Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:08:58 GMT

نظام اداری کشور در مسیر توسعه با چالش‌هایی روبروست

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۴۲۵

نظام اداری کشور در مسیر توسعه با چالش‌هایی روبروست

استاندار بوشهر روز دوشنبه در بیست و دومین جشنواره شهید رجایی در بوشهر افزود: این تذکر رهبر معظم انقلاب بر ای برطرف کردن گره‌های اداری جدی است و باید به آن توجه شود.

عبدالکریم گراوند بیان کرد: همه مدیران و مسئولان نظام باید تلاش کنند گره‌های نظام اداری را شناسایی و آنها را از پیش روی مردم بردارند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اداری فعال در بخش اقتصادی بازنگری برعملکرد خود داشته باشند که کجا با مانع تراشی باعث ایجاد دغدغه برای مردم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار بوشهر اضافه کرد: وجود قوانین دست و پا گیر باعث شده افراد برای گرفتن برخی مجوزها ماه‌ها و سال‌ها تلاش کند تا از این خوان‌ها عبور کنند.

گراوند ادامه داد: دنیای امروز دنیای اطلاعات است و نباید دراین شرایط افراد درگیر پیچ و خم‌های اداری باشند بلکه باید این خوان‌ها را برداشت و تذکر رهبرمعظم انقلاب به نظام اداری کشور را جدی گرفت.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی با همت عالی باید شجاعانه موانع را بردارند و مسیر را برای رسیدن به توسعه و پیشرفت فراهم کنند.

گراوند گفت: وظیفه حوزه‌های بازرسی و نظارت تنها قفل زدن و ایجاد مانع نیست بلکه باید به حل مشکلات جامعه کمک کنند.

 وی یادآور شد: رسیدن به توسعه، پیشرفت و آبادانی بدون ایجاد زمینه لازم در این بخش‌ها امکان پذیر نیست.

گراوند خطاب به دستگاه‌های نظارتی گفت: شناسایی صرف دستگاه‌های اجرایی متخلف از سوی دستگاه‌های نظارتی هنر نیست بلکه این دستگاه‌ها بعد ازگذشت ۴۰ سال از عمر انقلاب باید با شناسایی مشکلات  زمینه کار را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط جنگ اقتصادی تحمیلی قرار دارد باید کمک کرد در نظام اداری توسعه و پیشرفت اتفاق افتد.

استاندار بوشهر گفت: باید فضای کار برای دولتی که در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی میدان‌دار است، فراهم شود.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی باید راه را به دستگاه‌ها نشان دهند و مدیران هم نباید لرزان تصمیم بگیرند.

استاندار بوشهر گفت: با وجود اینکه دولت با تحریم و جنگ تحمیلی اقتصادی روبرو بود اما توسعه کشور متوقف نشده و فعال نگه‌داشتن پروژه‌های بزرگ و زیرساختی از جمله راه آهن، جاده‌ها، سدسازی، اصلاح شبکه‌ها و توسعه آبیاری نوین از جمله تلاش‌های دولت برای ایجاد امید و نشاط درکشور است.

گراوند بیان کرد: با تاسی از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب و همت دولتمردان تاکنون هیچ وقفه‌ای در روند توسعه کشور ایجاد نشده و کاهش نرخ بیکاری با وجود همه سنگ‌اندازی‌ها دلیلی براین مدعاست.

استاندار بوشهر گفت: در حالیکه کشور درگیر جنگ تحمیلی اقتصادی است و وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان اتاق جنگ برای مقابله با اقتصاد ایران هر روز حلقه تحریم‌ها را تنگتر می‌کند اما با این وجود حرکت توسعه کشور ادامه دارد.

وی اضافه کرد: درچنین شرایطی در دیگر کشورها پروژه‌های بزرگ در اولویت قرار نمی‌گیرد اما اجرای طرح‌های مهم از جمله راه‌آهن بیانگر این است که فضای جنگ روانی و اقتصادی دشمن تاثیری بر روند توسعه کشور نداشته و باوجود موانع موجود، توسعه به صورت منظم و هماهنگ مسیر خود را طی می‌کند.

وی اضافه کرد: در سفر اسفند سال گذشته رئیس جمهوری به استان و تصویب ۲ هزار و ۵۳ میلیارد تومان اعتبار و تخصیص آن در مدت ۲ سال برای اجرای ۶۰ طرح و ۱۹۳ پروژه‌ مهمترین رخداد برای این استان است.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار تاکنون ۲۹۵میلیارد تومان ابلاغ شده و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز بزودی ابلاغ می‌شود که تخصیص تدریجی منابع مالی نقش بسزایی در توسعه و حل مشکلات استان بوشهر دارد.

استاندار بوشهر برضرورت استفاده از توان جوانان و شایستگی زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در عرصه‌های مدیریتی و در کنار شعار جوان‌گرایی باید زمینه کار را برای جوانان فراهم کرد.

گراوند تاکید کرد: میزان توجه و تعامل مدیران با وزارتخانه‌های متبوع خود برای جذب اعتبارات ملی باید از دیگر شاخص‌های ارزیابی مدیران در جشنواره ۲۳ شهید رجایی باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در نظام بودجه ریزی  کشور زیر ۲۰ درصد از منابع در استانها توزیع می شود و ۸۰ درصد از منابع کشور در کشور متمرکز است مدیران باید برای تقویت ردیف بودجه تلاش بیشتری داشته باشند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: پاسخگویی و استفاده از جوانان و بانوان شاخص معرفی دستگاه‌های برتر استان بوشهر در جشنواره شهید رجایی است.

علی درویشی افزود: جشنواره شهید رجایی در راستای معرفی دستگاه‌های برتر که خدمات‌رسانی بهتری داشته‌اند برگزار شده است و چکیده این جشنواره مدیریت عملکرد است که شامل مجموعه‌ای از فرآیندهای ارزیابی است که کارایی، اثربخشی، پاسخگویی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف این جشنواره این است که شاخص‌هایی تعریف کنیم که جایگاه تک تک ادارات در خدمات دهی به مردم کجا بوده است و چه میزان انحراف داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: هر دستگاه یک ورودی و یک خروجی دارد که باید بازخوردها به خوبی مورد توجه قرار گیرد تا دچار انحراف نشود و به همین منظور باید سالانه میزان تحقق اهداف و برنامه‌های آنها را رصد کنیم.

درویشی ادامه داد: برای اینکه عدالت داشته باشیم و حق دستگاهی ضایع نشود، به صورت حضوری مسائل را با حضور نمایندگان دستگاه‌ها بررسی کردیم و ارزیابی به صورت کامل انجام شد تا ابهامی وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری برای انتصاب مدیران و استفاده از جوانان توانمند، استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه مدیریتی و شفافیت و پاسخگویی به رسانه‌ها از شاخص‌های مهم انتخاب مدیران برتر بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: اعتماد سازی یکی از اولویت‌های مهم بوده است که در ارزیابی‌ها مورد توجه بوده است و همچنین اشتغال و اقتصاد مقاومتی نیز مورد توجه بوده است.

اداره‌های ثبت احوال، دامپزشکی، صنعت ،معدن و تجارت، فنی و حرفه‌ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آب و فاضلاب شهری ،ورزش و جوانان، راهداری و حمل و نقل، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و آب و فاضلاب روستایی بعنوان دستگاه‌های برگزیده معرفی شدند.

۶۰۴۷/۶۰۴۳ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر هفته دولت کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری در جلسه شورای اداری استان بوشهر با بیان اینکه این استان با دیرینه روش و سابقه درخشان افتخارات مهمی در ادوار مختلف تاریخ داشته است، اظهار داشت: استان بوشهر از بزرگ منشی، غیرت، و شجاعت جایگاه مهمی در ایران اسلامی دارد.

وی شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی، تاریخی، سیاسی و مبارزاتی استان بوشهر را یکی از افتخارات این خطه دلیرپرور دانست و بیان کرد: شهیدان همچون رئیسعلی‌ها، مهدوی‌ها، عاشورای‌ها نشان از اقتدار و افتخار استان بوشهر در عرصه مبارزه با استعمار، استکبار و طاغوت است.

رئیس دیوان عدالت اداری دفاع از حقوق کارگر یکی از سیاست‌های مهم دیوان عدالت اداری دانست و اضافه کرد: برای رسیدگی به حقوق و مطالبه کارگران در این حوزه ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری تعیین و راه‌اندازی شده است.

مظفری ادامه داد: تنها در یک شعبه از این حوزه ۱۵ قاضی برجسته مسائل و مشکلات حوزه کار و کارگری به‌صورت تخصصی دنبال می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری توجه به حقوق و رضایتمندی مردم را از آزمون‌های مولای متقیان امام علی علیه‌السلام دانست و تأکید کرد: توجه به مردم و مردم‌داری با اخلاص و بی‌منت یک فرصت مهم برای خدمتگزاری مسئولان به مردم است و مدیران برای تحقق حقوق مردم از هیچ کوششی نباید فروگذاری کنند.

مظفری با اشاره به تخصیص ۲ اصل از قانون اساسی به مجموعه دیوان عدالت اداری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دیوان عدالت اداری شکایت مردم از دستگاه‌های اداری و اجرایی رسیدگی می‌کند و این دیوان مولود نظام اسلامی ایران است.

استاندار بوشهر هم در این نشست با تاکید بر لزوم تحقق عملی شعار سال اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و مدیران استان باید برای تحقق شعار سال هدفگذاری کنند.

احمد محمدی زاده با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید استاد مطهری افزود: معلمان قشر مهم و تاثیرگذار جامعه هستند و تکریم این عزیزان وظیفه تک تک مسئولان است.

وی همچنین با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران موتور محرکه اقتصاد و تولید هستند و در تحقق شعار سال نقشی غیر قابل انکار دارند.

 در این آیین، یاسمن حیدری به عنوان مشاور امور جوانان استاندار، اسما لک نماینده استاندار و مدیر راهبردی استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج فارس، حجت الاسلام محمدرضا عاشوری مشاور استاندار در امور روحانیت و مرتضی بحرانی نیز به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر منصوب و معارفه شدند.

دیگر خبرها

  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت
  • ۶ چالش مامایی در قانون جوانی جمعیت/ اصلاح پرداخت تعرفه زایمان
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • نظام آموزشی کارآمد بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور را حل می‌کند
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری برای احقاق حق کارگران
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند