Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@10:53:55 GMT

کاهش 21 درصدی ارزش معاملات بورس تهران

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۶۲۴

کاهش 21 درصدی ارزش معاملات بورس تهران

خبرگزاری آریا - بورس اوراق بهادار تهران حاکی از آن است که ارزش کل معاملات اوراق بهادار، در مقایسه با تیر ماه 98، به میزان 21درصد کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری آریا، در پایان معاملات مرداد ماه 98، شاخص کل با 13.070واحد معادل 5.17درصد افزایش در مقایسه با تیر ماه 98، به 266هزار 127واحد رسید.
تحرکات شاخص بازار اول و دوم
بر اساس این گزارش، شاخص بازار اول با 6.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

830واحد افزایش به رقم 193.368واحد و شاخص بازار دوم با 38.453واحد افزایش به 541.406واحد رسید که به ترتیب با 3.66درصد و 7.65درصد افزایش نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد.
رشد 19درصدی شاخص کل هم وزن
همچنین شاخص کل هم وزن با 11.756واحد افزایش روبرو شد و به رقم 72.125واحد رسید و با 19.47درصد افزایش نسبت به ماه قبل همراه شد.
کاهش 21درصدی ارزش کل معاملات
از سویی دیگر، در دومین ماه از تابستان98، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به 215.639میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به تیر 98، به میزان 21درصد کاهش یافته است. همچنین این اطلاعات نشان می‌دهد که در این دوره مالی، تعداد 64.126میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از 6میلیون و 444هزار دفعه مورد معامله قرار گرفته است که به ترتیب 8درصد کاهش و 16درصد کاهش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.
عملکرد صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله
این درحالی است که تعداد 692میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل 7336میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت به ترتیب با 58درصد و 57درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.
افت 70درصدی بازار بدهی و مشتقه
به گزارش ایبِنا، افزون بر این، در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد 7میلیون و 36هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل 7025میلیارد ریال معامله شد و به ترتیب 69درصد و 70درصد کاهش نسبت به تیر ماه داشته است. همچنین در بازار مشتقه، تعداد 201هزار قرارداد به ارزش 56میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با 100درصد و 79درصد کاهش نسبت به ماه گذشته همراه شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۷۰۴ واحدی به ۲,۳۰۵,۰۸۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۳۵۳.۶۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۱.۱۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۵۳,۷۷۳ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۳۶۳.۶۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۳۷,۳۶۶.۳۳۷ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746294

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • محرک جدید بورس
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟