Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-05@23:49:35 GMT

«وحدت امت در سایه کتاب و سنت» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۴۲۰۲

«وحدت امت در سایه کتاب و سنت» منتشر شد

به گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه مذاهب اسلامی؛ کتاب وحدة‌الامة فی ظل‌الکتاب والسنة (وحدت امت در سایه کتاب و سنت) تألیف حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، با همکاری ناشران تونسی و مصری فعال در حوزه تقریب منتشر شده است.

ندا ملکی، معاون پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی، با اشاره به چاپ این کتاب در زمینه تقریب مذاهب اسلامی به زبان عربی توسط انتشارات این دانشگاه گفت: این کتاب با عنوان وحدة‌الامة فی ظل‌الکتاب والسنة، توسط رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، حجتالاسلام محمدحسین مختاری با مقدمه‌ای از دو نفر از چهره‌های مشهور جهان اسلام؛ آیت‌الله تسخیری و استاد الجعبیری- از علمای برجسته تونس- به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: تولید محتوای تقریبی به زبان‌های عربی و انگلیسی که زبان مخاطبان ما است، جزء برنامه‌های دانشگاه است و این کتاب در راستای این هدف به زبان عربی و در ۳۷۶ صفحه منتشر شده است. امید است دانشجویان، اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام از محتوای غنی این کتاب که به نورانیت کلام‌الله و سنت و روایات معصومین(ع) عجین است، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه دانشگاه مذاهب اسلامی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»

«شمع محفل» پنجمین دفتر از مجموعه «قله‌ها به آسمان نزدیکترند» به قلم محمدعلی عباسی اقدم است که به زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی اختصاص یافته است. این کتاب همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رونمایی می‌شود.

کتاب روایت سبک زندگی و تلاش‌های علمی و عملی عالم عامل و وارسته‌ای است که قریب چهل سال در عرصه سیاست حضور موثر و مفیدی داشت و در «بن بست» ها و بزنگاه‌های دشوار دوران مبارزه با رژیم پهلوی، نقش‌آفرینی و گره‌گشایی کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وقت و انرژی خود را در عرصه دشوار تعلیم و تربیت مصروف داشت که حیاتی‌ترین و مهمترین نیاز کشور را تربیت نیرو و در یک کلام «انسان سازی» می‌دانست.

«شمع محفل» روایت فرازهایی کوتاه از زندگی بلند عالم ناشناخته‌ای است که با برپایی جلسات تفسیر قرآن و اخلاق در مسجد جامع تهران در طول چهل سال متوالی، فصل نوینی در ترویج معارف الهی رقم زد. «شمع محفل» پنجمین دفتر از مجموعه «قله ها به آسمان نزدیکترند» از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی در ۲۹۶ صفحه چاپ و منتشر می‌شود. «اقیانوس آرام»، «آن مرد بی نهایت»، «کرشمه ماه» و «بهشتی در این حوالی» از دیگر کتاب‌های این مجموعه است.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • احترام سبب وحدت مضاعف در بین مذاهب اسلامی می شود
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • حجاج حال معنوی سفر زیارتی را از دست ندهند
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • از پرداخت بیش از ۴ هزار وام متاهلی به دانشجویان پزشکی تا تاکید بر استفاده دانشگاه‌ها از سند دانشگاه اسلامی
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند