Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@11:58:42 GMT

کسب و کار‌های نوین صنایع فرهنگی حمایت می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۴۲۰۴

کسب و کار‌های نوین صنایع فرهنگی حمایت می‌شود

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی؛ تفاهم نامه‌ای میان سیدعلی صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، فردا سه‌شنبه، پنجم شهریورماه به منظور رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و حمایت از کسب و کار‌های نوین در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق با مشارکت صاحبان ایده‌های نوآورانه فرهنگ‌بنیان و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی و کاربردی متقابل، منعقد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش میزان اشتغال در بخش فرهنگ، هنر و رسانه، بهبود و تسهیل فضای کسب و کار‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای، پشتیبانی از کارآفرینان و جذب سرمایه، حمایت از نوآوری و تقویت و توسعه صنایع فرهنگی، توسعه صادرات و تبادل فناوری‌های نرم در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، حمایت از توسعه بازار فرهنگ و هنر از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

حمایت از ایجاد پردیس‌ها، مراکز رشد و مراکز مشاوه کارآفرینی تخصصی، حمایت از راه‌اندازی شهرک کسب و کار‌های نوپای فرهنگی، حمایت از راه‌اندازی فن بازار ملی صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال، طراحی و برگزاری رویداد‌های فرهنگی، هنری، رسانه‌ای در سطوح استانی و ملی، برگزاری کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی بلندمدت و کوتاهمدت و نشست‌های تخصصی دانش‌افزایی در سطوح استانی و ملی، همکاری در تألیف، چاپ و انتشار مقالات و کتب تخصصی و انجام مطالعات و پژوهش‌های تخصصی و کاربردی، از جمله موضوع‌های فعالیت مشترک این تفاهم‌نامه است.

به منظور حسن اجرای این تفاهم‌نامه و تدوین قرارداد طرح‌های اجرایی، تعیین مصادیق علمی و عناوین پژوهشی و دیگر موضوعات مرتبط، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار طرفین تشکیل خواهد شد و میزان همکاری هریک از طرفین در تأمین امکانات و اعتبارات، توسط این کمیته تعیین و اعلام می‌شود.

همچنین قرارداد برگزاری دوره کوتاه‌مدت مدیریت ارشد کسب و کار در صنایع فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد می‌شود.

این قرارداد میان محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضاء می‌رسد.

هدف از این دوره، آموزش و توانمندسازی معرفی شدگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در دوره مدیریت اجرایی صنایع فرهنگی به مدت ۱۴۴ ساعت است.

محتوای این دوره آموزشی بر اساس ماده ۳ این قرارداد؛ توسعه مهارت‌های فردی و ارتباطی مدیران و صاحبان کسب و کار‌های صنایع فرهنگی و خلاق، محیط شناسی فرهنگی، اصول صادرات محصولات فرهنگی، آشنایی با مقررات بیمه و مالیات، مبانی سازمان و اصول مدیریت در صنایع فرهنگی و خلاق، برنامه‌ریزی و تفکر استراتژیک در صنایع فرهنگی و خلاق، خلاقیت، نوآوری، کارآفرینی و ارزش آفرینی در فرآیند مدیریت صنایع فرهنگی و خلاق، نوآوری مدل‌ها و طرح‌های کسب و کار در صنایع فرهنگی و خلاق، بازاریابی و بازاریابی دیجیتالی در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت مالی و حقوقی، بودجه‌ریزی عملیاتی، تأمین سرمایه در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت پروژه و کسب و کار‌ها در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت منابع انسانی در صنایع فرهنگی و خلاق، مدیریت زنجیره تأمین در صنایع فرهنگی و خلاق، تجاری‌سازی در صنایع فرهنگی و خلاق و فناوری‌های نوین و کاربرد آن در صنایع فرهنگی و خلاق است.

همچنین قرارداد نگارش طرح کسب و کاریهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاددانشگاهی، بین معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منعقد می‌شود.

موضوع این قرارداد، ارائه خدمات نگارش ۵۰ طرح کسب و کار صنایع فرهنگی، هنری، رسانه و تولیدات محتوایی دیجیتال برای متقاضیان معرفی شده از سوی وزارت ارشاد است.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا دانشگاه جهاددانشگاهی تفاهم نامه همکاری وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.   در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:   «بسم الله الرحمن الرحیم   در نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.   شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.   دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.   اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور