Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فهیمی‌نسب گفت: دغدغه هر مجموعه و مرکز فرهنگی باید مبانی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری و منویات ایشان باشد.

«مهدی فهیمی نسب» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، پیرامون معضل فقر فرهنگی در برخی مناطق اظهار داشت: فقر انواعی دارد که از آن جمله فقر فرهنگی است. در برخی مناطق فقر فرهنگی نسبت به دیگر مناطق بیشتر است که منطقه قهجاورستان، یکی از مناطقی است که علاوه بر فقر اقتصادی، از فقر فرهنگی نیز رنج می برد و در چنین مناطقی فعالیت های فرهنگی بسیار پراهمیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الامر(عج) مسجدجامع قهجاورستان ادامه داد: با توجه به اینکه مسجد جامع که پایگاه فعالیت کانون فرهنگی صاحب الامر(عج) است، محل برگزاری نماز جمعه است، امور فرهنگی و فعالیت های فرهنگی نماز جمعه بر عهده کانون فرهنگی هنری صاحب الامر(عج) است.

 

وی از اجرای طرح وارثان آدینه در ضمن فعالیت های این کانون گفت و افزود: یکی از برنامه های مهم کانون فرهنگی هنری صاحب الامر(عج) قهجاورستان، طرحی است با عنوان وارثان آدینه که ویژه کودکان و نوجوانان منطقه قهجاورستان است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الامر(عج) قهجاورستان تصریح کرد: در این طرح که برای بازه سنی 5 تا 15 سال در نظر گرفته شده است، کارت های نماز برای افرادی که در نمازهای جمعه و مغرب و عشاء مسجد جامع شرکت می کنند صادر و به صورت ماهانه به افرادی که بیشترین حضور را در این نمازها ثبت کرده باشند، هدایی اهدا می شود.

 

وی از برگزاری اردوهای جهادی از سوی کانون صاحب الامر گزارش داد و افزود: برگزاری اردوهای فرهنگی و نیز اردوهای جهادی با همکاری پایگاه بسیج مسجد از دیگر برنامه هایی است که در قالب پایگاه بسیج برگزار و از سوی کانون صاحب الامر، برنامه های فرهنگی در آن ها اجرا می شود. اردوهای جهادی ما در منطقه درود برگزار شد که هم یک اردو بود و هم یک کار جهادی.

 

فهیمی نسب درباره برنامه های مفرح تابستانی کانون صاحب الامر(عج) بیان کرد: برنامه های مفرحی نیز در تابستان ها در کانون صاحب الامر برگزار می شود که «هندوانه» یکی از این برنامه ها است؛ هندوانه عنوان طرحی است که از تابستان 94 تاکنون هرسال و در فصل تابستان برگزار و مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار می گیرد.

 

وی در توضیح جزئیات برنامه هندوانه گفت: این برنامه ویژه بازه سنی 5 تا 15 سال برگزار می شود و طی آن در ابتدا برای مخاطبان، بازی های مفرح با ساده ترین وسایل مثل طناب کشی، پینگ پنگ، دارت وغیره را انجام میدهند و در ادامه کار، کلاس های مختلف آموزشی و پس از آن آموزش قرآن برای شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری صاحب الامر(عج) قهجاورستان در ارتباط با فعالیت این کانون در حوزه بانوان خاطرنشان کرد: واحد خواهران کانون صاحب الامر(عج) از حدود ۲ سال پیش فعالیت خود را آٰغاز کرد و اکنون برنامه های مختلف آموزشی مثل آموزش گلدوزی، خیاطی، طراحی ژله، قرائت قرآن، درک مفاهیم قرآن وغیره را ویژه بانوان برگزار می کند.

 

وی افزود: از دیگر برنامه های کانون فرهنگی صاحب الامر(عج) دعوت از مشاوران مختلف برای سخنرانی و ارائه مشاوره به اهالی در حوزه های مختلفی از جمله سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده، اقتصادی وغیره است.

 

فهیمی نسب از ایجاد صندوق قرض الحسنه در کانون صاحب الامر خبر داد و صریح کرد: از آنجایی که منویات مقام معظم رهبری بایستی دغدغه مراکز فرهنگی باشد، و در راستای تحقق شعار سال که از سوی رهبری با عنوان رونق تولید تعیین شد، ما از ابتدای امسال صندوق قرض الحسنه مسجد جامع قهجاورستان را راه اندازی کردیم و به طرح های اشتغال زایی پس از بررسی طرح ها تسهیلات و وام قرض الحسنه اعطا می کنیم./

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته دولت مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل روز جهانی مسجد شیراز سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان روزنامه عید غدیر افزایش کانون مسجد دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان فعال کانون مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۰۶۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903226

دیگر خبرها

  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • فیلم| رهبر معظم انقلاب: حج امسال، حج برائت است
  • ببینید | خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی
  • دیدار کارگزاران حج و زائران بیت‌الله با رهبر معظم انقلاب
  • مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • فیلم| در آخرین دیدار شهید زاهدی با رهبر معظم انقلاب چه گذشت؟
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب