Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم نکوداشت دکتر رضا ملک‌زاده نخبه پزشکی کشور و معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با حضور جمعی از مسئولان کشوری، مفاخر و نخبگان کشور به همت بنیاد نخبگان استان فارس در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا ملک‌زاده در این مراسم بر ضرورت همت جوانان در آبادانی و پیشرفت ایران تأکید کرد و ضمن برشمردن مراحل تحصیل و خدمت خود، پیرامون اقدامات پژوهشی انجام گرفته در سال‌های اخیر، گفت: حمایت خانواده، عامل مهم در پیشرفت و انجام فعالیت‌های علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک‌زاده با بیان اینکه هیچ آرامشی بالاتر از ماندن در کشور خود و تلاش برای پیشرفت مملکت نیست، افزود: اساتید و جوانان، اگر در ایران بمانند، می‌توانند بسیاری از کارهای بزرگ را انجام دهند؛ چرا که ایران باید به دست ایرانیان آباد شود. کشور را باید خودمان بسازیم و نیاز است اعضای هیات‌علمی و نسل جوان در چرخه خدمت‌رسانی به جامعه بمانند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین به اقدامات پژوهشی در حال اجرا، در بخش والاشهر، خرامه و فسا اشاره کرد و گفت: در این مطالعات در مجموع سلامت حدود ۴۰ هزار نفر برای ۳۰ تا ۴۰ سال آینده پیگیری می‌شود و از این مطالعات، تحقیقاتی انجام می‌شود که موجب ارتقای سلامت جامعه است.

ملک‌زاده با اشاره به آمار بالای سکته‌های قلبی مغزی در فارس یکی از اهداف اصلی سلامت در این استان را پیشگیری از مرگ زودرس به کمک مطالعات پژوهشی عنوان کرد و افزود: به همین دلیل از سه سال پیش تاکنون، یک مطالعه علمی در این زمینه آغاز شده و امیدواریم راه‌حلی برای پیشگیری از مرگ زودرس در ایرانیان و به ویژه در استان فارس باشد.

حبیب شریف، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس نیز با اشاره به اهداف برگزاری همایش‌های بزرگداشت مفاخر بومی، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناساییِ اثرگذاری علمی و فرهنگی نخبگان جامعه و رمز موفقیت آنان، زمینه­‌سازی حضور هرچه بیشتر این افراد در جامعه به منظور اثرگذاری بیشتر و در نهایت الگوسازی از شیوه زندگی علمی، فرهنگی و اجتماعی این بزرگان، مهمترین هدف برگزاری برنامه‌های تکریم است.

وی افزود: برنامه نکوداشت استاد دکتر رضا ملک‌زاده، هفتمین برنامه بزرگداشت بنیاد نخبگان استان فارس است که با همکاری دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز به منظور معرفی شخصیت و خدمات ارزنده این استاد برجسته برگزار می‌شود.

شریف، بلند همتی، ایثارگری و دلسوزی، تواضع در عین تسلط را از مهمترین ویژگی‌های استاد ملک‌زاده برشمرد و با اشاره به ضرورت اثرگذاری نخبگانی، ادامه داد: استاد ملک‌زاده نخبه‌ای دلسوز و دردمند بوده و هست که همواره در تلاش برای رفع نیازهای کشور در حوزه‌های تخصصی سلامت و بهداشت است.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس با اشاره به فعالیت‌های نخبگانی استاد ملک‌زاده، تصریح کرد: جلوگیری از زوال عمر با انجام طرح‌هایی نظیر هپاتیت C، مطالعات هم­گروهی یا کوهورت در جمعیت‌­های صدها هزار نفری در نقاط مختلف کشور، حضور مستمر در مناطق محروم و همچنین خدمات‌دهی به جانبازان دفاع‌مقدس، تنها بخشی از اقدامات این استاد برجسته است.

در پایان این مراسم ضمن اهدای ارج‌نامه و هدیه بنیاد ملی نخبگان، لوح‌های تقدیر و هدایایی از طرف افراد و سازمان‌های مختلف به استاد ملک‌زاده اهدا شد؛ همچنین از کتاب زندگینامه دکتر ملک‌زاده با عنوان «والاشهر» و جایزه علمی «دکتر ملک‌زاده» که توسط مجمع خیّران فارس به پژوهشگر برتر در حیطه گوارش و کبد اهدا خواهد شد، رونمایی شد.

بر اساس اعلام بنیاد ملی نخبگان، در حاشیه این مراسم از دکتر بخشی؛ پزشک جانباز و ایثارگر و همچنین دکتر فرخ سعیدی؛ پزشک پیشکسوت با اهدای گل تقدیر به عمل آمد.

رضا ملک‌زاده در سال ۱۳۳۰، در والاشهر کازرون متولد شد. او پس از طی سال‌های تحصیل در مدارس والاشهر، کازرون و شیراز، در دوره پزشکی دانشکده پزشکی شیراز، پذیرفته شد و دوره تخصص را نیز در همین مرکز آموزش عالی گذراند، در سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵، موفق به گذراندن دوره فوق تخصص در ایران و انگلستان شد.

از مسئولیت‌های اجرایی این استاد علوم‌پزشکی می‌توان به چهار سال خدمت به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت آموزشی و پژوهشی وزارت بهداشت، پنج سال ریاست دانشگاه شیراز، معاونت پژوهشی و دبیری فرهنگستان علوم‌پزشکی، ریاست بخش گوارش و کبد و ریاست مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی دکتر شریعتی، ریاست مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، عضویت در هیات‌امنای دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، راه‌اندازی و سردبیری مجله AIM در فرهنگستان علوم‌پزشکی، تأسیس نخستین مرکز تحقیقات گوارش و کبد ایران، اجرای طرح پژوهشی بزرگ کوهورت سرطان معده و مری در استان گلستان به مدت ۱۲ سال و اجرای برنامه تنظیم خانواده برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی در طی این سال‌ها ضمن کسب جایزه مرحوم علامه طباطبایی (ره) از سوی بنیاد ملی نخبگان، توانسته در ردیف یک درصد دانشمندان جهان با بالاترین میزان ارجاع علمی در پزشکی بالینی از موسسه ISI از سال ۹۰ تاکنون نیز جای گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نخبگان رضا ملک زاده معاون تحقيقات وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۳۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی با حضور جمعی از چهره‌های هنری و ورزشی در حال برگزاری است.

به گزارش مهر،این مراسم دقایقی پیش با رسیدن پیکر زنده یاد اسکویی و تلاوت آیاتی از قران کریم رسما آغاز شد.

حمید رضا افتخاری مدیر رادیو صبا، مریم جلالی تهیه کننده، پیمان یوسفی و ... از دیگر حاضران در این مراسم هستند.

علی بخشی زاده معاون صدا با تسلیت به بازماندگان اسکویی بیان کرد: امروز روز سختی برای اهالی رسانه است که یکی از افراد خوشنام و کاربلد را بدرقه می‌کند. اسکویی مردی مهربان، بی ریا و بی تکلف بود.

وی اضافه کرد: او الحق استاد بود و به تمامی جوانان هر آنچه از پروتکل‌های ورزشی می‌دانست آموخته بود، اما متواضعانه مشتاق اطلاعات جدید بود. ما یکی از بهترین معلمان خود را در رسانه از دست دادیم. چه رازی است که یک نفر اینگونه محبوب می‌شود؛ همه شما را به این آیه سوره مریم دلالت می‌دهم که «به درستی کسانی که پاک عمل کردند و پاک نیت بودند خداوند آن‌ها را محبوب قلب‌ها می‌کند» و استاد مصداق این آیه کریمه بود.

بخشی زاده اظهار کرد: او در این شرایط سنی بسیار پرکار بود که حتی گاهی از او می‌خواستیم بیشتر به آموزش بپردازد و استراحت کند، اما اهل استراحت نبود و عاشق این کار بود.

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت درگذشت.

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۸ استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • برگزاری مراسم بازنشستگی و تجلیل از دکتر عراقی‌زاده
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • وداع با یکی از بهترین معلمان رسانه؛ راز محبوبیت اسکویی چه بود؟
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • بنیاد ایمنی هوایی لورا تابر باربور
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت