Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@08:42:29 GMT

پیشگیری از آفت مگس مدیترانه‌ای، ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۳۹۴۰

پیشگیری از آفت مگس مدیترانه‌ای، ضروری است

مرتضی فتاحی روز دوشنبه در نشست مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای که با حضور کشاورزان میبد درسالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای آفتی همگانی و اطلاعرسانی و آموزش‌های مرتبط با آن برعهده بخش دولتی است.

وی افزود: یکی ازعوامل به وجود آمدن آفت مگس میوه مدیترانه‌ای ، میوه‌هایی است که همراه با این آفت از خارج به کشور وارد شده‌اند که باید دراین ارتباط به قرنطینه محصولات خارجی و نیز قرنطینه محصولات هنگام جابجایی از استانی به استان دیگرتوجه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی یزد در ادامه تصریح کرد: رعایت اصول و طعمه پاشی توسط خود کشاورزان در ساعات آغازین روز نتیجه بهتری در مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای دارد.

رئیس جهاد کشاورزی میبد نیز دراین نشست با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی میبد زیر کشت انار است گفت :از بین بردن کامل آفت مگس مدیترانه‌ای درحفظ نبابات محال است اما با اقداماتی که شده با برپایی ۱۰ ایستگاه ردیابی در سطح شهرستان مشخص شد که زمان شروع حمله مگس مدیترانه‌ای اول خرداد ماه و اوج مبارزه با این آفت شهریور و مهر ماه است.

صدرپورکوثری افزود: کشاورزان از الان باید مبارزه با این آفت را با هماهنگی با جهاد کشاورزی وبا آموزش‌هایی که می‌بینند شروع کنند تا بتوانند میوه‌های سالم و خوبی را برداشت کنند درغیر این صورت با توجه به اینکه بیشترباغ‌های شهرستان درگیر این آفت می‌شوند مبارزه با این آفت مشکل خواهد بود.

وی به اقدامات انجام شده و آموزش‌های داده شده به صورت باغ به باغ و کشاورز به کشاورز اشاره کرد و با تاکید گفت: به هیچ عنوان سم پاشی انار توصیه نمی شود بلکه مبارزه با این آفت با گذاشتن تله‌ها و آغشته کردن طعمه ها به سم باید دنبال شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۶۱۹۷

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر جهاد کشاورزی زمین کشاورزی یزد مدیترانه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۳۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت: مقررشد؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند.


رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است؛ مجموعه عالی برای رویداد‌های فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه، قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و مرمت و بازسازی دارد که باید پیگیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود.


وی با اشاره به کف سازی، بدنه، نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت: با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است. مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از ۸۰۰ هکتار بافت تاریخی دارد گفت: برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن، در ۱۰ منطقه درحوزه بازآفرینی شهری، زیرسازی، بدنه سازی، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم.


بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود: در راسته بازار ۱۰ میلیارد تومان، گذر شاه جهان آباد ۴ میلیارد تومان، حمام و مسجد جامع شهیدیه ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت‌های تاریخی، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم.

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت