Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@17:53:45 GMT

فلسفه وجودی کارمندان خدمت به مردم و امیدآفرینی است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۴۴۲۸

فلسفه وجودی کارمندان خدمت به مردم و امیدآفرینی است

به گزارش ایرنا، لقمان خسروپور عصر روز دوشنبه در آیین تجلیل از کارمندان نمونه شهرستان بوکان که در سالن شهید رجایی فرمانداری برگزار شد، افزود: در شرایطی که دشمنان با تمام ظرفیت‌ها و ثروت‌های اقتصادی خود و با ایجاد تحریم‌های ظالمانه برای ضربه‌زدن به نظام وارد میدان شده است، باید مدیران و کارمندان ما روح امید و نشاط را در جامعه رواج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک هفته دولت و روز کارمند اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی کاملی برای مدیران و کارمندان دولت هستند که خون خود را در راه خدمت به مردم و رضایت خداوند هدیه کردند.

وی با بیان اینکه کارمندان در کنار مدیران خود در این شرایط حساس باید کار جهادی و خدمت بدون منت به مردم را در پیش گیرند افزود: کارمندان باید از تمام ظرفیت‌های خود جهت خدمت به مردم استفاده کننند. 

وی مردم را صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مردم در ادارات باید مورد تکریم قرار گرفته و تکریم به مردم سرلوحه کار همه ما مسولان باشد.

امام جمعه بوکان نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و روز کارمند گفت: کارمند کسی است که با افکار و اندیشه نوگرایانه خود در راستای عمران و آبادانی کشور و ارتقایی جایگاه مردم تلاش می‌کند.

ماموستا ملاعباس احمدی با اشاره به اینکه مبنای کارمندی رعایت برخی اصول و معیارها و فرصتی مغتنم برای خدمتگزاری صادقانه به مردم است، اضافه کرد: کارمندان باید برای رضای خدا و خدمت به خلق با شرافت و صداقت کار کنند.

وی به خصلت و منش شهیدان دولت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: وجدان‌کاری و صداقت از ویژگی‌های این بزرگواران بود و دولتمردان ما باید آنها را اسوه و الگوی خود قرار دهند. 

در پایان این مراسم از ۶۰ کارمند نمونه این شهرستان با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد. 

دوم تا هشتم شهریور هر سال به مناسبت گرامیداست یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام جمعه انقلاب و نظام ثروت جامعه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان

سازمان اداری و استخدامی به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد که دریافت هدیه در مقابل انجام وظایف مرتبط با شغل کارمندان دستگاه‌های اجرایی از قبیل امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه از تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس قانون ممنوع است و در صورت مشاهده تخلف، با دهنده و گیرنده هدیه برخورد قضایی می شود و مدیران و سرپرستان کارمندان نیز موظف به نظارت و پاسخگویی هستند.

به گزارش ایسنا، دفتر تعالی فرهنگ سازمانی و سلامت اداری سازمان اداری و استخدامی با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری را در خصوص ممنوعیت رشوه، سوء استفاده از مقام اداری و دریافت هر گونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه متذکر شد.

در این بخشنامه به علت وجود تعارض منافع جدی، دریافت هر گونه هدیه به هر شکل و تحت هر عنوان توسط کارکنان دولت در همه سطوح و در شئون مختلف اداری از جمله حوزه‌های ارزیابی عملکرد، نظارت و بازرسی، صدور مجوز، مالی و پشتیبانی در خصوص مناقصه، مزایده، عقد قرارداد و نظایر آن از افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی ممنوع اعلام شده است.

بر اساس ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است و استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

همچنین طبق این بخشنامه، بر اساس ماده ۹۰ قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که وظایف خود را با دقت، سرعت، صداقت، امانت، گشاده‌رویی، انصاف و تبعیت از قوانین و مقررات عمومی و اختصاصی دستگاه مربوطه انجام دهند و در مقابل عموم مراجعان به طور یکسان و دستگاه ذی‌ربط پاسخگو باشند.

سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر لزوم رعایت این بخشنامه و انجام مراقبت و رصد مستمر موضوع در تمامی سطوح ستادی و واحدهای تابعه، تاکید کرد که در صورت مشاهده موارد تخلف، افراد خاطی اعم از دهنده و گیرنده هدیه، باید جهت طی مراحل قانونی به بالاترین مقام دستگاه اجرایی یا مقامات و مدیران مجاز یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی معرفی شوند.

بخشنامه صادره در پایان، مطابق ماده ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، مسئولیت نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان در انجام وظایف محوله را مدیران و سرپرستان بلافصل عنوان و تاکید کرده که در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند و در صورتی که این موضوع در حیطه مدیریت مسئولان مزبور مشاهده و اثبات شود، علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی، با مدیران و سرپرستان کارمندان نیز که در جلوگیری از این موضوع اهمال کرده باشند نیز مطابق قوانین مربوط، رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی : کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است
  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • کارکنان دولت حق دریافت هدیه را نخواهند داشت
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • همدان نیازمند کارگر و کارمند در بخش خصوصی