Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@04:22:26 GMT

برگزاری دومین سالگرد«نسل کشی» مسلمانان میانمار

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۹۹۸۲۲

برگزاری دومین سالگرد«نسل کشی» مسلمانان میانمار

نزدیک ۲۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی در اردوگاه پناهندگان بنگلادش دومین سالروز کوچ شان از میانمار و فرار از نسل کشی را برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النهار، با گذشت دو سال از فرار نزدیک به 750 هزار مسلمان روهینگیایی از ولایت راخین پس از حمله نژادپرستانه ارتش میانمار، نزدیک به دوهزار مسلمان روهینگیایی در اردوگاه پناهندگان در بنگلادش با برگزاری مراسمی دومین سالگرد «روز نسل کشی» و کوچ شان از میانمار را با عنوان « دعای ویژه برای روز نسل کشی» برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو هزار مسلمان روهینگیایی با تجمع در «کوتوبالونگ» بزرگترین اردوگاه پناهندگان در جهان به تکبیر و دعا و راز و نیایش اقدام کردند.

این پناهندگان مسلمان که بیشترشان را مردان و کودکان تشکیل می دهند، در بالای تپه و هرجایی که فضای خالی دارد، تجمع کردند و با یکدیگر شعار «ما می خواهیم به وطن بازگردیم» را سردادند.

مردان مسلمان در این تجمع درحالی که گریه می کردند، قرآن کریم را تلاوت می کردند.

درحال حاضر نزدیک به یک میلیون پناهنده مسلمان روهینگیایی در اردوگاههای منطقه کاکس بازار در بنگلادش به سرمی برند.

در آخرین هفته آگوست 2017 میلادی، ارتش میانمار و شبه نظامیان بودایی به ایالت راخین در میانمار حمله کردند و به کشتار وحشیانه ای ضد مسلمانان این منطقه دست زدند که در نتیجه آن هزاران مسلمان کشته شدند و 730 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا مجبور شدند برای حفظ جانشان به بنگلادش فرار کنند.

بازرسان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کردند که نیروهای میانمار ضد زنان و دختران مسلمان روهینگیایی در سال 2017 میلادی خشونت جنسی انجام دادند که این امر نشان می دهد که ارتش میانمار باهدف نابودی نژادی مسلمانان، به نسل کشی اقدام کردند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت روز جهانی مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد عید غدیر روزنامه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شیراز اردبیل مجلس مسلمانان روهینگیا نسل کشی بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۹۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • روایتگری پیشمرگان مسلمان، اسناد ناطق روایت آزادسازی سنندج است
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • برگزاری دومین روز کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • برگزاری آیین نخستین سالگرد شهید غیرت، حمیدرضا الداغی در سبزوار
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی