Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@03:30:18 GMT

تمرکز زدایی از تهران سبب رشد فیلمسازی می‎شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۵۲۷۰

تمرکز زدایی از تهران سبب رشد فیلمسازی می‎شود

بیطرفان با استقبال از برگزاری جشنواره های فیلم در شهرستان ها گفت: تمرکز زدایی از تهران سبب رشد فیلمسازی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «علی بیطرفان» در حاشیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان از برگزاری جشنواره های در استان ها به عنوان یک رویداد خوب و خلاقانه یاد کرد و گفت: چند سالی است که جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فجر، کودک و نوجوان، فیلم کوتاه و سینما حقیقت در شهرستان ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل موسسه سینمایی هفت نما افزود: این مساله سبب جلوگیری از تمرکز جشنواره ها در تهران می شود که برای سینما بسیار مهم و ضروری است.


وی با اشاره به استقبال مطلوب از جشنواره ها در استان های مختلف تصریح کرد: در جشنواره فجر که همیشه با ازدحام بالای مخاطب مواجه بوده است و هم اکنون نیز امکان تماشای فیلم برای مخاطبان شهرستان ها فراهم شده است.


بیطرفان، تمرکز زدایی از تهران را سبب رشد فیلمسازی عنوان کرد و اظهار داشت: این مساله به رونق سینما کمک می کند. جشنواره کودک و نوجوان هم که جزو جشنواره های مهم کشور بوده و تنها و معتبرترین جشنواره این حوزه است می‌تواند نقش مهمی در رونق سینمای این ژانر داشته باشد.


این فیلم ساز قمی با تاکید بر اهمیت سینمای کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: این ژانر، ژانر مهم و اساسی در سراسر جهان است اما متاسفانه در ایران اگر چه جزو ژانرهایی است که به آن توجه می‌شود و در طول سال چند فیلم کودک و نوجوان داریم اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.


وی افزود: البته همین میزان از توجه هم می‌تواند جای امیدواری داشته باشد که برگزاری جشنواره کودک و نوجوان و آوردن آن به شهرستان باعث تشویق فیلمسازان شده و کودکان و نوجوانان را به این سمت سوق می دهد.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دولت اردبیل عید غدیر شیراز روز جهانی مسجد شبستان یزد روزنامه کانون های فرهنگی هنری مساجد وزیر کشور سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است