Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@14:31:37 GMT

ترامپ: خیلی زود است که با ظریف دیدار کنم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۰۷۰۸

ترامپ: خیلی زود است که با ظریف دیدار کنم

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت: با سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری نشست گروه ۷ موافق بوده است. وی همچنین مجددا اعلام کرده که به دنبال تغییر نظام در ایران نیست؛ مسأله‌ای که به نظر می‌رسد، رئیس جمهور آمریکا در آن با وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی اش، اختلاف نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش تابناک؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت: با سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به محل برگزاری نشست گروه ۷ موافق بوده است و او دعوت از ظریف از سوی مکرون را بی احترامی تلقی نکرده امادر عین حال افزود که هنوز خیلی زود است که با وزیر خارجه ایران دیدار کند.   وی همچنین مجددا اعلام کرده که به دنبال تغییر نظام در ایران نیست؛ مسأله‌ای که به نظر می‌رسد، رئیس جمهور آمریکا در آن با وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی اش، اختلاف نظر دارد.

ترامپ همچنین اظهار داشت: ما می‌خواهیم دوباره ایران را ثروتمند کنیم. بگذاریم اوضاع. شان خوب شود اگر بخواهند. می‌توانند همچنان فقیر هم باشند. رئیس جمهور آمریکا از پاسخ به سؤالی درباره گزارش‌های منتشره مبنی بر اینکه فرانسه خواهان آن است که برای صادرات نفت ایران معافیت‌هایی صادر شود، خودداری کرد.   با وجود این، ترامپ بار دیگر ادعا‌های سابق خود را علیه ایران تکرار کرد و گفت: اگر ایران می‌خواهد بزرگ‌تر از گذشته باشد، باید دست از حمایت از تروریسم بردارد.

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود نوشته بود: در فرانسه همگی به این می‌خندیم که چطور آگاهانه گزارش‌ها و گفت و گوی مربوط به اجلاس گروه ۷ را نادرست منتشر می‌کنند. وی با اشاره به گزارش‌های منتشره افزود: همگی شان غلط هستند؛ از مسأله ایران و تعرفه‌های چین بگیرید تا بوریس جانسون!

همزمان در تهران علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری درباره سفر روز گذشته وزیر امور خارجه به فرانسه و محل برگزاری اجلاس گروه ۷ گفت: سفر دکتر ظریف، ارتباطی به گروه ۷ نداشت و این سفر به درخواست فرانسوی‌ها انجام شد، هیچ تمایلی هم برای ملاقات با هیچ مقام آمریکایی نبود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترامپ نشست جی 7 محمد جواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سفیر کشورمان در این دیدار  گزارشی از آخرین وضعیت محل ماموریت خود روابط دو کشور ایران و روسبه ارایه کرد.

جلالی با اشاره به  گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت  گمرک و مسایل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد برسی قرار گرفت.

 وزیر امور خارجه در این دیداد با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسایل بین المللی و منطقه ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه روسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ