Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:16:20 GMT

اعتماد، بزرگترین سرمایه اجتماعی حاکمیت است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۸۹۹۸

اعتماد، بزرگترین سرمایه اجتماعی حاکمیت است

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره شهید رجایی در زنجان به ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: مهمترین هدف و شاخص این ارزیابی ها میزان افزایش اعتماد مردم به دولت و رضایتمندی آنها از هیات حاکمه است.

وی با بیان اینکه سست بودن رابطه بین دولت و ملت به کشور آسیب خواهد زد، یادآورشد: در شرایط سخت تحریم ها، بزرگترین عنصر قدرت استقامت و مقاومت، مردم هستند که به رهبری و دولت منتخب خود اعتماد کرده و با تحمل، صبر، پایداری، تولید بیشتر و مصرف بهینه دولت را یاری می کنند که این بالاترین عامل موفقیت محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه همه کشورهای پیشرفته و در مسیر توسعه، قدرت خود را از مردم می گیرند، تصریح کرد: نباید فضای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور به خاطر پیروزی یک شخص در انتخابات تخریب شود چراکه جمهوری اسلامی ایران میراث امام و شهدا است.

وزیرکشور با اشاره به اینکه عملکرد نادرست یک شخص به دلیل رقابت های سیاسی و منافع فردی نباید به یک مجموعه و نهاد تعمیم داده شود، گفت: تکامل و تعالی در حرکت، تغییر، تحول، شناخت آسیب ها و رفع آنهاست و دولت باید مظهر این تحولات باشد.

رحمانی فضلی بابیان اینکه  دنیا در یک مسابقه پرسرعت دگرگونی در حوزه تمدن قرار گرفته است، افزود : کشور ما نیز در مدار رقابت با جهان قرار دارد و مدعی هستیم جمهوری اسلامی مناسب ترین نظام برای پاسخگویی به مطالبات مردم و مبداء آن آموزه های دینی است که باید در عرصه زندگی مرم به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد: مفهوم دولت در کشور ما فراز و فرودهای زیادی داشته است به طوریکه تا قبل از انقلاب هیچ رابطه ای بین هیات حاکمه با مردم وجود نداشت، حاکمیت فاقد مشروعیت و مقبولیت بود و شکاف عظیم بین دولت و ملت منجر به تعارضات و اختلافات در مقاطع مختلف زمانی می شد.

رحمانی فضلی اظهار داشت: مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به هیات حاکمه یکی از مهمترین اقدامات بنیانگذار جمهوری اسلامی بود که رابطه دوسویه ای بین ملت و دولت ایجاد کرد و مردمسالاری دینی به معنای واقعی در کشور حاکم شد و همین ارتباط موجب شد تا مردم از سال ۵۷ تاکنون در مقابل همه توطئه های دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی مقاومت کنند و بالندگی و نشاط و توسعه را برای کشور رقم بزنند.

وزیر کشور تاکید کرد: دشمنان نیز با پی بردن به ارتباط قوی بین مردم و حاکمیت همواره در صدد ایجاد شکاف بین آنها هستند و به همین دلیل هر ضعف، اشکال و آسیبی که از طرف اشخاص رخ می دهد را به حاکمیت نسبت داده و سعی می کنند این اعتماد را خدشه دار کنند.

وی تصریح کرد: در جریان انتخابات نیز نباید به گونه ای عمل شود که رقبای سیاسی به رقبای عینی، عملی و اجرایی تبدیل شوند و با روشهای تبلیغی نادرست اعتماد مردم را به دولت کاهش دهند چراکه همه مدیران و مسئولان رفتنی هستند و این نظام و حکومت پابرجاست و باید به اهداف خود برسد.

۶۰۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت کشور هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.


وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.


معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.


دکتر مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.


دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • تغییر اعتماد جامعه به اقشار مختلف
  • بزرگترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری