Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@17:14:38 GMT

بازتاب رسانه های خارجی از شوک سفر ظریف به جهان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۴۲۵۲

رسانه های خارجی از دیدگاههای ضدو نقیض، درباره موفقيت های ديپلماتيك ظریف در سفر به چند کشور اروپایی منتهی به فرانسه گفته اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 همزمان با پایان نشست رهبران کشورهای صنعتی جهان با موضوعیت ایران ورود وزیر امورخارجه ایران بر فراز فرانسه همه را شوکه و غافلگیر کرد.

 هیاهوی رسانه ای از گمانه زنی های مختلف حکایت دارد که فردی که در هفته گذشته با وجود تحریم در آسمان برخی از کشورهای اروپایی وابسته به آمریکا تردد می کرد ناگهان وارد فرانسه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی از این هیاهو نگذشت که موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی این خبر را تایید کرد و گفت: آقای ظریف در راستای اجرای تعهدات برجامی اروپا و اعضای ۱+۴ و همچنین ابتکاری که بین روسای جمهور ایران و فرانسه در جریان است ساعاتی پیش به دعوت وزیر خارجه فرانسه به شهر "بیاریتز" محل برگزاری اجلاس جی هفت رفت تا جزئیات این طرح مجدد بررسی شود.

رویترز نیز، به نقل از یک مقام ارشد ایرانی گفت وزیر خارجه برای بررسی پیشنهادات مکرون درباره حفظ برجام به بیاریتز فرانسه، محل برگزاری اجلاس جی7 رفته است.

سفر وزیر امور خارجه کشورمان به "بیاریتز" در حاشیه اجلاس گروه هفت بطور گسترده‌ در رسانه‌های جمعی ایتالیا و به ویژه نشریات این کشور هم داشت.

برخی نشریات ایتالیایی در گزارش‌های مختلف، اما با مضامین مشترک نوشتند: در یک اقدام کاملأ غیرمنتظره، روز گذشته هواپیمای ایرباس" آ ۳۲۱" حامل محمد جوادظریف، وزیر امور خارجه ایران، در فرودگاه "بیاریتز" به زمین نشست. کاخ الیزه و منابع ایرانی اعلام کردند که حضور ظریف در بیاریتز به دعوت امانوئل ماکرون بوده است، اما قرار نبوده که وزیر امور خارجه ایران در اجلاس گروه هفت شرکت کند.

به گفته منابع کاخ الیزه، وزیر امور خارجه ایران روز جمعه گذشته در پاریس با مقامات عالیرتبه فرانسوی دیدار و گفتگو کرده بود و موضوع ایران در میان رهبران گروه ۷ نیز به صورت گسترده مطرح شده بود.

به همین دلیل پاریس تصمیم گرفت با دعوت از ظریف به فرانسه در حاشیه اجلاس گروه هفت، وی در جریان آخرین گفتگو‌ها قرار گیرد تا "تنش‌ها کاهش داده شده و فضایی برای مذاکره ایجاد شود. " حضور یک مقام عالیرتبه کشوری با مناسبات جنجالی با کشور‌های گروه هفت در حاشیه اجلاس سران این کشورها، امری بی سابقه است و حضور ظریف در "بیاریتز" یک موفقیت دیپلماتیک برای ماکرون به شمار می‌رود.

نشریه "کوریره دلاسرا"، پرشمارگان‌ترین روزنامه چاپ ایتالیا نوشت: ایران به گسترش نفوذ نظامی و سیاسی خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد و به همین دلیل مناسبات بین این کشور و جامعه بین الملل، در کانون مذاکرات اجلاس سران کشور‌های گروه ۷ قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از امانوئل مکرون اعلام کرد: رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی اعلام کرده است، این تصمیم شخصی ماکرون بود که ظریف را دعوت کند.

پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان " حضور غافلگیر کننده مقام ایرانی (محمد جواد ظریف) در حاشیه نشست سران گروه هفت در فرانسه " نوشت: نام وزیر خارجه ایران در فهرست اولیه شخصیت‌های دعوت شده به نشست سران گروه هفت در بیاریتس فرانسه توجه همگان را به خود جلب کرد.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در پایگاه اینترنتی نوشت: حضور غیر منتظره وزیر امور خارجه ایران در اجلاس گروه هفت در حالی صورت گرفت که رئیس جمهور آمریکا با دیگر سران حاضر در این نشست، بر سر ایران و روسیه اختلاف نظر پیدا کرده بود. وزیر امور خارجه کشورمان هم اکنون(دوشنبه شب) در پکن است.  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: ظریف اجلاس گروه هفت دیدار ظریف سفر اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و چین

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه با وزیر دفاع چین دیدار کردند. 

وزیر دفاع کشورمان در این اجلاس سخنرانی کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازتاب تظاهرات دانشجویان در جهان
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • بازتاب گسترده سفر رئیسی به پاکستان در رسانه‌های این کشور