Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در همایش تاریخ شفاهی، گویش و لهجه‌های فرهنگ قزوین گفت: بیگانگی جوانان قزوین با لهجه اصیل این شهر، تهدیدی برای هویت شهر در نسل‎های آینده است.

مهدیه قافله‌باشی با اشاره به اسقبال مردم از غذا‌های سنتی قزوین افزود: باید راهکار‌های مناسبی هم برای حفظ و حراست از فرهنگ، آداب و رسوم و به ویژه لهجه قزوینی اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر هم گفت: شورای شهر باید برنامه جامعی درباره حفظ ریشه‌های فرهنگ قزوین از جمله لهجه داشته باشد.
حکمت‎اله داودی با بیان اینکه سال گذشته تمرکز بر روی مشاغل فراموش شده بود افزود: امسال تلاش می‎کنیم به موضوعات دیگر از جمله لهجه و آداب و رسوم بپردازیم.

نهم شهریور سالروز انتخاب قزوین به عنوان پایتخت سلسله صفویه، روز قزوین نامگذاری شده و سوم تا نهم شهریور هفته فرهنگی قزوین است.

قزوین، نیم قرن پایتخت صفویه در دوره شاه طهماسب بود و پس از آن، پایتخت به اصفهان منتقل شد.

انتهای پیام/ک

همایش تاریخ شفاهی، گویش و لهجه‌های فرهنگ قزوین همزمان با هفته فرهنگی قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسئول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران گفت: هدف آمریکا و دنیای صهیونیست، تک قطبی شدن جهان است تا دنیا را تحت سیطره خود قرار دهد.
سردار ابراهیم پور با تأکید بر ضرورت آگاه سازی خانواد‌ها به خصوص نسل کنونی جامعه افزود: اکنون تمام شبکه‌های جهان، تحت سیطره آمریکا و صهیونیست است و محور خانواده را نشانه گرفتند و محتوای سریال‌های آنها، حرام خوری است که متأسفانه بعضی سریال‌های ما هم، این فساد را عادی سازی می‌کنند.
مسئول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران تصریح کرد: دشمن با ترور ۱۷ هزار شهید و ۸ سال جنگ تحمیلی با مشارکت ۲۶ کشور نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند به همین دلیل اقدامات دیگری، چون تحریم اقتصادی، فزهنگی و سیاسی با اهداف براندازی نظام پیش گرفتند.
سردار براهیم پور با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تفکر مقاومت را در جهان ترویج کرد، افزود: انقلاب اسلامی نه سلطه پذیر و نه سلطه گربود و اکنون تفکر مقاومت فراگیر شده و نتیجه این تفکر شورش بیش از ۳۴۰ دانشگاه علیه یهود به خاطر نسل کشی در غزه شورش کردند.

دیگر خبرها

  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • غذاهای محلی ریشه در آداب‌و رسوم جامعه دارد
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش هفته عقیدتی سیاسی سپاه
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • ۴ ویژگی منحصربه‌فرد در کتاب‌های تاریخ شفاهی
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد