Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز دوشنبه در نشست مشترک شوراهای اسلامی و دهیاران بخش بیستون با اشاره به قرار گرفتن در سال انتخابات تصریح کرد: می طلبد مجموعه دستگاهها و مردم به حضور و ثبت نام بهترین ها و انتخاب بهترین ها در انتخابات اهتمام داشته بورزند.
وی اظهار داشت: دشمن ما همان دشمن ساقط کننده دولت دکتر مصدق در ۱۳۳۲، دشمن نهضت امام (ره) در سال۴۲، پشتیبان جریان نفاق پس از انقلاب و تحریک کننده صدام در حمله به ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکتیک امروز این دشمن امروز جنگ اقتصادی، جنگ روانی برای ایجاد نارضایتی و ناآرامی در کشور است.
این مقام مسوول گفت: امروز دولت درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی است. فروش نفت را به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه رسانده اند و برای کشتیرانی و هواپیماهای ما مشکلاتی ایجاد کرده اند.
وی تاکید کرد: از این گذرگاه با هدایت های رهبری، تلاش دولت در عرصه های دیپلماسی، مدیریت اقتصادی و امنیتی عبور خواهیم کرد و روسیاهی به مستکبران می ماند.
الهی تبار در ادامه گفت: کرمانشاه باوجود داشتن ثروت و ظرفیت ها در برخی شاخص ها مانند شاخص های اجتماعی وضعیت خوبی ندارد. در بروز این وضعیت همه مقصر هستیم و مرتفع کردن آن تلاش همگانی را می طلبد. توسعه زمانی ماندگار است که همه خواهان آن باشند.
وی تصریح کرد: در این ۲ سال که بازوند مسئولیت مدیریت استان را داشته، انصافا تلاشهای خوبی صورت گرفته است. زلزله با به بار آوردن بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت، تنها حادثه طبیعی بود که به مدیریت استانی سپرده شد.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه افزود: فرمانده قرارگاه زلزله استاندار بود و ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان آمد. سه و نیم میلیون متر مربع ساختمان ساخته شد.
وی همچنین گفت: مدیریت بحران سیل فروردین نیز با ارتباط معنادار مدیران و مردم شکل گرفت و مردم صحنه گردان کنترل سیل شدند.
الهی تبار اظهار داشت: در بحث تغییر شاخص های اقتصادی، نرخ بیکاری از ۲۲ درصد به ۱۴ درصد رسیده و دلیل آن همراهی مردم و پرداخت به زیبایی های استان بوده است. در نرخ تورم از جایگاه نخست به دهم کشور رسیده ایم و نرخ مشارکت اقتصادی نیز با وفاق و وحدت بزرگان و مدیران و همراهی مردم افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: در بحث آسیب ها، با مداخلاتی که در حوزه اجتماعی شکل گرفت طلاق ۸.۵ درصد کاهش پیدا کرد و ازدواج ۲ درصد بیشتر شد و تاب آوری اجتماعی مردم ارتقا یافت.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: بیستون بزرگترین ظرفیت خدادادی را در خود دارد. شورا، بخشدار و مردم بیستون در مسیر گذرگاه قرار دارند و باید مطالبه گری صحیح برای استفاده هرچه بهتر از بیستون را در پیش بگیرند. اربعین در پیش است. بیستون در مسیر اربعین قرار دارد و این هنر شماست که چه اندازه از این فرصت استفاده کنید.
وی تاکید کرد: باید مطالبه گری را در مسیر توسعه استان رقم زد و باید نگاه توسعه طلبانه را تقویت کرد.
الهی تبار افزود: امسال شاهد بازگشایی مرز خسروی خواهیم بود و این در حالی است که سه مرز ما نیز رسمی شده و ما اکنون پنج مرز رسمی داریم. با رسمیت مرزهای شوشمی، شیخ صله و سومار این ما هستیم که از أین ظرفیت چه اندازه بتوانیم استفاده کنیم.
وی در ادامه همچنین گفت: در سال انتخابات باید اهتمام کنیم که بهترین ها ثبت نام کنند و با فراهم شدن مقدمات و الزامات، جرات حضور داشته باشند و نیز به سمت و سویی برویم که بهترین ها را انتخاب کنیم.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: استکبار سخت ترین تحریم ها را علیه ما اعمال کرده اما ملت ایستاده است امروز ایران قدرتمند است قدرت موشکی ما بازدارنده بوده و رمز ماندگاری اینها حضور مردم است.
وی تاکید کرد: در انتخابات مجلس به دشمن نشان خواهیم داد که در محاسبات خود اشتباه کرده اند. یک زمان در کوچه های پاوه از انقلاب دفاع می کردیم امروز در مرزهای لبنان از آن دفاع می کنیم.
حضور شما در پای صندوق رای حماسه حضور را رقم خواهند زد این ما هستیم که به عنوان نهادهای اجرایی و نظارتی باید بتوانیم الزامات این حضور را رقم بزنیم.

۸۰۶۶ 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟

دولت یازدهم و دوازدهم به ریاست حسن روحانی سفره مردم را کوچک کردند و دهه ۹۰ را به علت ناکارآمدی‌ها و ترک فعل‌های بی‌شمار با میانگین رشد اقتصادی ۰.۶درصد به پایان رساندند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه ایران در گزارشی در این‌باره نوشت: دهه ۹۰ به علت ناکارآمدی‌ها و ترک فعل‌های بی‌شمار دولت موسوم به تدبیر و امید از رشد اقتصادی محروم شد و میانگین رشد اقتصادی ۰.۶درصد به ثبت رسید. جهش‌های شدید نرخ ارز و تورم‌های مستمر بالا و تحقق تورم ۶۰درصدی، عدم تأمین واکسن در دوره کرونا، تشدید بیکاری در کشور، افت سرمایه‌گذاری خارجی، رشد فزاینده حجم نقدینگی و ثبت نرخ رشد نقدینگی ۴۰درصدی، تورم عدم ساخت مسکن و جهش‌های قیمتی بخش ساختمان در دوره روحانی و کاهش درآمد سرانه ایرانیان در این دوره زمانی تنها لیست کوتاهی از خسارت‌های دولت حسن روحانی است که این روزها وی از آنها به عنوان هدایایی برای دولت سیزدهم یاد می‌کند(!) وضعیت دولت تحویل داده شده توسط روحانی در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با وضعیت پایان دولت دهم در سال ۹۲ نشان می‌دهد که روحانی میراثی از مجموعه‌ای از ناکارآمدی‌ها را برجای گذاشته است. در دولت احمدی‌نژاد تورم ۳۸درصد، نرخ رشد نقدینگی ۲۹درصد و میانگین رشد اقتصادی ۲.۰۵درصدی تجربه شد که در مقایسه با وضعیت تحویل دولت روحانی به دولت سیزدهم، به‌مراتب وضعیت بهتری بوده است. همچنین به لحاظ نابرابری، دولت روحانی کشور را در وضعیت نامطلوبی قرار داد؛ ضریب‌جینی به عنوان شاخصی برای سنجش نابرابری در دولت روحانی و عدم اتخاذ سیاست‌های حمایتی از اقشار کم‌درآمد روندی صعودی را طی کرد. در حالی که در دولت احمدی‌نژاد به دلیل اجرای سیاست هدفمندی یارانه‌ها شاخص نابرابری به‌شدت در کشور کاهش یافت و توزیع درآمد نیز نسبتاً بهبود یافت.

بی‌توجهی دولت روحانی به اصلاح اساسی ساختارهای اقتصاد باعث شد، کاهش تصنعی تورم با جرقه بازگشت تحریم‌های آمریکا از بین رفته و دولت روحانی را رکورددار بزرگ‌ترین تورم دو دهه اخیر کند و باعث کوچک شدن سفره‌های مردم شود.

در یک دهه گذشته تشکیل سرمایه و تولید ناخالص داخلی کشور با رشدهای پایین و بعضاً منفی روبه‌رو بوده است. نتایج عدم ثبات در شرایط اقتصاد کلان به دلیل ناکارآمدی و بی‌برنامگی دولت گذشته در کاهش سرمایه‌گذاری و تولید و همچنین ترغیب فعالان اقتصادی به فعالیت‌های سفته‌بازانه در دهه ۹۰ قابل مشاهده است. بر اساس آمارهای بانک مرکزی، متوسط نرخ رشد یک دهه اخیر تشکیل سرمایه ثابت ناخالص کل، ماشین‌آلات و ساختمان طی دوره ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۰ به‌ترتیب معادل ۶.۹-، ۹.۱- و ۵.۲- درصد بوده است. البته بر اساس آمار بانک مرکزی سال ۱۴۰۱ میزان سرمایه‌گذاری یا همان تشکیل سرمایه ثابت ناخالص با رشد ۶.۷درصدی، رکورد این شاخص را زده است. موردی که روحانی همواره سعی داشت بر آن تأکید کند، بلد بودن زبان دنیا و نوید ارتباطات اقتصادی- سیاسی با جهان بود، اما فارغ از کارنامه سیاسی که مشخص شد بلد بودن زبان دنیا، تنها بلوف بود، دولت در این زمینه در حوزه اقتصاد رفوزه شد. شاهد این مدعا هم میزان سرمایه‌گذاری خارجی به روایت بانک مرکزی است. با آنکه میزان سرمایه‌گذاری خارجی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ در اوج تحریم‌های نفتی و هسته‌ای بیش از ۴میلیارد دلار در سال بود اما پس از برجام روندی نزولی به خود گرفت به طوری که سال ۹۵ به ۳میلیارد و ۲۲۳میلیون دلار و سال ۹۶ به ۲میلیارد و ۴۳۰میلیون دلار رسید. این عدد سال ۹۶ به رقم ناامیدکننده یک‌میلیارد دلار هم رسید.

شاخص درآمد ملی سرانه، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که برای نشان دادن وضعیت اقتصادی یک کشور به کار می‌رود و بهبود این شاخص بیانگر وضعیت مناسب خانوارها، بنگاه‌های اقتصادی و بخش‌های مختلف است. درآمد سرانه در یک دهه اخیر از ۹.۲میلیون تومان در سال ۹۰ به ازای هر نفر در سال ۹۸ به ۸/۴ میلیون تومان (به قیمت ثابت سال ۹۰) کاهش یافته است. این یعنی درآمد مردم در یک دهه اخیر نه‌تنها افزایش نداشته که کاهش هم یافته است. مرکز آمار در حالی این ارقام را اعلام کرده که اصلی‌ترین دلیل این بحران، تورم فزاینده سال‌های اخیر بوده است.

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد