Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر کار بسیار ارزشمند و سرآغاز مبارک و میمونی است که قطعاً می‌تواند در کشور به یک جریان تبدیل شود و اثرات مثمرثمری داشته باشد. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سومین روز از همایش توانمندسازی اساتید حوزه علوم انسانی و هنر ویژه هیأت‌های اندیشه‌ورز استانی که در سالن همایش دکتر حبیبی سازمان مرکزی برگزار شد، گفت: برای نخستین بار در کشور در ساختار دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر شکل گرفت و یکی از متخصص‌ترین و دغدغه‌مندترین افراد این حوزه یعنی دکتر خسروپناه متولی این معاونت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به تغییرات ساختار دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید، اظهار داشت: ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی کار بسیار ارزشمند و سرآغاز مبارک و میمونی است که قطعاً می‌تواند در کشور به یک جریان تبدیل شود و اثرات مثمرثمری داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نخستین دانشگاه‌های دنیا اواخر قرن ۱۲ میلادی تأسیس شدند، افزود: دانشگاه‌ها در آن مقطع بر بستر سرمایه‌داری و برای برقراری ارتباط با شرق، مبادلات اقتصادی و ارتباطات بین‌المللی شکل گرفته بودند.

کلانتری با بیان اینکه غرب در یک بازه زمانی ۸۰۰ ساله، قرون وسطی، دوره رنسانس، دوره نهضت اصلاح دینی و ورود به عصر روشنگری را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها در این دوران مؤثر و متأثر بودند. در یک تعامل دو جانبه حرکت‌های اجتماعی، دانشگاه را متأثر کرده است.

وی به تاریخچه شکل‌گیری دانشگاه در ایران اشاره و تصریح کرد: امام راحل مبدأ تأسیس دانشگاه در کشور را دارالفنون می‌دانستند. دارالفنون در سال ۱۲۳۰ پس از سفر ۱۰ ماه امیرکبیر و هیأت همراه به روسیه و دانشگاه تهران نیز در سال ۱۳۱۳ در کشور تأسیس شدند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) به دنبال ایجاد انقلاب در دانشگاه‌ها بودند و مقام معظم رهبری نیز انقلاب در فضای آموزش عالی کشور را پیگیری می‌کنند.

وی تحول در علوم انسانی و هنر را در دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأکید قرار داد و گفت: به همین منظور باید منابع و گنجینه‌های غنی خود همچون کتاب، سنت و متفکران بزرگ اسلام را به رسمیت بشناسیم و براساس داشته‌ها، رشته و تخصص ایجاد و متخصصانی متناسب با فرهنگ کشور و کاردان تربیت کنیم.

کلانتری افزود: وقتی صحبت از تحول علوم انسانی و هنر به میان می‌آید، یعنی انقلاب و یک فعالیت همه جانبه در حوزه تحول داشته باشیم. همچنین باید یک تحول اساسی در فضای عمومی جامعه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با فضای گسترده است، گفت: براین اساس نگاه ما به تحول باید کلان و همه جانبه باشد و همه ابعاد را در بر گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کلانتری دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علوم انسانی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی

عکاس: علیرضا میرزایی

دیگر خبرها

  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه