Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مراسم رونمایی از اپلیکیشن مسافرز، حمید حسینی دبیر اتاق ایران و عراق با اشاره به نگرانی برخی از فعالان اقتصادی برای از دست دادن بازار عراق گفت: ما باید امروز نگاه‌مان را به بازار این کشور تعدیل بدهیم، باید این را می‌دانستیم که تا ابد نمی‌توان به این کشور کالا صادر کرد و به هر حال آنها به سمت احیای صنعت و تولید داخل می‌روند پس بایستی همراه با این تغییرات استراتژی خود را عوض کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما دیگر امروز به جای صادرات دوغ و یا ماست خط تولید صادر می‌کنیم که این خط تولید قطعه و مواد اولیه لازم دارد و باید بر روی آن تمرکز کنیم. ضمن آنکه می‌توانیم با تاسیس شرکت‌های مشترک با عراقی‌ها هم‌چنان در آن بازار حضور داشته باشیم. ما روزانه سه هزار کامیون به عراق جنس می‌بریم و در سال 2018 توانستیم ترکیه و چین را پشت سر بگذاریم و رتبه اول را در بازار عراق کسب کنیم، هر چند امسال به دلیل برخی مشکلات مقداری در صادرات ضعیف بودیم. البته باید توجه داشت که گمرک نیز به دلیل برخی ملاحظات دیگر آمار روزانه منتشر نمی‌کند و ما فقط تعداد ورود و خروج کامیون‌ها را داریم.

حسینی با اشاره به تمایل مردم عراق به استفاده از کالاهای ایرانی و همکاری با صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور گفت: مردم عراق مردم وفادار و علاقمندی هستند هر چند برخی تلاش می‌کنند که نشان دهند مردم دو کشور با یکدیگر مشکل دارند. البته در هر دو کشور مخالفانی وجود دارند اما تعداد آنها کم است. در قضیه ضرب و شتم یک خانم زائر عراقی توسط پلیس مشهد که به شدت جو منفی در فضای مجازی عراق علیه کشورمان به وجود آورده بود رهبر انقلاب با فرستادن نماینده ویژه خود و حضور کاردار سفارت ایران در منزل آن خانم نشان داد که مقامات سیاسی ما و عالی‌ترین مرجع سیاسی کشور به اهمیت بازار عراق برای ایران واقف هستند و خوشبختانه این جو منفی امروز تا حد زیادی از بین رفته است. ما اگر می‌خواهیم در عراق حضور طولانی‌مدت داشته باشیم باید استراتژی خود را با این کشور هماهنگ کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و عراق ترکیه چین عراق اتاق بازرگانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک گزارش داد که عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد.

براساس گزارش المیادین، اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی سازنده با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند مبادله موفق با هدف به اشتراک گذاشتن برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر مازاد تولید در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ که در مجموع حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز برای عراق و ۳۸۹ هزار بشکه در روز برای قزاقستان بود، انجام شد.

اوپک اعلام کرد که برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

قزاقستان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته نظارت وزرای مشترک، قزاقستان طرح جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول