Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا داورزنی دوشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح یک پروژه ورزشی در شیراز افزود: در حوزه بخش خصوصی ۲۶ هزار باشگاه و ۱ هزار نفر پرسنل در سطح کشور فعال هستند که به۳ میلیون نفر خدمات ارایه می دهند و نزدیک به ۱ هزار میلیارد تومان از طرف مردم و بخش خصوصی برای باشگاه های بدنسازی، فیتنس و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. سرمایه گذاری شده است.

وی با تمجید از قهرمان ملی امید نوروزی برای سرمایه گذاری در این پروژه گفت: تجهیز این پروژه بیش از ۲ ‪ میلیارد برای خرید دستگاه و تجهیزات هزینه بردار است بنابراین تکمیل این پروژه به همینجا ختم نمی شود و لازمه تکمیل آن حمایت جدی از  طرف مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس و وزارت خانه ورزش کشور است.

معاون وزیر ورزش و جوانان از افتتاح سالن ۶ هزار نفری شیراز  نیز خبر داد و گفت: با توجه به ترکیب جمعیت سالن ۶ هزار نفری شیراز احتمال افتتاح آن مصادف با دهه فجر است. این سالن ظرفیت خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف آسیا جهانی دارد.

داورزنی در خصوص سرانه ورزشی گفت: به جرات می توان گفت در سال های بعد از انقلاب حدود ۱۲ هزار هکتار فضای ورزشی ساخته شده همچنین ۴‪ هزار هکتار فضای نیمه تمام داریم هدف دولت نیز افزایش بیشتر فضای ورزشی کشور است.

وی ادامه داد: مهم این است که دسترسی مردم به فضاهای  ورزشی تسریع شود البته در این خصوص باید جلوی گران شدن ورزش برای مردم گرفته شود اگرچه بعضی از  اقشار جامعه می توانند هزینه زیادی برای ورزش پرداخت کنند اما هدف اصلی دسترسی آسان قشر مستضعف به فضاهای ورزشی است.

وی اضافه کرد: تلاش وزارت ورزش افزایش فضای ورزشی در سطح استان هاست همانند اقداماتی که مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس انجام داده که فضای ورزشی در استان فارس افزایش چشمگیر داشته که در این راستا باید به بانوان و فضاهای در اختیار آنها نیز توجه ویژه داشت.

داورزنی در خصوص حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: دولت باید تسهیلاتی برای بخش خصوصی ایجاد کند که بخش خصوصی بتواند در این زمینه سرمایه گذاری داشته باشد تا روزی شاهد فعالیت ‪جمعیت ۵۰ هزار نفری در حوزه ورزش باشیم.

وی ادامه داد: در استان فارس بالغ ۲۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته وجود دارد که در رشته های مختلفی در حال فعالیت هستند باید با حمایت و پشتیبانی این تعداد جمعیت را افزایش دهیم.

داورزنی با بیان اینکه جامعه ایران جامعه جوانی است گفت: اگر امکانات گران شود مردم ورزش را تبدیل به کالای لوکس می کنند تلاش دولت این است که امکانات را به گونه ای سازمان دهی کند که تمامی اقشار به ویژه قشر آسیب پذیر بتوانند از امکانات بهتر استفاده کنند.

وی در پاسخ به تعداد پروژه های در حال ساخت گفت: در مراکز اکثر استان ها مانند سنندج، شیراز، مشهد و... سالن های شش هزار نفری در حال ساخت هستند و در بعضی شهرها مانند اردبیل و ارومیه به بهره برداری رسیده اند. و میزبانی آن ها در جام جهانی والیبال و برگزاری مسابقات رسمی والیبال در آن ها به نوعی ارتباط با دنیا محسوب می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش فصل مشترک ملت هاست گفت: استادیوم های ۱۵ تا ۵۰ هزار  نفره مانند استادیوم یادگار امام در تبریز، استادیوم ثامن مشهد، استادیوم نقش جهان اصفهان از برکت جمهوری اسلامی به وجود آمده است. در کنار ساخت و بهره برداری این ورزشگاه ها، سالن های تخصصی و چند منظوره دیگری نیز ساخته شده است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۹ هزار مکان در اختیار سازمان ورزش قرار دارد. با توجه به اعدادی که سایر ارگان ها دارند این عدد قابل توجه است.

کد خبر 4703172

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا داورزنی وزارت ورزش و جوانان شیراز هفته دولت بوشهر قزوین شیراز ایلام شهرکرد گرگان عید غدیر خم یاسوج خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی استانداری سمنان کهگیلویه و بویراحمد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • اختصاص۱۳۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی گناباد
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟