Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-04@17:14:05 GMT

آغاز انتقال ‌گنبد جدید حرم امام حسین(ع)

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۰۳۴

آغاز انتقال ‌گنبد جدید حرم امام حسین(ع)

به گزارش جهان نيوز، حمید شمس‌الدینی صبح امروز در جلسه ستاد استانی اربعین با اشاره به اینکه آغاز انتقال گنبد جدید حرم اباعبدالله(ع) از روز گذشته اظهار داشت: عملیات انتقال این گنبد مطهر توسط 31 دستگاه خودرو و طی 4 مرحله تا پایان ماه صفر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه راهداری استان کرمان همکاری خوبی برای صدور بارنامه این خودروها انجام داده است گفت: تامین سوخت این خودروها پیگیری شده تا در طول مسیر مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست دفتر امنیتی و انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه سوخت این خودروها در خارج از مرز ایران توسط دولت عراق تامین می‌شود افزود: در حوزه زیرساخت‌ها در مرز ایران با مشکل روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به زمینی که برای استان کرمان در مرز چذابه در نظر گرفته شده بیان کرد: بیشترین زائر ما در طول سال از مرز شلمچه بوده و خواستار انتقال این زمین به شلمچه هستیم.

عبدالحسین رحیمی جانشین ستادبازسازی عتبات عالیات استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز انتقال گنبد اباعبدالله(ع) به عراق از روز گذشته اظهار داشت: تاکنون 10 موکب استان کرمان برای اربعین امسال مجوز دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه مجوز اخذ شده توسط موکب‌ها تنها برای همان سال اعتبار دارد گفت: با توجه به گرم شدن هوا تامین وسایل سرمایشی موکب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.
  در این جلسه سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه 665 سرویس برای انتقال زائران همایش پیاده‌روی اربعین در سال گذشته داشتیم اظهار داشت: برای انتقال مسافران کرمانی جهت حضور در همایش پیاده‌روی اربعین دو نوع اتوبوس پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امکان تهیه بلیط اتوبوس به صورت اینترنتی با 10 درصد تخفیف فراهم شده است گفت: امکان دریافت همزمان بلیط رفت و برگشت هم وجود دارد و بلیط برگشت به صورت باز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه سامانه‌ای به صورت برخط طراحی شده تا هرگونه مشکلی به بلافاصله رسیدگی شود افزود: دو نماینده از راهداری استان کرمان یکی در پایانه کرمان و یکی در مرز حضور دارند.

وی با اشاره به آغاز انتقال گنبد مطهر امام حسین(ع) به کشور عراق گفت: با پنج شرکت حمل و نقل هماهنگ شده که بارنامه‌های خودروهای حامل گنبد جدید امام حسین(ع) به صورت رایگان صادر شود.

منبع:تسنیم کپی متن خبر برچسب ها: گنبد حرم امام حسین امام حسین

منبع: جهان نيوز

کلیدواژه: گنبد حرم امام حسین امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: امروز مجموعه ارزشمندی از اشیاء باستانی استان کرمان، از موزه ملی ایران وارد کرمان شد که همزمان با هفته میراث فرهنگی در موزه‌های استان به نمایش گذاشته خواهد شد. 

سعید شاهرخی امروز ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اشیاء که از موزه ملی ایران(موزه مادر) انتخاب شده، امروز به کرمان انتقال یافت و همزمان با هفته میراث فرهنگی در باغ موزه هرندی به نمایش در خواهد آمد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان کرمان اظهار کرد: بخشی از اشیاء این مجموعه انتقالی، حاصل کاوش‌های علمی باستان شناسی در تپه‌ها و محوطه‌های کلیدی استان کرمان از جمله تپه یحیی در دشت صوغان شهرستان ارزوئیه و محوطه باستانی شهداد در شهرستان کرمان بوده که در نتیجه کاوش سال‌های پایانی دهه ۴۰ خورشیدی به دست آمده است. 

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشیاء مجموعه انتقالی، اشیاء حاصل از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های باستانی جیرفت است که در اوایل دهه ۸۰ از کشور خارج شده بود و با تلاش مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت امور خارجه از حراج آن در حراجی‌های لندن جلوگیری و به کشور باز گشته است.

شاهرخی افزود: بخشی از اشیاء مجموعه نیز متعلق به تپه گاوکشی در اسفندقه جیرفت است که در نتیجه کاوش‌های علمی باستان شناسی در این تپه حاصل شده که این اشیاء به دوره نوسنگی و حدود۸۸۰۰ سال پیش از این تعلق دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس در گنبد آغاز شد