Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت‎ها است، گفت: مقبولیت و مشروعیت بخشیدن به هیئت حاکمه یکی از کارهای مهم امام راحل بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در جشنواره استانی شهید رجایی با بیان اینکه مفهوم دولت در کشور ما فراز و فرودهای زیادی داشته است، اظهار کرد: اگر قبل از انقلاب موضوع دولت را بررسی کنیم، دولت به معنای نهاد مبتنی بر آرا و مشارکت مردم نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیئت حاکمه‌ای به صورت مستقل با تجمیع همه قدرتها بدون رعایت هیچ گونه قانون و مقررات و نظارتی حکومت را در  دست داشت، ابراز کرد: مردم نیز قبل از انقلاب امیدی به این هیئت حاکمه نداشتند، چون ارتباطی بین مردم و هیئت حاکمه وجود نداشت.

وزیر کشور با اشاره به اینکه هیئت حاکمه قبل از انقلاب هم فاقد مشروعیت و هم فاقد مقبولیت بود، خاطرنشان کرد: هیچ وقت تا قبل از پیروزی انقلاب به معنای واقعی دولتی که مشروعیت و مقبولیت داشته و مورد حمایت مردم باشد، وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه مردم قبل از انقلاب هیچ گاه دولت را از خودشان نمی‌دانستند، ادامه داد: این موضوع موجب شکاف عظیم بین ملت و دولت بود. ما با این وضعیت به سال 57 رسیدیم و بعد از انقلاب یکی از مهمترین کارهای امام راحل مقبولیت و مشروعیت بخشیدن به هیئت حاکمه کشور بود.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات های گوناگون در نظام اسلامی عنوان کرد: اگر ما انقلاب را از 57 تا کنون با مقاومت و استقامت با همه هجمه ها و توطئه ها حفظ و تقویت کردیم و بالندگی برای کشور به وجود آمد به خاطر اعتماد متقابل ملت و دولت و مقبولیت و مشروعیت دولت ها و حاکمیت بوده است.

وی افزود: اگر شما اکنون به تبلیغات رسانه های خارجی توجه کنید هر جا اشکال و آسیب و ضعفی نهادهای حاکمیتی سربزند رسانه ها به جای اینکه به افراد منتسب کنند به نهادها منتسب می کنند  و می گویند دولت، مجلس، قوه قضائیه،سپاه، شورای نگهبان و صدا و سیما اینگونه است.

وزیر کشور با بیان اینکه مهمترین دستاورد انقلاب مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به این نهادها بوده است، ابراز کرد: این رسانه‌ها همچنین در تبلیغات رسانه ای مرتبط با تفکرات و ایدئولوژی و اعتقادات به روش استقرایی هر گونه مشکل و کوچکترین ایراد را به اسلام تعمیم می دهند، یعنی جریانی همچون داعش،القاده و تفکیری که یک جریان خشونت طلب است به اسلام تعمیم داده می شود.

وی با بیان اینکه بحث اسلام هراسی به سالیان بسیار طولانی برمی گردد، خاطرنشان کرد: مدیری فساد کرده و برخورد می شود اما وقتی این فساد و اشکال و ایراد به صورت منسجم به نهادی همچون دولت، مجلس و قوه قضائیه ارتباط دهیم، اعتماد مردم نسبت به نهادهای حاکمیتی سلب می شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه یک دولت با اینکه رقیب داشته اما برای کل کشور باید خدمت کند، عنوان کرد: تعمیم دادن یک مشکل به کل دولت یا مجلس یا هر نهاد دیگری پس زمینه بدی خواهد داشت، تقاضا و خواهش بنده این است که بدانیم همه ما رفتنی هستیم اما این نظام و حکومت پابرجاست و مردم پای این حکومت شهید دادند.

وی با بیان اینکه این نظام باید بتواند به اهداف خود برسد، گفت: بنابراین همه باید برای تقویت این نهادها و ایجاد و تقویت اعتماد تلاش کنیم و از طرفی باید پیوندها را گسترده تر کنیم.

وزیر کشور با بیان اینکه اگر رابطه دولت و ملت خوب باشد، مردم در حوادث و بلایا به کمک دولت می‌آیند، افزود: اگر اعتماد بین دولت و ملت حاکم باشد مردم از درخواست کمک دولت استقبال می‌کنند، اعتماد سرمایه دولتها است یعنی سرمایه اجتماعی بالاترین سرمایه دولتها است.

این مقام مسئول بیان کرد: ما که به یاد شهدا گرد هم آمده و یاد و خاطره آنها را گرامی می‌داریم باید هدف مان این باشد که از این سال به سال بعد چند درجه و چند درصد پیوند ملت و دولت را تقویت کردیم و چقدر توانستیم بر رضایت‌مندی مردم، مقبولیت و مشروعیت دولت بیفزاییم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت واقعی در گرو موفقیت در این زمینه‌ها است، اضافه کرد: به صورت سنتی یا نمادین از 5 یا 6 ستگاه ها تعریف کرده و از چند دستگاه  به عنوان اسوه تقدیر  می‌کنیم اما باید بدانیم که هدف این نیست.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: هدف این است که بدانیم عملکرد این نهاد چه قدر به رضایت مندی و اعتماد مردم افزوده یعنی باید دنبال اینها باشیم، ما اگر نتوانیم این کار ها را انجام دهیم و این رابطه آسب ببیند کشور آسیب خواهد دید.

وی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها در اینکه ایران جشن چهل سالگی انقلاب را نخواهد دید ادامه داد: این تصور استکبار به دلیل تصور ذهنی و عینی خودشان مبتنی بر تجربه در سایر کشورها بود اکنون تحریمی که ما در آن قرار داریم خیلی سخت تر از تحریمی است که صدام را کرده بودند.

وزیر کشور بیان کرد: اکنون خدمات انسان دوستانه را نیز تحریم کرده اند در حالی که در آن زمان صدام می توانست از طریق کشور های حاشیه ای نفت خود را بفروشد اما الان کشتی که از کشور ما حرکت می کند تحت رصد است،  ما در تحریمی بسیار بزرگتر هستیم ما با توجه به تجربیات‌مان  نگذاشتیم هیچ آسیب جدی در حوزه وارد شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است

  حشمت الله فلاحت پیشه گفت:  فارغ  آمارهایی که از رشد در دولت مطرح می‌شود  وقتی که به معیار اصلی ارزیابی عملکرد دولت می‌رسیم که همان میزان رضایت مردم است، متوجه مى‌شویم که در دولت آقای رئیسی چند کار انجام شده است؛ ۱- بیشترین فشارها بر دوش مردم وارد شد ٢- سالانه ۵۰ درصد مالیات افزایش پیدا کرد ٣-  برای کسب درآمد و سود از جیب مردم تلاش شد و دولت خود را در جیب و کاسبی مردم سهیم کرد که همه اینها در دنیای امروز بی‌سابقه است.

وی گفت:نه‌تنها در دولت آقای رئیسی عزم جدی برای رفع نیازهای اقتصاد مردم وجود ندارد؛ بلکه در جایی هم که مردم با وجود گرانی، تورم و بی‌سامانی اقتصادی زندگی خود را به‌سختی می‌گذراندند، دولت باز هم به گونه‌ای از جیب مردم برداشت می‌کند.

به گزارش شرق، فلاحت پیشه ادامه داد: آخرین آن مالیات بر عایدی سرمایه است، مردم اموال و املاکی دارند که ریسک تورم ناشی از خرید و حفظ و ارتقا و افزایش اموال خود را به جان خریده‌اند و این در حالی است که دولت خود را شریک در سرمایه و دارایی سود مردم کرده است و این عملکرد یعنی به عبارتی در شرایطی که در دولت سیزدهم ما تا هفت برابر فروش نفت در مقایسه با زمان تحریم داشتیم و درعین‌حال بخش عمده اموال مسدودشده کشور نیز آزاد شده بود، نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده؛ به طوری که میزان مالیات و عوارضی که از مردم در سال ۱۴۰۲ اخذ شد، هزار هزار میلیارد تومان بوده که خود یک رقم بی‌سابقه است .

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • منصوری: در ۵۰ شاخص اقتصادی مهم روندی رو به رشدی داریم
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است