Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دادگستری شهرستان طالقان با اشاره به اهمیت صیانت از آب در توسعه متوازن و پایدار کشور‌ها گفت: حفاظت از منابع عمومی از جمله رودخانه ها، مستلزم برقراری تعامل با سایر ارگان‌ها و همکاری مردم است. تاریخ انتشار: 15:44 - 04 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۴۴۶۵۱

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، کوهستان نجفی، رئیس دادگستری شهرستان طالقان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان که با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای شهر و رؤسای ادارات شهرستان، طالقان برگزار شد از اهمیت صیانت از آب در توسعه متوازن و پایدار کشور‌ها سخن به میان آورد و یکی از علل تعرض به حریم رودخانه‌ها را ساخت و ساز غیرمجاز در این نواحی عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تصویب قانون آب و نحوه ملی شدن آن در سال ۴۷، وظیفه تعیین حدود و حریم مجاری آبی و حفاظت از آن‌ها از دخل و تصرف غیرمجاز، به وزارت نیرو محول شد؛ همچنین با تصویب قانون توزیع عادلانه آب در اواخر سال ۶۱، مجدداً به وظایف وزارت نیرو در امر حفاظت از مجاری آبی و تعیین حدود بستر و حریم رودخانه‌ها تأکید شد.

رئیس دادگستری شهرستان طالقان در پایان اظهار کرد: حفاظت از منابع عمومی از جمله رودخانه ها، مستلزم برقراری تعامل با سایر ارگان‌ها و همکاری مردم است.   بیشتر بخوانید:   برخورد قاطع با فساد درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در استان البرز   تشکیل کارگروهی جهت کاهش پرونده‌های مسن / اتخاذ تدابیر ویژه تشویقی برای قضات و کارمندان ساعی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی پیشگیری از وقوع جرم طالقان ساخت و ساز غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد