Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:24:56 GMT

با رنگ مهر رویایی زیبا بسازیم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۸۹۲

با رنگ مهر رویایی زیبا بسازیم

هم اکنون ۲۱ هزار و ۴۰۰ دانش آموز بی‌بضاعت زیرپوشش کمیته امداد هرمزگان بوده و به همین میزان نیز دانش آموز نیازمند در سطح استان وجود دارد که باتوجه به  حداقل نیاز هر دانش آموز در سال تحصیلی به ۱۰ میلیون ریال می‌طلبد در شرایط بد اقتصادی و تحریم‌ها با مشارکت خیران و نیکوکاران به کمک این افراد بشتابیم.

امسال جشن عاطفه‌ها به صورت پویش مردمی درآمده تا مردم و خیران بتوانند فرصت بیشتری برای کمک به قشر دانش آموز نیازمند داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پویش از هفتم وهشتم شهریورماه جاری در سطح شهر و مصلی‌های نمازجمعه هرمزگان آغاز می‌شود و تا دهم مهر در مدارس ادامه خواهد داشت و کمک‌های جمع آوری شده مردمی نیز بلافاصله بین دانش آموزان نیازمند استان بویژه در مناطق مرزی و محروم استان توزیع خواهد شد.

آری با مهربانی معمار قلب‌های شکسته ۸۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان باشیم و  مهربانی خود را از درگاه تلفن گویای ۳۲۸۸، اپلیکیشن ناب بومی باارسال عدد ۱۰۰ به شماره ۳۰۰۰۷۶۳۹ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۱۶۹ و شماره حساب ۰۱۱۱۱۱۶۰۶۰۰۰۸ واریز کنیم.

برقراری عدالت آموزشی هدف جشن عاطفه‌ها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان یادآورشد: یکی از اهداف بنیادین برگزاری جشن عاطفه‌ها ایجاد عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر برای استعدادهای برتر در خانواده‌های محروم و نیازمند است.

علی الهیاری روز دوشنبه به مناسبت جشن عاطفه‌ها در یک نشست خبری افزود: طبق برآورد صورت گرفته حداقل نیاز هر دانش‌آموز هرمزگانی برای سال تحصیلی ۱۰ میلیون ریال است در حالی که کمک هزینه کمیته امداد آن هم تنها درماه مهر بین یک میلیون ریال تا یک میلیون و۵۰۰ هزار ریال براساس تعداد دانش آموزان است.

وی بیان داشت: سال گذشته ۳۶ میلیارد ریال درجشن عاطفه ها جمع آوری شد که بیشتر این کمک‌ها به صورت بسته‌های تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند سطح استان و از منطقه محروم بشاگرد و جاسک توزیع شد.

این مسوول اظهارداشت: همچنین سال گذشته کمیته امداد هرمزگان۵۰ میلیارد ریال در زمینه دانش آموزی و ۴۰ میلیارد ریال در زمینه دانشجویی هزینه کرده است.

این مسوول اظهارداشت: امسال نیز۱۲۰ پایگاه جشن عاطفه‌ها در مراکز نیکوکاری و کمیته امداد برای جمع آوری کمک‌های مردمی دایر شده اما هدف اینست که بیشتر کمک‌ها از درگاه تلفن گویای ۳۲۸۸ و اپلیکیشن ناب بومی باارسال عدد ۱۰۰ به شماره ۳۰۰۰۷۶۳۹ دریافت شود.

فقیرزاده نباید فقیر باشد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) هرمزگان با اشاره به این‌که  فقیرزاده نباید فقیر باشد، گفت: در مشارکت عمومی به دنبال درمان قطعی فقر و ایجاد عدالت در جامعه هستیم به طوری که اگر امروز تنها زکات خود را پرداخت کنیم چیزی به عنوان فقیر نخواهیم داشت.

الهیاری بیان داشت: باتوجه به این که در کشور ما کمتر به مسائل اجتماعی پرداخته شده لذا این موضوع باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده که اگر از ابتدا سرمایه‌گذاری صحیح صورت می‌گرفت امروز شاهد آمار طلاق و فقر بالا در جامعه نبودیم.

وی یادآورشد: یکی از موضوعاتی که جامعه نیاز به توجه دارد پرداختن به مسائل اجتماعی است و در مسابقه «عصرجدید» شاهد بودیم که قهرمان آن بانویی (فاطمه عبادی) بود که در عرصه اجتماعی فعالیت می‌کرد.

این مسوول اذعان داشت: در هشت سال دفاع مقدس با ایثارگری دشمن را از کشور بیرون کردم و امروز نیز نیاز است دربحث مبارزه با فقر و محرومیت زدایی نیز به ایثارگری و انجام تکلیف نیاز داریم.

الهیاری بیان کرد: در دهه ۶۰ و ۷۰ بسیاری از افراد از دل خانواده‌های فقیر و نیازمند به درجه‎های علمی بالایی از جمله وکیل و مهندس رسیدند اما دردهه ۸۰ و ۹۰ دسترسی خانواده‌های نیازمند به امکانات آموزشی کمتر شده و باتوجه به نبود عدالت آموزشی دانش آموزان نیازمند بااستعداد از کرسی‌های تاپ دانشگاهی فاصله گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درسال گذشته تعدادی از دانش آموزانی ترک تحصیل کردند اما فقر علت اصلی آن نبوده و با همت مردم و خیران، آثار فقر در ترک تحصیل به حداقل رسیده است.

هرمزگان براساس آمارهای موجود جزو پنج استان دارای بیشترین آمار فقر مطلق در کشور است اما از لحاظ سرانه درآمدی جزو پنج استان برتر کشور بود و همچنین از نعمت شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی نیز بهره مند است لذا فقر زیبنده این استان اقتصادی نیست.

۷۱۹۵/۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی ره هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان رضوی در سفر به شهرستان رشتخوار، ضمن بازدید از پروژه اشتغال و یکی از مراکز نیکوکاری بر توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی در سفر به شهرستان رشتخوار ضمن دیدار با امام جمعه و فرماندار، از یک طرح اشتغال، مرکز نیکوکاری و منزل مددجویی بازدید کرد.

وی با ارائه گزارش عملکرد کمیته امداد استان در دیدار با امام جمعه و فرماندار گفت: توانمندسازی مددجویان از اهداف اصلی کمیته امداد است و خط و راه ما بیانات مقام‌معظم رهبری است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد هستند، افزود: لازم است مراکز در کمک به نیازمندان هم‌افزایی بیشتری با کمیته امداد داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است، نیازمند یاری فرمانداری در بحث اشتغال و مسکن مددجویان و همکاری بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات هستیم.

وی در دیدار با امام جمعه شهرستان درخواست کرد امامان جمعه در شهرستان‌ها در کارهای فرهنگی با کمیته امداد همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه محمد عباسی، رئیس کمیته امداد شهرستان رشتخوار گزارشی از عملکرد این اداره در شهرستان و مشکلات و موانع موجود ارائه کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • قابی زیبا از سیدحسین حسینی کنار دخترش؛ یار همیشگی! + عکس
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت