Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:05:22 GMT

۱۲هزار جوان اصفهانی آماده امداد رسانی در کشور هستند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۱۹۰۴

۱۲هزار جوان اصفهانی آماده امداد رسانی در کشور هستند

منصور شیشه فروش روز دوشنبه در نشست اختتامیه کارگاه ملی امداد و نجات سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در مجتمع بهارستان اصفهان افزود: تعدادی از این افراد در گروه های امدادی خاص و تخصصی ساماندهی شدند و در مواقع بحرانی وارد عمل می شوند.

وی بیان کرد: اصفهان‌ معین تهران در مدیریت بحران است و به استان های همجوار خدمت رسانی می کنند که این موضوع در سیل امسال و زلزله کرمانشاه در سال گذشته مشهود بود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۱۲ هزار مسکن در شهرستان پل ذهاب و چهار هزار باب مسکن در پل دختر را بازسازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ظرفیت استان اصفهان در حوزه مدیریت بحران و امدادرسانی تصریح کرد: استان اصفهان قادر به تشکیل شبکه ملی امداد و نجات سمن های جوانان کشور خواهد بود که وزارت ورزش و جوانان این امکان را در استان اصفهان فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و فعالیت فرهنگی در این حوزه به دلیل حادثه خیز بودن کشور ضرورت دارد که باید از ظرفیت تشکل های مردم نهاد استفاده کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآورد: با مشارکت سازمان های مردم نهادجوانان امکان توسعه و ایجاد نهضت آموزش در مدیریت بحران وجود دارد و جوانان توان و علاقه خوبی در امداد رسانی و پیشگیری نشان دادند.

به گفته ششیشه فروش آموزش، انسجام و ثبات در کار و اجرای عملیات و کمک‌رسانی بر اساس برنامه سه نکته طلایی در مدیریت بحران است.

وی افزود: گشاده رویی، خدمت بی منت، رعایت سلسله مراتب و انعطاف پذیری از ویژگی های امدادگران است که باید این ویژگی ها در بین این افراد نهادینه شود.

۶۵ جوان عضو تشکل های مردم نهاد کشور مهارت های مدیریت بحران و امداد و نجات را به میزبانی اصفهان فراگرفتند که این دوره آموزشی از اول شهریورماه به مدت سه روز در شهر اصفهان با حضور اعضای سازمان های مردم نهاد جوانان کشور که در کمک به سیل زدگان نوروز امسال فعال بودند برگزار شد.

در کشور ۲ هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد جوانان تشکیل شد که ۲۰۰ واحد آن در استان اصفهان فعالیت می کنند.

۷۱۳۱/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امداد و نجات ورزش و جوانان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد

فرماندار ایلام گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، عبدالصاحب نادری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌_ در جلسه مدیریت بحران شهرستان ایلام اظهار کرد: مدیریت بحران در زمان وقوع حادثه مستلزم تمهیدات لازم و از قبیل پیش‌بینی شده است.

وی افزود: به همت اعضای ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی شاهد بحران سیلاب در سطح شهرستان نبودیم.

فرماندار ایلام ادامه داد: در توزیع آب روستایی، با توجه به اینکه شغل عمده مردم کشاورزی است برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد تا آب مصرفی کشاورزی و شرب مردم تأمین شود.

نادری تاکید کرد: ترمیم به موقع شکستگی و رفع آن از مطالبات به حق مردم است که باید در اسرع وقت مرتفع اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خسارات ناشی از سیل در سال‌های گذشته، با اجرای طرح‌های آبخیزداری آب‌های سطحی و سیلاب مهار شده است.

ادامه داد: با کمک دهیاران و شوراها، جمعیت هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد جهت پیشگیری از بروز هرگونه آتش‌سوزی در مراتع وجنگل‌ها تدابیری اندیشیده شود.

کد خبر 751224

دیگر خبرها

  • لزوم ساماندهی ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اصفهان/ فریدون‌شهر رکورددار بارش‌ها
  • اعلام آماده باش مدیریت بحران آذربایجان شرقی
  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات