Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاشیه‌های ضدونقیض پیرامون اطلاع آمریکا از سفر ظریف به فرانسه/ چهار پایانه مرزی برای تردد زائران اربعین/ برگزاری دومین جلسه دادگاه گروه جهانبانی در پرونده بانک سرمایه/ ارسال آیین‌نامه اجرای انتخابات مجلس به هیات دولت/ آخرین وضعیت لوایح قضایی از زبان معاون حقوقی وزیر دادگستری/ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دو شنبه، چهارم شهریور ماه ۱۳۹۸ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌به گزارش ایسنا، وزیر کشور از توافق ایران با عراق برای استفاده از مرز خسروی برای تردد زائران در ایام اربعین خبر داد وگفت: خوشبختانه اقدامات خوبی برای سفر زائران اربعین به کربلا انجام شده و چهار پایانه مرزی برای تردد زائران آماده شده است.

همچنین وزیر اطلاعات در سومین روز از هفته دولت با تأکید بر اینکه در کرسی حکومت همه افراد یکی هستند، گفت: باید به همه خدمت کرد و دل پر از احساس مهر به مردم باشد، باید به همه مردمی که در ایران زندگی می کنند خدمت کنیم.

همزمان با هفته دولت، رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانسی طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی روستایی را در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان غربی، کرمان و لرستان افتتاح کرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در همایش دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی، با بیان این که در شرایط فشار دشمن راهی جز توسعه کشور، رونق تولید  و همکاری بیشتر نداریم، اظهار کرد: دولت برای حل مشکلات از هیچ مسیری کوتاهی نمی‌کند. معتقدم برای منافع کشور از هر ابزاری باید استفاده کرد. اگر بدانم که به جلسه‌ای بروم و با کسی ملاقات کنم که در نتیجه کشور آباد شده و مشکلات مردم حل می‌شود، دریغ نمی‌کنم؛ اصل منافع ملی ما است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آیین‌نامه جدید قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیات دولت ارسال شده است، گفت: اگر دولت این آیین‌نامه را تصویب و ابلاغ کند، انتخابات سال جاری براساس این آیین‌نامه اجرا می شود.

بهروز نعمتی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم بحث‌های مطرح شده درباره احتمال سفیر شدنش را شایعه دانست و آن را تکذیب کرد و گفت: آن چه درباره احتمال سفیر شدن من مطرح شده شایعه‌ای بیش نیست چرا که در این باره هیچ صحبت و مذاکره‌ای با من صورت نگرفته است.

مقامات کاخ سفید گفته‌اند که رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر وزیر امورخارجه ایران به محل نشست گروه هفت قرار نداشته، این در حالی است که دولت فرانسه اعلام کرده در یادداشتی کوتاه سران گروه هفت را مطلع کرده بود.

رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف برخی گزارش‌ها مبنی بر بی‌اطلاعی کاخ سفید از سفر ظریف به فرانسه مدعی شد که مکرون از او برای دعوت از ظریف اجازه گرفته بود و گفت: مکرون درباره تمایلش برای دعوت از ظریف با من صحبت کرده بود و من به او گفتم که این کار را انجام دهد. ترامپ  با این حال، گفت که نمی‌خواهد با وزیر امورخارجه ایران دیدار کند، چراکه هنوز برای دیدار با ظریف زود است.

در همین رابطه رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون هفته آینده از وزیر خارجه برای توضیح درباره‌ی سفر اخیرش به فرانسه دعوت خواهد کرد.

سخنگوی دولت نیز در نشستی خبری  درباره سفر روز گذشته وزیر امور خارجه کشورمان به فرانسه و محل برگزاری اجلاس گروی جی ۷ گفت: سفر دکتر ظریف ارتباطی به گروه ۷ نداشت. ربیعی همچنین اعلام کرد که در سفر ظریف به فرانسه هیچ تمایلی برای ملاقات با هیچ مقام آمریکایی نبوده است. وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت کشتی آدریان و اینکه آیا مقصد بعدی این کشتی سواحل قطر خواهد بود اظهار کرد: مقصد کشتی را صاحب نفت آن مشخص می‌کند و برای این موضوع نیز با ما هماهنگی انجام نمی‌شود.

یک روزنامه‌ آمریکایی واشنگتن تایمز، حضور وزیر امور خارجه ایران در فرانسه هم‌زمان با نشست جی ۷ را شکافی عمیق میان مواضع آمریکا و اروپا در برابر ایران تلقی کرد.

محمد جواد ظریف در بدو ورود به پکن  با اشاره به برنامه و اهداف سفرش به سه کشور چین، ژاپن و مالزی اظهار کرد: در چین درباره آخرین وضعیت برجام و منطقه صحبت می‌کنیم. هم‌چنین ارایه برنامه ۲۵ ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین که ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته مقدار زیادی همکاری و کار مشترک در دستگاه‌های مختلف ایران بر روی آن انجام شده و توانستیم تصویر دراز مدتی از همکاری ایران و چین را در حوزه‌های مختلف به دست آوریم. قرار است امروز این برنامه به طرف چینی ارایه شود.

دومین جلسه دادگاه گروه جهانبانی از متهمان پرونده بانک سرمایه  در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که در این جلسه قاضی مسعودی مقام  نسبت به دفاعیات متهم که به حواشی می پرداخت واکنش نشان داد و گفت: شما از سال ۹۲ تا ۹۴، به تعداد ۴۸۹ فقره تسهیلات تنها از بانک سرمایه دریافت کردید. ۱۱۹ فقره از آن معوق است. پس از نزدیک شدن به اذان ظهر نیز قاضی مسعودی مقام ختم دومین جلسه رسیدگی به این پرونده را اعلام کرد و گفت: ادامه جلسه این دادگاه ساعت ۹ صبح روز شنبه ۹ شهریور ماه خواهد بود و متهمین و وکلایشان دفاعیات خود را مطرح خواهند کرد.

همچنین دادستان ساری خبر داد که یکی از مدیران استانی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی به اتهام فساد مالی عصر دیروز بازداشت و برای فرد مذکور در دادسرای ساری تشکیل پرونده شده است.

سیدابراهیم رئیسی در دیدار نمایندگان کمیسیون اجتماعی و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری مجلس شورای، با بیان اینکه اعتراضات کارگری در کشور کم نیست و ما در حال رسیدگی به آنها هستیم، گفت: دغدغه کارگران قابل درک است و باید دستگاه‌های مسئول مشکلات را حل کنند منتها گاهی کسی در پوشش مسائل کارگری، اهداف دیگری را دنبال می کند که ما این قبیل اقدامات را نباید به حساب کارگران بگذاریم.

رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه هم با بیان اینکه فعالیت تولیدی هیچ کارخانه و کارگاهی به دلیل اتهامات مدیرانش نباید متوقف شود، بر حمایت کامل دستگاه قضایی از مدیرانی که در شرایط تحریم، "جسورانه، مبتکرانه و مجاهدانه" در جهت حل مشکلات مردم قدم برمی دارند، تاکید کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری هم  آخرین وضعیت لوایح قضایی همچون اصلاح قانون تجارت، شفافیت، اصلاح قانون ارتقای سلامت نظام اداری و  ... را تشریح کرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دو شنبه) چهارم شهریور ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات کارگری سفر ظریف به فرانسه اربعین 98 آدریان دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض

به گزارش قدس‌آنلاین، نیروهای امنیتی ایالات متحده پیش‌تر از بازداشت ۱۳۳دانشجوی معترض به جنگ در این دانشگاه خبر داده بود. اما منابع رسانه‌ای اعلام می‌کنند تظاهرات گسترده دانشجویان مقابل دانشگاه کلمبیا در همبستگی با همکلاسی‌های بازداشت شده با قدرت ادامه دارد. 
اعتراضات آتشین در محوطه دانشگاه نیویورک و اطراف آن هم از چهارشنبه آغاز شد و ده‌ها فعال ضدرژیم صهیونیستی در چمن اصلی محوطه گرد آمده‌اند. همزمان، بوستون گلوب از تحصن دانشجویان طرفدار فلسطین در کالج امرسون بوستون و مؤسسه فناوری ماساچوست برای همبستگی با دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا خبر می‌دهد. 

شنای دولت بایدن خلاف جریان آب!

جنگ و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه که به فاجعه‌های انسانی منجر شده، حمایت از آرمان فلسطین در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا را به اوج رسانده است. بروز این اتفاق در کشوری که دولت او اصلی‌ترین حامی جنایت‌های اسرائیل است، مسئله‌ای به‌شدت قابل توجه و نیازمند تحلیل است. برخی کارشناسان معتقدند جنبش حمایت از مردم غزه در دانشگاه‌های آمریکا به بزرگی جنبش ضد جنگ در دهه ۶۰ و ۷۰ علیه جنگ ویتنام نیست، اما اگر اسرائیل جنایت‌هایش را افزایش دهد و برخورد پلیس بیشتر شود، اعتراضات از اینکه هست بیشتر می‌شود.
اعتراضات در آمریکا به روندهای جاری در فلسطین در شرایطی است که مقامات این کشور بی‌توجه به موج مردمی در حال شارژ و تزریق پول و سلاح به ماشین کشتار اشغالگران هستند. در این مسیر، پس از چندین ماه وقفه، در نهایت سنای آمریکا شامگاه سه‌شنبه با ۷۹رأی موافق، لایحه بسته ۹۵میلیارد دلاری آمریکا که بیش از ۲۶میلیارد آن سهم اشغالگران صهیونیستی است را تصویب کرد. این حرکت با مخالفت شدید مردم روبه‌رو شده و برخی از معترضان کمک به اسرائیل، روبه‌روی محل اقامت رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا دست به تظاهرات زدند که با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد. مردم برای ساعاتی اطراف خانه چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا را بسته و خواستار پایان تأمین مالی نسل‌کشی در غزه شدند. 


جریمه انتقاد در مهد دموکراسی اروپا!

مشت آهنین دولت بایدن در برخورد با مخالفان جنگ غزه در حالی است که در آن سوی آتلانتیک هم رویه‌ای مشابه در پیش گرفته شده است. در این مسیر، فرانسه که از دیرباز مدعی مهد دموکراسی در جهان است، این روزها با هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی و جنایات جنگی آشکار آن‌ها در غزه بدترین برخوردها را می‌کند. روز گذشته «ماتیلد پانوت» نماینده ارشد و رئیس یکی از فراکسیون‌های پارلمان فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پلیس این کشور، او را به علت اعتراضش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه احضار کرده است. 
چنین تصمیمی در شرایطی گرفته شده که مقامات فرانسه چند سال پیش، انتشار کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) را با عنوان آزادی بیان توجیه می‌کردند، اما همین مدعیان دموکراسی فریبکارانه جهانی، در برابر کوچک‌ترین انتقادی از رژیم کودک‌کش صهیونیستی، تحمل خود را از دست می‌دهند.

خبرنگار: جاوید  

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد