Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزم حسینی گفت:بخشی از ایجاد حاشیه نشینی در کشور به دلیل عدم انجام وظایف قانونی متولیان امر در زمان خود بوده و بخشی نیز مربوط به شهرداری است که موجب شده حاشیه نشینی وجود آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علیرضا رزم‌حسینی» امروز(۴ شهریور) در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به اینکه شورای شهر، نهادی مردمی و برخاسته از بطن جامعه است و شورای شهر مشهد به دلیل مدیریت بزرگترین شهر مذهبی کشور و حتی منطقه، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت:دولت تدبیر و امید همواره توجه ویژه‌ای نسبت به شورای شهر مشهد و این شهر داشته است، در این دوره کمک های بی‌سابقه‌ای از سوی دولت متوجه مشهد شد که از جمله آنها می توان به تهاتر ۴۴۰۰ میلیاردتومان از بدهی های شهرداری از محل بند «و» تبصره ۵ اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خراسان رضوی، شهرداری مشهد را تنها شهرداری موفق کشور در این زمینه معرفی کرد و افزود: این اتفاق میمون و مبارک ثمره مشارکت و همکاری همه دستگاه های اجرایی و استانداری خراسان رضوی بوده است، در شرایطی که دولت در مضیقه مالی قرار دارد، کمک های خوبی در زمینه اوراق مشارکت برای پروژه های عمرانی نیز حمایت های خوبی شاهد بودیم، رویکرد حمایتی دولت نسبت به مشهد وجود داشته و در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه مبلمان شهری، زیباسازی شهر و نظافت آن، شناخت مشهد بعنوان شهری سالم در ابعاد مختلف میتواند اثرات بسیار مثبتی در نگاه زائران به این شهر و دستاورد فرهنگی، ادبی و اجتماعی و معنایی خواهد داشت، افزود:رفت و آمد آسان مردم، نداشتن ترافیک و رعایت آداب رانندگی در شهر مشهد می تواند مورد توجه سایر استان‌ها نیز قرار گیرد.

 

رزم حسینی جایگاه اعضای شورای شهر مشهد را بسیار با اهمیت دانست و گفت: به دلیل همین اهمیت، دستگاه های نظارتی توجه ویژه‌ای به اعضای شورای شهر و سلامت اداری در مجموعه شهرداری مشهد دارند و خوشبختانه تا به امروز گزارشی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم، این سلامت اداری و کاری ادامه پیدا خواهد کرد و شورای پنجم کارنامه درخشانی در این دوره خدمتگذاری از خود به یادگار می‌گذارد.

 

وی با تاکید بر اینکه مصوبات شورا براساس مقررات و قانون با سرعت بسیار خوبی در حال بررسی و تایید هستند، اظهارداشت:همدلی و همزبانی حاکم بر خراسان رضوی و شهر مشهد را زبان زد بسیاری از سیاسیون، نخبگان، مسئولان ملی و کشوری است و این تعامل فرصت بسیار مناسبی برای آبادانی این شهر و استان است.

 

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه موضوع حاشیه شهر مشهد دغدغه مقام معظم رهبری نیز بوده و دولت های گذشته و کنونی نیز توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند، ادامه داد:بخشی از ایجاد حاشیه نشینی در کشور به دلیل عدم انجام وظایف قانونی متولیان امر در زمان خود بوده و بخشی نیز مربوط به شهرداری است که موجب شده حاشیه نشینی وجود آید.

 

رزم حسینی با بیان اینکه در این دوره اراده خوبی در مشهد برای ساماندهی حاشیه شهر به وجود آمده و بر اساس هماهنگی در سطح استان در طرح نجات ویژه ساماندهی حاشیه شهر مشهد بیش از ۳۲ دستگاه اجرایی ورود خواهند کرد، گفت:یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در حاشیه این شهر سکونت دارند و این کلانشهر سالانه پذیرای حدود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت شیراز روز جهانی مسجد اردبیل عید غدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد مراسم عمامه گذاری جلسه علنی شورای شهر استاندار خراسان رضوی شورای شهر مشهد حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آن‌ها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاه‌ها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشت‌ها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهاد‌ها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرت‌های شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باور‌های عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می‌زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه‌های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد / تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • اظهارات وزیر کشور رئیسی درباره گشت ارشاد: وظیفه ذاتی پلیس است