Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@07:12:44 GMT

سی ان ان: مکرون درصدد رفع خرابکاری‌های ترامپ است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۷۳۹

سی ان ان: مکرون درصدد رفع خرابکاری‌های ترامپ است

سی ان ان روز دوشنبه افزود: «محمد جواد ظریف» حضوری غیر منتظره در نشست «گروه ۷» داشت و مکرون در حاشیه این نشست با او ملاقات کرد؛ رئیس جمهوری فرانسه به شدت در پی کاستن تنش در منطقه خلیج فارس است.

مقامات آمریکایی حضور ظریف را غیر مترقبه دانسته، اما گفته اند که ترامپ آشفته نشده، اما وی در مواجه با خبرنگاران گفته است، توضیحی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه خبری از "نیک رابرتسون" خبرنگار خود که در "سن ژان دو لوز" (Saint- jean de Luz) فرانسه به سر می‌برد، پرسید: دقیقا فرانسه با دعوت از ظریف در حاشیه نشست «گروه ۷»، امیدوار به دست یافتن چه چیزی است.

رابرتسون گفت: در حقیقت امانوئل مکرون در چند ماه اخیر تلاش دارد تا خرابکاری‌های که رئیس جمهوری ترامپ به بار آورده رفع کند، زیرا بخصوص از دیدگاه اروپا، این آمریکا بوده که تنش‌ها بیشتری را با ایران بوجود آورده و کسی باید پا میان گذارد و این چیزی است که امانوئل مکرون طی چند ماه گذشته برای آن تلاش کرده است.

وی افزود: مکرون چند روز پیش (پنجشنبه گذشته) با محمد جواد ظریف در پاریس ملاقات داشت و وزیر خارجه ایران در بیاریتز هم با وزیر خارجه و رئیس جمهوری فرانسه، هیات‌های آلمانی و انگلیسی ملاقات داشته است. تلاش‌های فرانسه در راستای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه بخصوص در آبراه هرمز است، آبراهی که همچنان این نگرانی وجود دارد که ایران ممکن است به نفتکش‌های عبوری خسارت وارد کرده و یا آن‌ها را توقیف کند، این امر می‌تواند منجر به تقابل و درگیری شود؛ این کاری است که فرانسه انجام می‌دهد اجتناب از آنچه که رئیس جمهوری ترامپ بوجود آورده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (یکشنبه) به «بیاریتز» محل برگزاری نشست سران «گروه ۷» در فرانسه رفت و در آنجا با امانوئل مکرون رئیس جمهوری و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه و نمایندگانی از آلمان و انگلیس ملاقات کرد.

نشست «گروه ۷» به میزبانی فرانسه با حضور سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، کانادا، آلمان و ژاپن روز شنبه هفته جاری گشایش یافت و امروز (دوشنبه) پایان می‌یابد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ امانوئل مکرون نشست گروه هفت محمدجواد ظریف سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی از آمادگی ناوگان ملی برای توسعه حمل‌ونقل بار صادراتی به قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، امیر بیات با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های توسعه دریامحور اظهار کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این راستا اقدامات متعدد و وسیعی در راستای توسعه تجارت با کشورهای آفریقایی انجام داده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون خطوط مستقیم و غیرمستقیم کشتیرانی به شرق، شمال و غرب آفریقا فعال ‌است، افزود: در شرق به ویژه کشورهای کنیا، تانزانیا و زنگبار خطوط مستقیم هم اکنون در حال خدمات رسانی به بازرگانان هستند؛ ضمن اینکه در شمال نیز به بنادر کشورهای لیبی، مراکش و الجزایر خطوط مستقیم فعال هستند در غرب آفریقا به سبب حجم کمتر بار از فیدرهای بین‌المللی برای رساندن بار استفاده می‌کنیم.

وی یادآور شد: در کنار ایجاد این خطوط کشتیرانی، دفاتر منطقه‌ای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز در کشورهای یادشده، راه‌اندازی شده‌اند که وظیفه آنها ضمن ارائه خدمات به شناورهای کشتیرانی توسعه ارتباطات تجاری بین کشورهای آفریقایی و جمهوری اسلامی ایران است.

معاون توسعه بازار گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی‌ ایران با دعوت از بازرگانان ایرانی برای بهره‌مندی از خدمات یاد شده، تصریح کرد: گروه کشتیرانی هم اکنون با ایجاد شبکه DOOR TO DOOR آمادگی دارد کالای صادراتی را با استفاده از حدود 1500 دستگاه انواع واگن و 150 دستگاه کامیون کشنده خود، از محل تولید تا مقصد نهایی حمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد