Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گروه C رقابت های جام جهانی در کنار تیم ملی کشورمان یکی از مدعیان قهرمانی یعنی اسپانیا و تیم های پورتوریکو و تونس حضور دارند.

طرفداری- هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی بسکتبال، در سال 2019 و به میزبانی کشور چین از 31 آگوست 2019، مطابق با شنبه 9 شهریور ماه آغاز خواهد شد. به بررسی گروه به گروه مسابقات جام جهانی بسکتبال 2019 چین پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هشت یادداشت مختلف 8 گروه را بررسی خواهیم کرد. در سومین سری از این یادداشت ها به بررسی گروه C رقابت ها میپردازیم که تیم ملی کشورمان در آن حضور دارد.

گروه C

تیم ها اسپانیا ایران پورتوریکو تونس

بررسی تیم های گروه

اسپانیا

قهرمان جام جهانی 2006 همواره با هر ترکیبی از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار میرود. اسپانیا بدون پائو گسول پا به این رقابت ها میگذارد اما مارک گسول برادر او وظیفه فرماندهی این تیم را به عهده خواهد داشت. اسپانیا ترکیب خوبی از جوانان و تجربه در تیم خودش دارد. سرخیو اسکاریولو سرمربی این تیم میتواند از ریکی روبیو بازیکن سابق یوتا جاز و حال حاضر فینیکس سانز استفاده کند. از دیگر بازیکنان مهم این تیم میتوان به برادران هرنانگومز اشاره کرد. ویلی هرنانگومز بازیکن سابق رئال مادرید و حال حاضر شارلوت هورنتس در کنار برادرش خوان آلبرتو میتوانند در نخستین حضورشان در جام های جهانی بازیکنانی موثر برای تیم ملی کشورشان باشند. ویکتور کلور، سرجیو لئول و رودی فرناندز نیز دیگر بازیکنان با تجربه این تیم هستند که قبلا سابقه حضور در جام جهانی را داشتند و این مسابقات ممکن است آخرین جام جهانی آن ها باشد.

سرجیو اسکاریولو سرمربی ایتالیایی تیم ملی اسپانیا و کمک مربی در تیم تورنتو رپترز بازیکنان زیر را برای این مسابقات در اختیار خواهد داشت:

خاویر بیران، ویکتور کلور، کویم کولوم، رودی فرناندز، مارک گسول، خوان هرنانگومز، ویلی هرنانگومز، سرجیو لئول، پیر اوریولا، خاویر راباسدا، پائو ریباس، ریکی روبیو

رتبه اسپانیا در رنکینگ فدراسیون جهانی: 2

ایران

تیم ملی ایران با هدایت شاهین طبع 53 ساله و حضور بازیکنانی با تجربه همچون حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی که هر دوی آن ها برای سومین بار پیاپی حضور در جام جهانی را تجربه میکنند امید بسیاری برای صعود از این گروه دارد. ایران در مسابقات انتخابی موفق شد پس از استرالیا به عنوان دومین تیم از گروه F جواز حضور در مسابقات جام جهانی چین را بدست آورد. حالا ملی پوشان بسکتبال ایران تلاش میکنند تا برای نخستین بار تاریخ سازی کنند و این تیم را از مرحله گروهی جام جهانی به مرحله بعد برسانند. تیم ملی کشورمن در نخستین دیدار این مسابقات به مصاف تیم پورتوریکو خواهد رفت و در صورتی که بتواند در دیدار مقابل پورتوریکو پیروز از میدان خارج شود امید بسیاری به صعود از گروه به عنوان تیم دوم در کنار اسپانیا خواهیم داشت. امید دیگر ما در این مسابقات درخشش محمد جمشیدی خواهد بود. فوروارد 28 ساله تیم ملی که درخشش او یک پیروزی مهم در مسابقات انتخابی در خانه فیلیپین برای ما به ارمغان آورد میتواند با امتیاز آوری های خودش کمک بزرگی به تیم ملی ایران در راه صعود از مرحله گروهی باشد. تفکرات دفاعی مهران شاهین طبع نیز در صورتی که به شکل کامل در زمین اجرا شوند تیم های حریف کار راحتی برای امتیاز گرفتن از منطقه رنگی تیم ایران نخواهند داشت.

سرمربی: مهران شاهین طبع

بازیکنان دعوت شده: حامد حدادی، محمد حسن زاده، حامد حسین زاده، محمد جمشیدی، صمد نیکخواه بهرامی، سجاد مشایخی، رسول مظفری، میثم میرزایی، مایک رستم پور، بهنام یخچالی، آرمان زنگنه، آرون گرامی پور

رتبه ایران در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: 27

پورتوریکو

نماینده قاره امریکا در مرحله دوم انتخابی جام جهانی به عنوان تیم سوم از گروه E پس از آمریکا و آرژانتین و بالا تر از اروگوئه، مکزیک و پاناما جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرد. تیم ملی پورتوریکو در نخستین دیدار خود در جام جهانی به مصاف تیم ملی کشورمان میرود. مهمترین ستاره این تیم جیان لوییس کلول لوپز میباشد. این پوینت گارد 25 ساله در سال 2017 سابقه انجام تنها 7 بازی در لیگ NBA و تیم دالاس موریکس را داراست و از سال 2018 در تیم استودیانتس در لیگ اسپانیا بازی میکند. این تیم امیدوار است خاطره پیروزی تاریخی در مقابل اسپانیا در جام جهانی 2002 را تکرار کند. آن ها با پیروزی برابر اسپانیا موفق شدند به مرحله یک چهارم نهایی صعود کنند. بهترین نتیجه پورتوریکو در جام های جهانی نیز به سال 1990 بازمیگردد جایی که این تیم موفق شد به مقام چهارم جام جهانی دست یابد.

سرمربی: ادی کازیانو

رتبه پورتوریکو در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: 16

تونس

نماینده قاره آفریقا با رهبری صلاح مجری 33 ساله پای به این رقابت ها میگذارد. آن ها با صدرنشینی در گروه E انتخابی قاره آفریقا بالاتر از تیم های آنگولا و کامرون جواز حضور در جام جهانی را بدست آوردند. بدون شک از تونس میتوان به عنوان ضعیف ترین تیم این گروه نام برد. از آخرین حضور تونس در جام جهانی 9 سال میگذرد اما نقطه قوت این تیم میتواند بازیکنان با تجربه اش باشد. 6 بازیکن از بازیکنانی که در ترکیب تونس برای جام جهانی 2010 ترکیه حضور داشتند در این دوره از رقابت ها نیز حضور دارند. آن ها در راه تاریخ سازی امیدشان به صلاح مجری است بازیکنی که دوران موفقی در اروپا با قهرمانی در یورولیگ و لیگ اسپانیا با رئال مادرید و حضور در تیم دالاس موریکس در لیگ NBA را داراست میتواند مهمترین مهره در تیمش باشد.

سرمربی: ماریو پالما

بازیکنان دعوت شده: عمر ابادا، محمد عباسی، مکرم بن رمضان، زیاد چنوفی، مراد المبارک، مختار غیازا، محمد حدیدان، نزار کنیوه، صلاح مجری، عمر موهلی، مایکل رول، رضوان سلیمان

رتبه تونس در رنکینگ رسمی فدراسیون جهانی: 51

زمان بندی و مکان برگزاری بازی ها

 سالن 10 هزار نفری گوانگژو جیمناژیوم محل برگزاری دیدار های گروه C

شنبه 9 شهریور 13:00 ایران پورتوریکو شنبه 9 شهریور 17:00 اسپانیا تونس دوشنبه 11 شهریور 13:00 تونس ایران دوشنبه 11 شهریور 17:00 پورتوریکو اسپانیا چهارشنبه 13 شهریور 13:00 پورتوریکو تونس چهارشنبه 13 شهریور 17:00 اسپانیا ایران

نتیجه گیری

میتوان گفت صدرنشینی اسپانیا به عنوان یکی از مهم ترین مرعیان قهرمانی این مسابقات در این گروه قطعی است. اما جنگ اصلی میان ایران پورتوریکو و شاید تونس برای کسب دومین سهمیه صعود به مرحله بعد خواهد بود. مهم ترین مسابقه این گروه روز شنبه میان ایران و پورتوریکو برگزار خواهد شد. برنده این مسابقه میتواند تا حدی خیال خودش از بابت صعود به مرحله بعد را راحت کند مگر اینکه تیم ملی تونس شگفتی بزرگی ثبت کند و در برابر ایران و پورتوریکو به پیروزی دست یابد.

بررسی گروه A رقابت‌های جام جهانی بسکتبال 2019 چین

بررسی گروه B رقابت های جام جهانی بسکتبال 2019 چین

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه جهانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در جریان مسابقات تیراندازی جام جهانی در باکوی آذربایجان سجاد پورحسینی در تپانچه ۱۰ متر مردان، با امتیاز ۵۷۵.۱۹ در رده سی و سوم ایستاد و از صعود به فینال باز ماند.

همچنین در میکس تپانچه نیز تیم ایران با ترکیب گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی با رکورد ۵۶۶ در رده بیست و چهارم ایستاد و از صعود به فینال بازماند.

از ساعتی دیگر هانیه رستمیان و گلنوش سبقت‌اللهی در مرحله مقدماتی تپانچه ۱۰ متر در خط آتش قرار می‌گیرند.

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد.

امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • خوشحال‌ترین مربی ایران در حافظیه! (عکس)
  • صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه جهانی
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد
  • ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران
  • بسکتبال NBA | پایان فصل برای تیم هایی که فقط رویابافی بلد بودند!
  • هوملس: با قلب خود بازی خواهیم کرد
  • گلایه امری از لیگ برتر: جلوی رویای تیم‌ها را می‌گیرند!
  • پیروزی مهم و دلچسب شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا