Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز چهارم شهریورماه در همایش رونمایی از محصولات جدید شرکت داروسازی ثامن و گرامیداشت روز داروسازی که در شرکت داروسازی ثامن برگزار شد، اظهار کرد: اگر به پیشینه خود نگاه کنیم، سرمدار طب دانش و علم بودیم و افرادی همچون فارابی، ابن سینا، زکریا رازی و خواجه نصیر الدین توسی از ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رشته‌ها و زمینه‌های مختلف، ایرانی‌ها و مسلمانان سرآمد سایرین بودند و ادعای بی‌سندی نیست و دنیا به آن اعتراف کرده است چرا که هزاران کتاب که فقط نوشتن آن‌ها یک‌سال به طول می‌انجامد، از بین رفته و در دست نیست.

باید در قله علم و دانش باشیم
وی ادامه داد: فلسفه خارجی را توسط ابن خلدون را به غرب بردیم و همچنین به جرات می‌توان ادعا کرد که یکی از بهترین منابع طب، طبابت و دانش پزشکی کتاب ابن سینا است. این موضوعات گزاف‌گویی و اغراق نبوده و جز پیشینه و تاریخ ایران، ایرانیان و مسلمانان بوده است. در قله‌هایی قرار گرفتیم که کسی فکر نمی‌کرد یک ایرانی به این درجه برسد چرا که باید گفت در مسائل اقتصادی، پزشکی، نظامی و موضوضات مختلف دیگر سرآمد هستیم. قبل از انقلاب اکثر پزشکان کشور از هند، پاکستان و بنگلادش بودند، همچنین در جراحی‌های سخت و حساس کسی به پزشکان ایران اعتماد نمی‌کرد و چشمش به خارج از کشور بود اما در حال حاضر بهترین پزشکان، متخصصان و جراحان را داریم. اگر ادعا می‌کنیم که باید در قله علم و دانش قرار بگیریم، غلو نکرده‌ایم.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: به محض اینکه یک ایرانی توسط دشمن کشته می‌شد، اعلام می‌کردند که خودکشی کرده است اما واضح است که او را کشته‌اند و گرنه چه دلیلی دارد که دانشمند کشور خودکشی کند؟ اگر دانشمندان را نکشند، هوش، استعداد، علم و دانش او را برای خود می‌کنند. اصل و ریشه تکنولوژی که کشورهای دشمن به آن دست یافته‌اند از مسلمانان و ایرانیان است و وابستگی دائمی ذلت به همراه دارد.

اعتماد به نفس رمز موفقیت جوانان ایرانی
مروی در خصوص تاکید امام خمینی( ره) خطاب به جوانان ایران تصریح کرد: دائما امام خمینی( ره) خطاب به مردم و جوانان ایران تاکید می‌کرد که اعتماد به نفس داشته باشید که گاهی این عبارت در مقطع کوتاه سخنرانی خود بالغ بر سی‌بار توسط ایشان تکرار می‌شد. در دوران دفاع مقدس و سازندگی اعتماد به نفس را نشان دادیم. چیزهایی حتی تصور داشتن آن را نمی‌کردیم، ساختیم. در دوران جنگ از کشور لیبی پنج فروند موشک وارد کردیم که شرط دادن موشک این بود که کشور لیبی خود اقدام به پرتاب موشک کند و دانش آن را به ما ندهد. با وجود اینکه یکی از موشک‌ها گم شد، اما الان شهرک موشک داریم.

سود و منفعت می‌خواهیم اما نه به هرقیمتی
وی با اشاره به اینکه هدف دانشمندان باید خدمت به مردم باشد نه پر کردن جیب خود، عنوان کرد: مافیای واردکننده‌ و دلال‌ها استقلال و عزت کشور را می‌فروشند تا جیب‌شان پر از پول شود که هیچ وقت پر نمی‌شود. موانع بسیار در سر راه قرار دارد اما باید با آن‌ها مبارزه کرد، چرا که هدف دانشمندان این است که دارویی را تولید کنند و به مردم و کشورشان خدمت کنند نه اینکه جیب‌شان را مملو از اسکناس کنند. مراکز تحقیقاتی باید گسترش پیدا کند تا بتوان برای فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و جوانان ایجاد اشتغال کنیم.

مروی اضافه کرد: دنبال سوداگری نیستیم و نگاه تجاری و اقتصادی به دارو و داروسازی نداریم گرچه منافع و سودآوری باید در این زمینه وجود داشته باشد، اما این سودآوری نباید به جیب کسی منتقل شود. فضیلت‌های اخلاقی غرب بر اساس منافع شخصی تعریف می‌شود و لذا سود به هر دلیل و قیمت مخصوص غربی‌ها است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در امور اقتصادی باید پیوست فرهنگی هم داشته باشیم. اگر دنبال سود هستیم، نگاه مادی را کنار می‌گذاریم و هدف‌مان گسترش حوزه کاری است. سوداگری و سود و پر شدن جیب مختص غرب است و مبادا با پول شیمیایی اقتصاد را رونق دهیم. به سود می‌اندیشیم اما نه به هر قیمتی و در عرصه پزشکی باید تلاش کنیم تا کشور را از وابستگی برهانیم.

مروی اضافه کرد: امام رضا( ع) عالم آل محمد(ص) است و بزرگترین دانشمندان و متخصصان باید در مراکز تخقیقاتی مشهد به فعالیت بپردازند. حضرت رضا(ع) تنها در مسائل دینی و معرفتی خلاصه نمی‌شود، بلکه در حوزه داروسازی هم ایشان را الگو و عالم می‌دانیم. مرکز تحقیقات ثامن علاوه بر کشور، باید در دنیا نمونه باشد.

نباید بایستیم
وی یادآور شد: نباید بایستیم، غفلت کنیم و از غافله علمی دنیا عقب بمانیم، همچنین نباید دست از کار بکشیم و دائما در حال تحقیق باشیم چرا که دانشمندان با امکانات خوب و مناسب، باید از دانش، تجربه و هوش خود بهره گیرند و در راه تولید و پیشرفت آن را خرج کنند. قاب داروسازی را در تراز حضرت رضا(ع) نه در تراز یک شرکت خصوصی یا دولتی تحقیقاتی ببینیم. چه کاری از این با ارزش‌تر که بتوانیم پنج سال عمر بیماری را افزایش دهیم چرا که انسان‌ها بندگان خداوند هستند و باید از آن‌ها نگه‌‌داری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فرهنگی داروسازی ثامن آستان قدس رضوی علم دانش قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۰۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند

شرکت آمریکایی داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" از تعدیل نیروی بیش از ۲ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه ماهه اول خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2025، 1.5 میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به منظور صرفه جویی در هزینه ها 2200 کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

اخراج 10 درصد کارکنان تسلااپل پس از لغو طرح خودروهای خودران، صدها نفر را اخراج کرد

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه شنبه بیش از 7 درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه ماهه اول سال جاری میلادی ضرر خالص 11.9 میلیارد دلاری یا 5.89 دلار به ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص 2.3 میلیارد دلار یا 1.07 دلار به ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • برپایی پاویون ملی دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی و داروسازی ویتنام ۲۰۲۴