Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@03:34:49 GMT

ترامپ: ناراحتم که چرا تعرفه‌های چین را بالاتر نبردم!

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۶۱۲۱

کاخ سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور ترامپ در روز جمعه خواهان این بوده است که تعرفه‌های چین را حتی بالاتر هم ببرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور ترامپ در روز جمعه خواهان این بوده است که تعرفه‌های چین را حتی بالاتر هم ببرد. این بیانیه در حالی مطرح شد که ترامپ اشاره کرد نمی‌خواهد پیگیر خواسته خود از شرکت‌های آمریکایی برای ترک بازار چین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این که دونالد ترامپ در حاشیه اجلاس جی۷ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت که تمایل داشته در مورد افزایش ۵ درصدی تعرفه‌های چین تجدید نظر کند، سوالات بسیاری در مورد معنای حرف آقای رییس‌جمهور مطرح شد.

پس از آن، استفانی گریشام، یکی از سخنگویان کاخ سفید، برای شفاف‌سازی سخنان رییس‌جمهور آمریکا گفت: رییس‌جمهور ترامپ به این دلیل تمایل به تجدید نظر در مورد اقدام خود را تایید کرد که او می‌خواست تعرفه‌ها را بیش از این افزایش دهد.

ترامپ همچنین دیشب در سخنانی دیگر گفت: من می‌توانم وضعیت اضطراری ملی اعلام کنم. من معتقدم وقتی آنها سالانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد دلار از ما سرقت می‌کنند و با در نظر گرفتن سرقت دارایی‌های معنوی، آنها سالانه حدود ۱ تریلیون دلار از ما دزدی می‌کنند.... این از بسیاری از جهات یک وضعیت اضطراری است.

ترامپ گفت: البته من در نظر ندارم همین حالا این کار را بکنم، چرا که در حال حاضر ما به خوبی با چین کنار آمده‌ایم و در حال مذاکره هستیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترامپ رئیس جمهور آمریکا چین تعرفه جنگ تجاری اجلاس سران گروه هفت فرشاد مقیمی علی اصغر مونسان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز کارمند گروه هفت محسن حاجی میرزایی شهید باهنر نفتکش آدریان دریا هفته دولت شهید رجایی حوزه انتخابیه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران امروز با حضور انسیه خزعلی معاون رییس جمهور، قاسم عمو عابدینی معاون وزارت علوم تحقیقات و فناوری، محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران و زهرا ناظم بکایی رییس دانشگاه الزهرا افتتاح شد.

رییس دانشگاه تهران در این مراسم با اعطای حکمی انسیه خزعلی معاون رییس جمهور را به عنوان عضو وابسته هیات علمی و عضو هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی و منصوب کرد.

خزعلی در واکنش به این حکم گفت: من هیچ مسئولیتی را اگر نتوانم کار کنم قبول نمی کنم.

محمد مقیمی، همچنین جمیله علم الهدی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر رییس جمهور را به عنوان عضو دیگر هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران معرفی کرد.

در ادامه رییس دانشگاه تهران فاطمه یزدیان دانشیار دانشکدگان علوم وفناوری های میان رشته ای را به ریاست این دانشکده منصوب کرد.

کد خبر 6094351

دیگر خبرها

  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رییس‌جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد