Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@06:07:34 GMT

لزوم شناسایی آفات مداحی/ افراد متخصص ورود کنند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۰۶۳۰۴

لزوم شناسایی آفات مداحی/ افراد متخصص ورود کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علیرضا مرادی ذاکر و مداح پیشکسوت استان مرکزی و عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک عصر روز گذشته چهارم شهریور در همایش طلایه‌داران محرم که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، گفت: از ذکر و مداحی رزمندگی را فهمیدم، ما مداحان به جای این که بستر امن و مطمئنی برای شهرت اجتماعی و برای رسیدن به امیال درونی بسازیم باید از مداحی سنگری بسازیم تا ما را در برابر امیال حفاظت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ما از مداحی دریافت دیگری داشته و داریم، حوزه مداحی سنگر و جبهه بزرگ است و ابتدا و انتها ندارد، تصریح کرد: آنچه که مداحان تربیت شده دفاع مقدس دریافت کردند با آنچه که امروز ظهور و بروز می‌کند متفاوت است، نقد من به مداحی امروز خصمانه نیست و نظر دوستانه دارم تا بتوانیم آسیب‌ها را برطرف کنیم.

مرادی لزوم شناسایی آفات به منظور آفت‌زدایی را مهم برشمرد و اضافه کرد: افرادی که تخصص ندارند در مرحله آسیب شناسی مداحی ورود پیدا نکنند چراکه در هر حوزه افرادی باید وارد میدان شوند که تخصص لازم را دارند تا بتوانند آفت‌ها را در مرحله اول شناسایی کرده و در مراحل بعد از بین ببرند لذا تا آفات را نشناسیم مبارزه ما با آفت مبارزه کورکورانه است.

این مداح پیشکسوت خاطرنشان کرد: برخی از افراد با شیوه‌های نادرست قصد دارند مداحی را از بین برده و سبک کنند، براین اساس می‌گویند قید و شرطی وجود ندارد، هر چه می‌خواهید بخوانید. در حوزه مداحی ما به ولی خدا اقتدا می‌کنیم، ما مداحان انسان‌های رها‌شده‌ای نیستیم و ولیّ خدا هر زمان هرچه بگوید اطاعت امرش بر ما واجب است.

مرادی با اشاره به اینکه رهبری بایدها و نبایدهای مداحی را گوشزد فرمودند، اظهار کرد: نتیجه منبر و تبلیغ باید دریچه‌ای به سوی نور، اخلاق، توحید، یکتاپرستی و مبارزه با ظلم و ستم باشد. مداحان سینه‌زنان را بی‌خیال تربیت نکنند که هرچه در جامعه اتفاق افتاد افتاد، روضه‌خوان نباید به گونه‌ای تربیت شود که تمام هنرش گریاندن مردم باشد بدون این که تعهدی در جامعه ایجاد کند اگر افرادی در این مسیر حرکت کنند حرکت آنان در مسیر حق نیست.

رئیس بنیاد دعبل استان مرکزی در بخشی از سخنان خود به متن‌های بی‌محتوا نیز اشاره کرد و گفت: آنچه مورد توجه است این است که گاهی نوع مداحی‌ها استرس‌زا هستند و نمی دانیم از کجا آمده و از کدام منبع است. اینکه محتوای مداحی چیست برای ما بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه امروز متن‌های مداحی از محتوا خالی است و آن چیزی است که گریبان برخی از هیئت‌های مذهبی ما را گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه خروجی هیئت‌های مذهبی به جای اینکه محسن ‌حججی باشد، قلیان‌کش است که پس از هیئت پای قلیان می‌نشینند، بیان کرد: خروجی یک هیئت فردی همچون محسن حججی است که در مقابل جلاد می‌ایستد و کشیش مسیحی در وصف او می‌گوید من در عمق چشمان این جوان، مسیحی که ۵۰ سال دنبالش بودم را پیدا کردم.

این پیشکسوت مداحی با تاکید بر اینکه در مداحی‌ها نباید امام حسین علیه السلام را در مقابل خداوند متعال قرار داد و قرار دادن آن‌ها کار درستی نیست اظهار کرد: بزرگانی که ما توقع داشتیم از جریان‌سازی درست مداحی حمایت کنند از جریان‌سازی متوسط و ضعیف مداحی حمایت می‌کنند. نتیجه جریان‌سازی مداحی باید تربیت جامعه سالم باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی علیرضا مرادی طلایه داران محرم مداحی آسیب شناسی مداحی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • عکس| مداحی جدید و جنجالی مهدی رسولی
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم