Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@14:54:05 GMT

دولت مستعفی یمن کنترل استان شبوه را به دست گرفت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۴۰۹۹

دولت مستعفی یمن کنترل استان شبوه را به دست گرفت


به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از شبکه خبری الجزیره، نیروهای دولت مستعفی یمن علاوه بر باز پسگیری اداره های استان شبوه، کنترل مخازن نفتی و پایگاه های نظامی این استان را هم به دست گرفتند.

پیش از این ائتلاف عربی متجاوز به یمن از تشکیل کمیته مشترک عربستان و امارات برای برقراری آتش بس در استان های جنوبی "شبوه" و "أبین" یمن خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین حال «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرده بود که کمیته مشترک عربستان و امارات، کار خود را روز دوشنبه آغاز می کند و ریاض و ابوظبی در بیانیه ای مشترک تمام طرف ها را به همکاری با این کمیته برای مهار درگیری ها و آرایش جدید نیروها در چارچوپ تلاش های نظامی ائتلاف دعوت کرده اند.

گفتنی است پیش از تسلط نیروهای «منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن بر استان شبوه، نیروهای امارات این منطقه را به سمت استان حضرموت در شرق یمن ترک کردند.

تحولات میدانی نشان می دهد که در حال حاضر نیروهای دولت مستعفی یمن ۸۰ درصد استان شبوه را پس گرفته اند و در حال حاضر نیروهای جدایی طلب (مورد حمایت امارات) کنترل استان عدن، ابین و حضرموت را به دست دارند.

عناصر جدایی طلب «شورای انتقالی جنوب» که مورد حمایت امارات هستند، در ماه گذشته پس از تصرف دو استان عدن و ابین در جنوب یمن و سرنگون کردن وابستگان عربستان در این استان ها، روز جمعه (۱ شهریور) با محاصره شهر "عتق" مرکز استان "شبوه" در جنوب یمن، آماده سیطره بر این استان و اخراج عناصر دولت مستعفی منصور هادی شدند.

ولی روز شنبه نیروهای دولت مستعفی یمن توانستند در درگیری هایی با شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب تسلط خود بر عتق را تثبیت کنند.

در همین حال «صالح الجبوانی» وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن در یک مصاحبه تلویزیونی، امارات را مسئول اتفاقات اخیر در این کشور و حمایت از جدایی طلبان برای تصرف استان های جنوبی دانست.

شورای انتقالی جنوب یمن در ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/ خرداد۹۶) با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است. این شورا با رهبری عیدروس الزبیدی استاندار وقت عدن طرح ها و اهداف امارات را پیش می برد که اختلافات بین دولت مستعفی و پیشین یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد.

از آن پس اختلافات میان این دو جریان تشدید و شهر عدن به عرصه درگیری های سیاسی و نظامی میان دولت منصور هادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب یمن (وابسته به امارات) شد و به دنبال اعلام خبر خروج نیروهای اماراتی از یمن در تابستان امسال و عیان شدن اختلافات در ائتلاف سعودی - اماراتی، جدایی طلبان به طور رسمی به مواضع وابستگان سعودی در جنوب یمن حمله کردند.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی در قالب ائتلاف عربی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌ کنند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری

عبدالحسین روح‌الامینی معاون استان های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با توضیح در مورد تنظیم فهرست شورای ائتلاف شهر ری گفت: اتفاق تلخی بود.

دریافت 23 MB

دیگر خبرها

  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳