Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:41:02 GMT

ایجاد ۴ هزار شغل برای جوانان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۵۵۶

ایجاد ۴ هزار شغل برای جوانان

محمدمهدی تندگویان روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های حوزه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: رسالت و تکلیف قانونی وزارت ورزش و جوانان و همین طور معاونت جوانان، ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوانان است. 

وی تصریح کرد: در همین راستا بانک قرض الحسنه رسالت تا پایان سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان به منظور ایجاد شغل برای جوانان پرداخت کرده و ۵۸۵ هسته کار (کارگاه های تولیدی) و همچنین ۱۷۵۵ اشتغال مستقیم در این هسته ها ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون ساماندهی امور جوانان مطرح کرد: در بحث صندوق کارآفرینی امید نیز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت و در ادامه ۲۱۰۰ اشتغال مستقیم ایجاد شد. در مجموع جهت اشتغال زایی جوانان حدود ۱۰۶ میلیارد تومان هزینه و تاکنون حدود ۴ هزار شغل ایجاد شده است.
تندگویان با اشاره به راستی آزمایی کارگاه ها و مشاغل ایجاد شده تاکید کرد: در این خصوص با ایستگاه های جهاد دانشگاهی قرارداد بسته شده این تا در زمینه راستی آزمایی فرایند کار این کارگاه ها و مشاغل ایجاد شده انجام شود و اقدام به پایش آنها کرده و گزارش کار را به ما ارائه دهند. 
معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: «سرباز مهارت» نیز طرح جدیدی بود که سال گذشته آغاز شد و امسال نتیجه داد و با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح بحث سرباز مهارت (مهارت های زندگی و اشتغال) مطرح شد. طبق این طرح، آموزش ۱۶ هزار سرباز را از اول سال برعهده گرفتیم. تاکنون هشت هزار سرباز معلم آموزش دیده و مدرک نیز گرفته اند. این مدرک قابل ترجمه و برای اشتغال نیز قابل استفاده است. 
تندگویان در بحث خانه های جوان نیز بیان کرد: در ابتدای دولت هفت خانه جوان برای آموزش جوانان داشتیم و اکنون از ۶۰ خانه جوان بهره برداری شده است که سال گذشته ۳۰۰ هزار جوان در این خانه آموزش دیده اند. 
وی درباره خانه های جوان ادامه داد: ۱۰۰ خانه جوان در حال حاضر در کل کشور در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان سال این عدد به ۱۶۰ خانه جوان برسد. اگر اعتبارات در این خصوص تکمیل شود، تا پایان دولت امیدواریم خانه های جوان را به ۴۰۰ خانه در سراسر کشور برسانیم. 
تندگویان در بحث مشارکت معاونت جوانان با سمن ها خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۱۸۶ سمن ثبت کرده ایم و اکنون مجموع آمار سمن ها به ۲۵۰۰ سمن در کل کشور رسیده است. 
وی با اشاره به اینکه امسال وزارت جوانان از سوی دو استان اصفهان و البرز بیشترین ثبت تشکل را داشته است، تاکید کرد: در استان اصفهان و به ویژه البرز به واسطه آسیب های فرهنگی و اجتماعی به مرحله خوبی از ثبت تشکل ها رسیده ایم. 
معاون ساماندهی امور جوانان افزود: در بحث حمایت از طرح ها، برنامه ها و ایده های تشکل ها در سال ۹۷، ۹۳۵ طرح های سمن ها در کل کشور با اعتبار بالای ۶ میلیارد تومان حمایت شدند که بیشترین طرح ها مربوط به استان البرز بوده است. 
وی با بیان ایجاد کارگاه های توان افزایی نیز تصریح کرد: در راستای توانمندسازی سمن ها و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی برای آنها، در سال گذشته ۷۲۳ کارگاه در کل کشور برگزار کردیم. 
تندگویان با اشاره به جلسات مستقیم سمن ها با شخص وزیر بیان کرد: جوانان تشکل های کل کشور در دو سال گذشته جلساتی را به طور مستقیم با وزیر ورزش و جوانان داشته و مشکلات و مطالباتشان را مطرح کرده اند و بر مبنای درخواست های آنها، برنامه ریزی و همه مشکلات پیگیری شده است. 
وی درباره ایجاد سامانه توانمندسازی تشکل ها نیز گفت: در این سامانه تمام خدمات و اعتبارات هزینه شده به صورت شفاف درج شده، سمن ها طرح های خود را ثبت کرده، برخی از ایده ها و طرح ها در حال بررسی است و برخی تصویب شده است. همه آمارها در این سامانه مشخص و شفاف است. 
تندگویان با بیان اینکه اگر در سیل اخیر تشکل ها ورود نمی کردند کاری پیش نمی رفت، ادامه داد: در این حادثه تشکل های وزارت ورزش و جوانان نیز ورود کرد و در اولین قدم برای هر استان سیل زده یک استان معین در نظر گرفتیم و مسئولان این استان ها موظف به رسیدگی وضعیت سیل زدگان بودند. در همین زمینه ۲۱۶۲ نیروی متخصص به استان های سیل زده اعزام کردیم. آنها کمک های نقدی و غیرنقدی مردم را در خانه های جوان جمع آوری و به دست سیل زدگان می رساندند. 
وی اضافه کرد: در همین خصوص بحث ایجاد شبکه امداد و نجات بین سمن ها مطرح و در حال راه اندازی آن هستیم. این شبکه در استان اصفهان به صورت پایلوت در حال برگزاری و نیروها نیز در حال آموزش هستند. به همین دلیل دبیرخانه کشوری برگزار و در صدد هستیم یک استان را به عنوان پایگاه مشخص کنیم و سپس در سایر استان ها نیز بحث آموزش را در دستورکار قرار دادیم تا با ایجاد این شبکه امداد و نجات در مواقع بحرانی ورود کنیم. 
ادامه دارد ...

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سارا پاداش، کاراته کای قمی وزن ۶۶ کیلوگرم در رده سنی جوانان رقابت‌های قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای نخستین بار قم را در بخش بانوان صاحب نشان طلا کرد.

پاداش در این رقابت‌ها با غلبه بر همه حریفان به دیدار پایانی راه یافت و در فینال هم مائده شالی از قزوین را شکست داد تا ضمن کسب عنوان قهرمانی، جواز حضور در اردوی تیم‌ملی کاراته جوانان را به دست آورد.

مسابقات کاراته بانوان قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌های ملی در رده‌های سنی مختلف به میزبانی همدان برگزار شد.

دیگر خبرها

  • شکست تیم ملی هاکی روی یخ ایران در قهرمانی جوانان آسیا
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • سارا پاداش برای قم تاریخ ساز شد
  • بانوی قمی در رقابت های قهرمانی کشور به مدال طلا رسید
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد