Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار مهاجر امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: جشن شکرگزاری گندم همه ساله و با هدف ارتقای انگیزه و تشویق کشاورزان نمونه در گلستان برگزار می شود که در مراسم اخیر نام مدیر اداره غله گنبد هم در فهرست تقدیرشدگان قرار گرفت که کاری اشتباه و ناشی از غفلت بود.

وی از نحوه انعکاس خبر آلودگی گندم های گلستان در برخی رسانه ها گلایه کرد و گفت: برداشت عمومی از اخبار آن بود که همه گندم ها دارای آلودگی است در حالی که تخلف فقط در بخش کوچک جغرافیایی و مقدار محدودی از محصول صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در شرایطی که کمتر کشوری حاضر به فروش گندم به ایران است و تحریم ها شاکله اصلی نظام و استقلال کشور را نشانه گرفته، نباید با این گونه برداشت های اشتباه و تهیه گزارش های ناصحیح آب به آسیاب دشمن ریخته و خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک را زیر سوال ببریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: هر چند وجود یک کیلوگرم گندم ناسالم هم زیاد است اما از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول تولید شده در استان حدود ۲۰۰ تن در معرض شائبه غیر بهداشتی بودن قرار دارد ولی تمام حجم بالای تولید را نشانه گرفت.

مهاجر به کشف ۲ هزار تن گندم در یکی از  انبارهای شهرستان بندرترکمن اشاره کرد و افزود: با تمام شدن زمان خرید گندم تضمینی همچنان ۲۵۰ هزار تن گندم در دست تولید کنندگان باقی مانده که بر اساس قانون انبارهای نگهداری این محصول باید در سامانه ثبت شود و در غیر این صورت مشمول کالای احتکاری خواهد شد. 

به گزارش ایرنا، پنجشنبه گذشته هادی هاشیمان رییس کل دادگستری گلستان از کشف مقدار ۲۰۰ تن گندم‌ آلوده به خاک و فضولات حیوانی در ۱۴ کامیون در گنبدکاووس و دستگیری ۹ نفر از کارکنان مجموعه اداره غله و سیلوی این شهرستان خبر داده‌ بود ضمن اینکه در این ارتباط یک واحد مرغداری و انبار آن با هزار کیسه نخاله و خاک گندم و فضولات حیوانی شناسایی شد.

در همان زمان رییس غله و سیلوی گنبد در جشن شکرگذاری گندم مورد تقدیر قرار گرفت که بازتاب آن با انتقاداتی مواجه شد. 

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی گنبد متهم است که به علت ضعف نظارت و مدیریت موجبات سوءاستفاده متخلفان از گندم های امانتی دولت نزد انبارهای بخش خصوصی را فراهم آورده است.

هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان با اشاره به نگهداری ۳۱ هزار تن گندم در سیلوی گنبدکاووس گفته؛ علاوه بر انهدام دویست تن گندم آلوده، برای اطمینان از سلامت مابقی گندم‌ها، دادستان گنبدکاووس در این سیلو مستقر شده و با حضور کارشناسان کار پالایش و جداسازی گندم‌های آلوده را آغاز کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه گندم‌های آلوده وارد چرخه غذایی مردم نشده است افزود: بدون تایید کارشناسان و اجازه دستگاه قضایی، هیچ محموله گندمی از این سیلو به کارخانه‌های آرد منتقل نمی‌شود.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر بخش خصوصی پالایش جهاد کشاورزی دستگاه قضایی قانون قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی آمل از قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.


مهرداد فولاد گفت: به دنبال صدور دستور قضایی، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل واحد حقوقی و گشت ۱۳۱ مدیریت جهاد کشاورزی آمل با همراهی نیروی انتظامی اقدام به قلع و قمع تغییرکاربری غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب در روستاهای قادی‌محله و بختیارکتی این شهرستان کردند.


وی افزود: پنج بنا و هفت فقره تفکیک و دیوارکشی در قالب ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰، قلع و قمع و ۱۲ هزار و ۳۰۰ متر‌مربع زمین کشاورزی به چرخه تولید بازگشت.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه جهاد کشاورزی با تمام قدرت در راه حفظ بستر تولید محصولات کشاورزی ایستاده است، گفت: به مالکین اراضی کشاورزی توصیه می‌شود بدون اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند.

دیگر خبرها

  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • مبارزه با آفت سن غلات در مزارع
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند