرد. محبی بازیکن بزرگ و گردن‌کلفتی است و مدافعان ما تا جایی که توانستند، او را کنترل کردند، اما بیش از این توان نداشتند.

وی با بیان اینکه «اگر فکر کنیم ما به آب و هوای بوشهر عادت داریم و بهتر بازی می‌کنیم، در اشتباه هستیم.»، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم چون هوا گرم است، بازیکنان حریف وا می‌دهند، اما بدن ما هر روز تحلیل می‌رود. گرما چیزی نیست که بدن به آن عادت کند. بازیکنان سپاهان یک روز در بوشهر تخلیه شدند و به شهر خود بازمی‌گردند، اما ما هر روز در این آب و هوا تمرین می‌کنیم و توان ما از دست می‌رود، مگر اینکه بخواهیم حرفه‌ای زندگی کنیم، غذا بخوریم و از لحاظ پزشکی به ما رسیدگی شود.

سرمربی شاهین شهرداری بوشهر درباره مشکلات تیمش خاطرنشان کرد: اگر پس از شکست بگویم تیم من بد بسته شد، شاید به من بخندند. می‌توانم بگویم پول و رختکن نداریم، اما تیم ما خوب بازی نکرد. ما بد بودیم و باید می‌باختیم. سپاهان هم محکم بود و پیروز شد. ما یک خانواده هستیم. شما نمی‌دانید برادر من سیگاری است یا خیر. می‌توانم بگویم تیم ما یا سپاهان متفاوت بسته شده‌اند، اما مسئولان باید همت کنند تا آینده ما مختل نشود و مسیر خوبی داشته باشیم.

ویسی درباره اینکه بازیکنان لیگ برتری در تیمش حضور ندارند، عنوان کرد: فرق ما با سپاهان، استقلال و پرسپولیس در همین است. من با محمد طیبی صحبت کردم که به شاهین بیاید، اما او یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌خواست. ما با این رقم هفت بازیکن گرفتیم. باید با داشته‌های خود بهترین کار را انجام دهیم و ضعف‌های‌مان را برطرف کنیم. هر چه شما می‌گویید درست است، چون دستان بازنده بالاست و ما هم باخته‌ایم و تسلیم هستیم. ان‌شاءالله دفعه بعد شما را خوشحال کنیم.

انتهای پیام/ ع

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر روز چهارشنبه از ساعت ۱۹:۳۰ تیم فوتبال پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی به مصاف سپاهان اصفهان می‌رود.

بیشتر بخوانید: ترکیب احتمالی سپاهان مقابل پرسپولیس

نکته جالب توجه در خصوص تقابل این دو تیم حضور عیسی آل‌کثیر در ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس است. این مهاجم در ابتدای فصل جاری بعد از سه سال حضور در پرسپولیس به دلیل اختلافاتی که با مدیریت باشگاه بر سر تمدید قرارداد داشت، از این تیم جدا شد. این مهاجم ۳۳ ساله بعد از آنکه با پرسپولیس بر سر مبلغ قرارداد نتوانست توافق کند با سپاهان وارد مذاکره شد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان راهی اصفهان شد تا لباس طلایی‌پوشان دیار زاینده رود را بر تن کند اما این موضوع تازه شروع دردسرهای این مهاجم بود.

با توجه به قانون سقف بودجه که توسط فدراسیون فوتبال در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر وضع شد، سپاهانی‌ها برای ثبت قرارداد بسیاری از بازیکنان خود از جمله آل‌کثیر با مشکل جدی روبه‌رو بودند و این باشگاه برای استفاده از بازیکنان خود نیاز داشت تا قرارداد بازیکنان خود را اصلاح کند.

آل کثیر در شرایطی در نوزدهم تیر ماه سال ۱۴۰۲ به سپاهان پیوست که مجوز بازی او ۴ ماه بعد یعنی در مهر ماه صادر شد آن هم درحالی که هفت هفته از رقابت‌های لیگ برتر گذشته بود. با ثبت قرارداد این مهاجم ۳۳ ساله، آل‌کثیر حالا فرصت این را پیدا کرده بود تا خود را در لباس تیم جدید به اثبات برساند اما شرایط آن‌گونه که این بازیکن خواست پیش نرفت.

بعد از مشکلات پیش آمده برای باشگاه سپاهان در خصوص قانون سقف قراردادها، این تیم اجازه استفاده از چند بازیکن خود از جمله پیام نیازمند، رضا اسدی، رضا شکاری، هادی محمدی، کاوه رضایی و احسان پهلوان را نداشت. باشگاه سپاهان برای اینکه بتواند جواز استفاده از این بازیکنان را بگیرد قرارداد چند بازیکن خود را به صورت یک‌طرفه فسخ کرد که آل‌کثیر یکی از این بازیکنان بود. این مهاجم سرانجام بعد از انجام ۹ بازی با لباس سپاهان اصفهان و بعد از ۶ ماه حضور در این تیم از طلایی‌پوشان جدا شد و بار دیگر به پرسپولیس پیوست.

آل‌کثیر بعد از بازگشت به پرسپولیس حالا در بهترین فرم خود قرار دارد. او در ۱۰ بازی اخیر خود توانسته ۷ بار برای قرمزها گلزنی کند. وی بعد از ۱۰ بازی حالا بهترین گلزن پرسپولیس در این فصل از رقابت‌هاست و در آستانه بازی حساس این تیم با سپاهان به طورحتم امید اول گلزنی قرمزهاست. از طرفی با توجه به حواشی رخ داده در زمان حضور این بازیکن در سپاهان و نحوه جدای وی، آل‌کثیر که این روزها در بهترین فرم خود قرار دارد، فرصت این را دارد تا از سپاهان انتقام بگیرد و ارزش‌های خود را به رخ بکشد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228999 برچسب‌ها سپاهان اصفهان

دیگر خبرها

  • عزیزیان: امروز تکلیف قهرمان لیگ روشن می‌شود
  • سپاهان، زهر اقدام امید نورافکن را گرفت | تصویر جالبی که قبل از الکلاسیکو منتشر شد
  • پوستر سپاهان برای بازی پرسپولیس بدون کری و جنجال
  • مقابل نساجی برای ارتقای جایگاه ذوب‌آهن تلاش می‌کنیم
  • اوسمار قبل از بازی با سپاهان چه گفت؟
  • به وقت انتقام در حساس‌ترین بازی‌؛ عیسی به مورایس رسید
  • مورد عیسی آل‌کثیر؛ جذاب‌تر از پرسپولیس - سپاهان
  • به وقت انتقام؛ عیسی به مورایس رسید
  • صدرنشینی استقلال بی دلیل نبوده/ ساختار دفاعی پرسپولیس ایراد دارد
  • بازی، شادی، تماشا در تمرین پرسپولیس