Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشمی رفسنجانی گفت: حمل و نقل عمومی در تهران از نان بخور و نمیر مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه افتتاح بخش شرقی خط ۷ متروی تهران گفت: امیدوارم ایمن سازی و تجهیز خطوط مترو ادامه یابد و مترو برای ساخت باقی مانده خطوط هم تجهیزات لازم را دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مترو دارای ۴ دستگاه حفاری اتوماتیک بود که در حال حاضر یکی از آن‌ها به خارج از تهران منتقل شده است، گفت: یک دستگاه حفاری برای خط ۳ مترو فراهم شده که ارزش هر کدام از آن‌ها ۲۵ میلیون دلار است.

او افزود: به نرخ امروز ۱۰۰ میلیون دلار دستگاه تونل کن اتوماتیک داریم، علی رغم اینکه هر دستگاه می‌تواند ۲۵ متر حفر کند، اما در حال حاضر روزانه یک متر هم حفر نمی‌شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه برای این بخش به ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیازمند هستیم، گفت: ۱۲ خط مترو تهران در مجموع ۲۵۰ ایستگاه و ۴۶۰ کیلومتر طول دارند و تکمیل آن‌ها باید به سرعت ادامه یابد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به وعده‌های نوبخت مبنی بر آمادگی کمک رسانی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ گفت: شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند از سازمان برنامه و بودجه درخواست مساعدت کنند.

بیشتر بخوانید: اضافه شدن ۲ ایستگاه به بخش شرقی خط ۷ مترو تهران/ ۲۸ واگن از ۷۰ واگن معطل مانده در گمرک به خطوط مترو پیوست

او تصریح کرد: تبصره ۱۸ برای حمایت از اشتغال و تولید است و هر خط مترو ۱۰ هزار نفر را مشغول کار می‌کند، لذا کارخانه‌های واگن سازی هم می‌توانند برای رونق اشتغال و تولید هم از محل تبصره ۱۸ پول بگیرند تا هم اشتغال و هم تولید رونق یابد.

هاشمی با اشاره به اینکه مترو تهران در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد و اکنون ۲۰ سال از آن زمان می‌گذرد، گفت: در آن زمان چینی‌ها هم یک خط مترو داشتند و ما تقریباً همزمان کار ساخت مترو را آغاز کرده بودیم، اما در حال حاضر مترو چین از لحاظ تعداد ایستگاه، طول خطوط مترو و تعداد سفر روزانه جزء ترین‌های جهان است و اگرچه پکن کار خود را با ما شروع کرد، اما در این ۲۰ سال ۶۰۰ کیلومتر خط مترو ساختند و روزانه ۱۰ میلیون سفر در آن صورت می‌گیرد و قرار است که طول خطوط آن به ۱۰۰۰ کیلومتر و تعداد سفر‌ها هم به ۱۸ میلیون سفر برسد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه سرانه چین از ما کمتر است، گفت:  جمعیت آن‌ها از ما بیشتر است، لذا نسبت به ما فقیر هستند.

او با بیان اینکه در پکن ۵ هزار و ۶۰۰ واگن سرویس می‌دهند، افزود: حمل و نقل عمومی در تهران از نام بخور و نمیر مردم مهم‌تر است.

انتهای پیام/

توضیحات رئیس شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت تکمیل خطوط مترو

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به گزارش منتشر شده در یک پایگاه خبری اعلام کرد که رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، طی روزهای گذشته، یک پایگاه خبری در گزارشی تصویری با عنوان «تماشا کنید: ریاضت برای مردم/ ولخرجی دولت در اختصاص به نهادهای غیر پاسخگو»، سعی در القای پیامی غیر واقعی در خصوص رشد بودجه دستگاه‌های فرهنگی داشته است. درخصوص این گزارش نکات زیر قابل توجه است:


۱- برخی از ارقام ارائه شده در گزارش نادرست است؛ مانند بنیاد سعدی که اعتبار اضافه شده آن ۳۴ میلیارد عنوان شده، در حالی‌که ۱۲,۵ میلیارد تومان بوده است و یا بودجه اضافه شده موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) حتی با احتساب اعتبارات بند (ب) تبصره ۱۳ قانون بودجه، ۱۶۵ میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان عنوان شده است. همچنین اعتبارات اضافه شده مورد اشاره در گزارش برای شورای عالی حوزه‌های علمیه و شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه نیز غیر واقعی است.


۲- رشد اعتبارات بودجه عمومی جدول (۷) دستگاه‌های اجرایی که در گزارش یاد شده به آنها اشاره شده به شرح جدول ذیل است.


همان‌طور که در جدول نیز قابل مشاهده است، رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها و مانند سایر دستگاه‌های اجرایی بین ۱۳ تا ۳۸ درصد بوده است.

درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است.


۳- درآمد اختصاصی دستگاه‌های فرهنگی برای اولین بار در جداول بودجه اضافه شده است که علت آن حکم بند (ب) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور است که بر اساس آن یک‌ درصد (۱ درصد) از هزینه‌های شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به موجب هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، توانمندسازی بانوان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده تخصیص یافته است. 


۴- همچنین با توجه به اینکه کمک بودجه‌ای دولت به مؤسسات و نهادهای فرهنگی از طریق دستگاه‌های اجرایی اصلی است، بخش قابل توجهی از اعتبار در نظر گرفته شده ذیل دستگاه‌های اجرایی یاد شده به منظور کمک به مؤسسات و نهادهای مذکور بوده که در گزارش یاد شده به صورت نادرست به سرجمع اعتبارات دستگاه‌های اجرایی اضافه شده است. به عنوان نمونه هزار میلیارد تومان از اعتبار پیش‌بینی شده برای سازمان تبلیغات اسلامی از محل اعتبار بند (ب) تبصره (۱۳) لایحه بودجه سال جاری مربوط به صندوق توسعه قرآنی  و برای گسترش فعالیت‌های حفظ موضوعی قرآن کریم و تقویت فعالیت‌های مؤسسات قرآنی کشور بوده که (بر اساس برنامه‌های ارائه شده) در اختیار آن صندوق قرار خواهد گرفت و جزء اعتبارات سازمان تبلیغات اسلامی نیست.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها