Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسن نوری روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه در این استان بیش از ۱۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر دانش‌آموخته دانشگاهی وجود دارد که برخی از آنها هم، اکنون در حال تحصیل هستند گفت:  ۴۰ درصد از آنان غیرفعال بوده و انگیزه و تمایلی برای کار ندارند.  

وی تصریح کرد: برخی رشته های دانشگاهی،  اشباع شده اما هنوز در رشته هایی همچون خدمات حمل و نقل، دامپزشکی، علوم تربیتی و روزنامه نگاری نرخ بیکاری پایین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در رشته روزنامه نگاری، ۸.۶ درصد است.  

وی در بخش دیگر سخنان خود به سهم اشتغال در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات اشاره کرد و گفت: میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان دو برابر میانگین کشوری است بطوریکه این رقم در استان ۳۶.۴ درصد و در کشور ۱۷.۷ است.

وی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال در بخش صنعت استان ۳۲ درصد و در کشور ۲۵.۴ درصد ثبت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه اشتغال در بخش خدمات در استان پایین و کمتر از میانگین کشوری است گفت: میزان اشتغال در کشور ۵۰.۳ درصد و در استان ۳۸.۲ درصد است.

وی گفت: کشاورزی یک ظرفیت خوب برای توسعه و رونق اقتصاد و اشتغال است که به خوبی از آن استفاده نشده است،  صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان ایجاد نشده است و به واسطه نبود این صنایع، کشاورزان به ارزش افزوده مطلوب دست نیافته اند.  

نوری خاطرنشان کرد: برای توسعه اشتغال در روستاها باید بتوانیم در اشتغالزایی در این مناطق مداخله داشته باشیم.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار ایران،  نرخ بیکاری استان در بهار امسال ۷.۹ درصد گزارش شده است گفت: نرخ بیکاری در میان دانش آموختگان دانشگاهی  استان از میانگین کشوری پایین تر است.

بر اساس این گزارش ۴۴ درصد از جمعیت خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای شرکت‌های خراسان شمالی دانست و اظهار کرد: استان در دو زمینه علاوه بر حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان، در زمینه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان نیز حضور فعال داشت.

وی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش راهبردی در استان شناسایی شده است، افزود: با هماهنگی وزارت کشور تکمیل سه زنجیره اصلی فرش، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به صورت منسجم در دستور کار است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پس از شکل‌گیری دولت سیزدهم، خراسان شمالی وارد فاز جدیدی از توسعه بخش‌های مختلف شد به گونه‌ای که در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی، پایشی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اعلام کرد، خراسان‌شمالی توانست رتبه سوم امنیت سرمایه گذاری کشور را در تابستان ۱۴۰۲ کسب کرد.

فخرموحدی اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به هفت درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که از میانگین کشوری که ۷.۶ درصد است نیز پایین‌تر است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی در جایگاه کشوری از حیث کاهش نرخ تورم از رتبه چهار در ابتدای سال ۱۴۰۲ به جایگاه ۲۲ کشور در پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ ارتقا یافت، استان در افزایش میزان نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۴.۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۴۶ درصد در سال ۱۴۰۲ رسید و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی نیز فعالیت چشم گیری صورت گرفته است، گفت: خراسان شمالی رتبه سوم در زمینه زعفران با سطح زیر کشت بیش از ۴۰۰۰ هکتار و ۲۲ تن تولید گل زعفران در سال، رتبه هفتم در دام سبک و رتبه دوم در سطح زیر کشت پنبه، رتبه چهارم در تولید عسل را دارد.

فخرموحدی با بیان اینکه طی سال گذشته براساس برنامه‌ریزی از سوی وزارت تعاون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر هدف‌گذاری ایجاد اشتغال استان بود، عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۷۶۰ شغل جدید در استان ایجاد و ۱۲۴ درصد از هدف تعیین شده برای ایجاد اشتغال محقق شد.

وی گفت: هشت طرح سرمایه‌گذاری خارجی با سرمایه ۱۰.۷ میلیون دلار در حال اجرا است که برای ۷۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر 751104

دیگر خبرها

  • سهم ناچیز سدهای خراسان شمالی از بارش‌ها/ آب ذخیره کمتر شد
  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم